16 Ocak 2022 Pazar

SALÂT, DUA ve NAMAZ!!! (4.YAZI) Şia ve Ehl-i Sünnet'in hadis rivayetleri Nebi (a.s) dan en az sekiz nesil kuşaktan kuşağa geçtiğini bilirsek salât'ın ve ona bağlı bulunduğu kavramların nasıl saptırıldığını daha iyi anlarız. Hadis denildiği zaman aklımıza Yahudilik ve kadim İran'ın dinleri gelmesi gerekiyor. Medine'de bulunan Yahudi âlimlerinin mişnaları Arap toplumunun inançlarını sarmış bir vaziyetteydi. Araplârla birlikte yaşıyor inanç ve katılaşmış gelenekleriyle Arapları etkileri altına alıyorlardı.Kur'an'ın yüzlerce âyette İsraioğullarının hatalarını, Musa (a.s) a yapmış oldukları eziyet ve psikolojik işkenceleri iman edenlere ve Medine'deki Yahudi kabilelere hatırlatmasınının gerçek sebebi budur. Nebi (a.s) ve ilk nesil Müslümanlar vefat ettikten sonra etkileri daha da arttı. O kadar etkiliydiler ki, çocukların sünnet edilmesi bile Yahudilerden Araplara geçmiş bir gelenekti. Kur'an her ne kadar uydurma hadislere işaret ediyor olsa da (Lokman-6) esas hadis istilası Nebi (a.s)dan asırlar sonraki çağlara dayanır. Çünkü yaşadığı çağ ile vefat ettikten sonra çağ arasında büyük bir fark vardır.Çünkü kendisine indirilen Kur'an hadislerin topluma sirayet edecekleri en küçük delikleri bile tıkıyordu. Bu konudaki yüzlerce âyet bizim için en büyük delildir. İşte namaz ritüeli Nebi (a.s) dan Yahudi âlimlerinin ve kadim İran din adamlarının bir icadı olarak gelişmiştir. Özellikle İran'ın alınması, Müslümanlar açısından tam bir yıkım olmuştur. Muhaddis Buhari başta olmak üzere Kur'an cahili muhaddisler kadim İran ve çevresinde ne kadar yalan varsa hepsini ümmi insanların pazarlarına taşıdılar. Sonraki çağlarda bu rivayetler, kurumsallaşarak onlarca fırka ve mezhep meydan getirdiler. İşte bu rivayetlerin doğurduğu namaz ritüelini "allah'u ekber" (en büyük Allah'tır, Allah en büyüktür) gibi, şirki kabul eden ifadelerle sağlamlaştırdılar. Yüzlerce rivayetle eksiklerini giderdiler, boşluklarını doldurdular. Artık bundan sonra din eşittir namaz olmuştu. Şirk, tevhid, takva, ihlas, ihsan, hidayet, sırat'ı müstakim, infak, adalet, insan hakları, dinde Kur'an'ın tek kaynak olduğu gibi, hayati erdem ve değerler buharlaşarak yok olup gittiler. Hadislerin meydana getirdiği yepyeni bir şirk dinimiz doğuyordu. Daha doğrusu yeni bir Yahudilik ve Hristiyanlık doğuyordu. Şiilik ve Sünnilik denildiğinde bütün gelenek ve kültürlerin karışımı bir din akla gelmesi gerekiyor. İçlerinde sadece Kur'an'dan bir şey bulunmuyor. Kur'an'a göre salât fiili, yüce Allah'ın, meleklerinin ve müminlerini ortaklaşa yapabildikleri bir eylem olması gerekiyor. Allah'ın Nebi'ye ve müminlere salât'ı,(Bakara-157; Ahzab-43,56)Meleklerin Nebi'ye ve müminlere salât'ları,(Ahzab-43,56) Müminlerin Nebi'ye salâtları (Ahzab-56)Nebi'nin müminlere salât'ı (Tevbe-99,103)Peki yukarıdaki âyetler bağlamında, rivayetlerde salâtla ilgili neden tek bir rivayet bulunmamaktadır.Çünkü Kur'an cahili muhaddis ve müctehidler salât'ın hangi anlama geldiğini bilmiyorlardı. Yüce Allah'a yemin ediyorum. Eğer muhaddis ve müctehidler salât'ın hangi anlama geldiğini bilmiş olsalardı, Muhammed'e salâvat çekme, Muhammed'e salâvat okuma diye bir ibadet olmayacaktı. Zira Muhammed'e salâvat çekme, Muhammed'e salâvat okuma kadar ahmakça bir şey yoktur. Namaz, Urduca ve Farsça'da “dua, yakarış, munacat” anlamına gelmektedir. Kur’an inmeden önce İran'daki Zerdüştler tarafından kılınan "namaz" günümüz Müslümanlarının kıldıkları “namaz” ile çok büyük benzerlikler gösteriyordu. Aşağıdaki alıntı bir Mecüsi Zerdüşt sitesinden namazın nasıl kılınacağını anlatıyor. Dikkat ederseniz bu ritüele başlamadan önce aynı şu anda Emevi Ehl-i Sünnet dini ve Şia'nın uyguladığı gibi bir çeşit abdest alındığını göreceksiniz. “Zerdüşt namazına başlamadan önce kişi; ellerini, ayaklarını ve yüzünü yıkar, başa takke veya başörtüsü giyip, güneşe doğru dönerek Ashem, Yatha, Kemna Mazda için dua eder"İşin ilginç tarafı, namaz günde tam beş vakittir! Güneşin doğuşundan öğlen 12:40‘a kadar olan namaza Havan Geh, öğlen 12:40 ile 15:40 arasındakine Rapithavan Geh, 15:40 ile günbatımına kadar ki namaza Ujiren Geh, gün batımından 24:40’a kadar süresi olan namaza Aiwisuthrem Geh denirken 24:40’dan güneşin doğuşuna kadar kılınması gereken namaza ise Ushahin Geh denir“Muhaddis Buhari ve diğer hadis çöpçülerinin hepsinin zerdüştlüğün hakim olduğu kadim İran asıllı olduklarını unutmayalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder