ŞİİLİK VE SÜNNİLİK
(11. YAZI)
Şia, Kur'an'da kendi mezhebi görüşlerini destekleyecek deliller bulamadığında âyetleri keyfi görüşlerine uygun biçimde te'vil ve tefsir etme yoluna gitmiştir.
Şia, genellikle Ehl-i Beyt kanallarından gelen rivayetlere İnanır ve onları tek kaynak kabul eder.
Bunun en büyük sebebi rivayetlerini dayandırdıkları Ehli Beyt imamlarını her türlü günah ve hatadan masum olduklarına inanmalarıdır.
Bu yüzden Ehli Beyt olduklarına inandıkları imamların(12 imam)
Kur'an tefsiri ile ilgili rivayetlerine çok büyük bir değer verirler.
Şia âlimleri, on iki imamdan gelen rivayetlerin doğruluğuna emindir.
Şia âlimlerinin inançlarına göre Yüce Allah Kur'an'ın yorum ve tefsir görevini sadece imamlara (12 imama) vermiştir.
( el- müderrisi, el- İmamet, Mehdi- kudvetu't-sıddıkin, s. 63)
İsnâaşariye imamiyye Şia'sı, Kur'an'da nâsih, mensuh, muhkem,
müteşabih, genel, özel, mektu' mevsul, miras, payları, hükümler,
yasalar, görgü kuralları, ahlak kaideleri, helal- haram, azimet,
ruhsat, zahir- batın ve diğer konuların gerçek ilmini bilmek ve ayrımlarını yapmak ancak hânesine(12 imam) vahiy inenler için söz konusudur.
O da, elbette Allah'ın elçisi ve Ehli Beyt'idir.
Şia ve Ehli Sünnet muhaddis ve âlimleri insanları Kur'an'dan uzaklaştırmak için uydurdukları meşhur rivayetlerden bir tanesi şöyledir.
"Her kim Kur'an'ı kendi görüşüyle tefsir ederse, doğruyu bulsa da helak olur"
Başka bir rivayette "kafir olur"
MESELA,
Molla Muhsin el-Kaşâni es-Sâfi adlı tefsirinin ikinci Mukaddimesinde şu fikirler kayıtlıdır. "Kur'an ilmi Ehli Beyt'tedir. Aranızda hüküm verecek olan da sadece onlardır.
Allah Resulü (as) bir hadislerinde şöyle buyurmuştur.
"İlimde derinlik sahipleri biziz ve Kur'an'ın te'vilini biz biliriz"
el- Ayyaşi tefsirinde Ebu Abdullah'tan (as) şunu rivayet etmiştir.
" Biz Ehli Beyt'iz. Yüce Allah bizim İçimizden kitabı baştan sona bilenleri göndermeye devam edecektir"
(el- müderrisi, el İmamet, Mehdi kudvetu't-sıddıkin, s.243)
Kur'an penceresinden bakıldığında yani vahyin bağlam ve bütünlüğüne gidildiği zaman Şia ve Ehli Sünnet arasında hiçbir farkın olmadığı görülür.
Her iki dinin muhaddis ve âlimleri rivayet ve ictihatlarında
Kur'an ahlakına ve tevhid akidesine tam bir muhalefet sergilemektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder