8 Mart 2022 Salı

SALÂT NAMAZ DEĞİLDİR. (9.YAZI)Şii ve Sünni din adamları bize diyorlar ki:Nebi (a.s) hiç bu şekilde namaz kılmadı mı?Kesinlikle kılmadı! diyoruz. Biz de onlara şunu soruyoruz:Nebi (a.s) insanlara Kur'an'ın hikmeti, bağlam ve bütünlüğü, onun önemi, ona sahip olmakla, sadece onun izinde gitmekle ilgili hiç bir şey anlatmadı mı, onu hiç ders yapmadı mı?Şunu da soruyoruz. Kur'an'da şirk küfrüyle ilgili yüzlerce âyet vardır. Kustal kaynaklarınız olan hadislerde şirkle ilgili kaç tane hadis vardır? Kaynaklarınızda Kur'an'dan ve düşmanı olan şirkten niye hiç söz edilmez. Sizin kutsal kaynaklarınız olan hadislerde "sizin en hayırlınız Kur'an'ı öğrenen ve öğretendir" den başka bir şey var mıdır? Mesela şirkle ilgili bana bir hadis söyleyin. Size çok kolay ve net bir soru soruyoruz. İnsanların namaz kılmaya mı, yoksa Kur'an'ı öğrenmeye mi ihtiyaçları vardır. Yüce Allah için söyleyin insanların dünya ve âhiretleri için hangisi daha hayırlıdır? Veya asırlardan beri Kur'an'a ihanet ederek kıldığınız namazın size ne faydası oldu? Kur'an, Allah Resülünden "imam" olarak değil, öğretmen olarak söz eder. (Bakara-151; Âli İmran-164)Ama sizin dininizde Allah Resülü bir öğretmen ve eğitimci değil, mihraptan ayrılmayan bir cami imamıdır. Allah Resülünün sizin rivayet ve mezheplerinizin üretiği namazla hiç bir ilgisi yoktur.Allah Resülü (a.s) yüce Rabbimizin en önemli emirleri arasında yer alan salât'ı yani vahyin öğrenim ve öğretimi ile toplumu ayağa kaldırırdı. Soru şu şekilde olacak. Nebi (a.s) döneminde eğitim ve öğretim (salat) var mıydı?İşte salât'ın namaz yapılmasıyla bu şekilde gerçeğin üstü örtüldü. Ümmet hiç bir anlamı olmayan namaza mahkum edildi. Yoksa eğitim ve öğretimi yani maarifi, günümüzün ifadesiyle milli eğitim sistemi olmayan bir ülke olur mu? İşte salât vahyin eğitim ve öğretim sistemidir. Namazla insanları psikolojik baskı altında bırakan ve kendine kul yapan zihniyetin sonu gelecektir. Öyle rivayetler uydurdular öyle ictihadlar iftira ettiler ki, ümmi insanlar namaz kılmadıkları için kendilerini büyük bir suç işlemiş gibi görüyorlar. Fakat Kur'an'ın bir gün bu yalan ve iftiraları bir tokat gibi yüzlerine vuracağını unuttular. Yüce Allah, batılın değil, hakkın koruyucusudur. Yalanların değil, muvahhidlerin yanındadır. Namazı gerçekten Allah mı emretti yoksa muhaddis ve müctehidlerin çıkardığı mezhebi ve tasavvufi yapılanmanın bir başlangıcı mı olduğunu; şu sorulara doğru cevap vererek bulabiliriz:1-) Allah’ın insanların namaz kılmasına ihtiyacı olmadığına göre, namazın ümmete maddi manevi hiç bir getirisi bulunmadığına göre; tam aksine maddi- manevi ve psikolojik olarak bir çok zararı olduğuna göre günde beş vakit namaz kılın demiş olabilir mi, niçin desin?2-) Yüc Allah, insanların maddi-manevi bunca problemleri varken bir de üstüne namazı yükleyerek, hiç bir kolaylık ve tolerans tanımadan terkedildiğinde nasıl iade edileceğinden söz etmeyerek, bazı zamanlarda kılmanın “mümkün olamayacağını” bile bile onu zorla yaptıracak kadar merhametsiz midir? Sizin Allah tasavvurunuz bu mudur? 3-) Din kolaylık olduğuna göre yarattığı insanların zorlanacakları ve yapamayacakları bir şeyi nasıl emreder. Siz Kur'an'a iman etmediğiniz için aklınızı da kaybetmişsiniz. 4-) Dünya ve âhiretinizi inşa için indirilen âyetleri, oyun ve eğlence yaparak, bir müzik makamı şeklinde anlamadan geri göndermek yüce Allah'ın emri olabilir mi? 5-) Kur'an'da “salât”ın yanında kırk küsür yerde gelen ikâme; yerde sürünen eğitim sistemini “ayağa kaldırmak” diye anlamak mı (içinde bulunduğu âyete göre) daha uygundur yoksa “kılmak” diye çevirdikleri anlam mı daha uygun olacaktır? 6-) Bu kadar değer verdiğinize göre Kur'an'da neden namazın tarifi yapılmamıştır.Halbuki eğitimli köpeklerin yakaladıkları avların yenebileleğini söyleyen âyet bile var. (Mâide-4)7-) Eğitimli köpeklere bile değer veren bir kitap, Kur'an'ın eğitim ve öğretim sistemini es mi geçmiştir. 8-) Evlere nasıl girileceğini, kimlerle oturup yemek yenileceğini ve daha bir çok detay ve ayrıntıyı anlatan Kur'an Nebi (a.s) ın iki rekât namazından niye söz etmez? Abdest âyeti olarak bilinen Mâide 6.âyet, namaz temizliğini değil, müminlerin salât ilişkilerinde temizliği önererek hem bizim anlayışımıza onay verir, hem de şu uzay ve teknoloji çağında İslam dininin ne kadar geçerli ve hayatla uyumlu bir din olduğunu gösterir. Öngörülen temizlik ve arınma Namaz ve dua için değil, salât için bir araya yani eğitim sistemi içindir. Çocukları okula göderirken dişlerini fırçalamalarını ve temizlik yapmalarını tavsiye ettiğimiz gibi. Şöyle ki:Âyetin sonunda "yuridullâhu liyutahhiraküm" “Allah sizi temizlemek istiyor” ifadesi, bu gerçeği apaçık gösteriyor. Yani toplu olarak “salât'a kalktığınızda temizlenin” diye anlaşılması gerekiyor.Zihinsel ve bedensel temizliği amaçlayan bir âyeti Kur'an'da olmayan bir kelimeye dönüştürmek konuyu yanlış anlamamıza neden oluyor. Konuyu doğru anlamak istiyorsak abdest yerine “temizlik” kelimesini kullanmamız gerekiyor. İkincisi:Temizlik âyetinin (Mâide-6) Mekke'de değil de, Medine'de inmesinin sebebi toplu bir şekilde yani cemaatle salâtın ifa edilmemesinden dolayı idi. Ne zaman Medine'ye hicret gerçekleşti ve özgür bir ortam yakalandı cemaatin sağlık ve huzuru için yüce Allah tarafından temizlik önerildi. Üçüncüsü: Bu âyet nüzül sırasına göre cuma süresinden hemen sonra indiğine göre, demek ki, insanlar cemaate temiz-bakımlı ve zihnen temizlenmiş bir vaziyette gitmiyorlardı.Dördüncüsü: Maide 6.âyette bulunan “es-salât”ın cuma salâtı olduğunu mârife yani elif lam takısı ile biliyoruz. Kur'an'a göre çağrı, temizlik ve vaktin belirlenmesi sadece ve sadece cuma salât'ı içindir Çağrı sadece "hayya ales salâte" olarak yapılır. Geleneksel ezan cümlelerinin Kur'an'da bir karşılığı yoktur. Hatta Kur'an'a ve Allah Resülünün ahlakına aykırıdır. Alay etmeyi bırakın! Destekleşirken abdest almıyoruz. Kur'an'nın eğitim ve öğretim sistemi için bir araya geldiğimizde zihnen ve bedenen temizlik yapıyoruz. Peki bu âyeti toplu salâta yani Kur'an öğrenimine- verilen Kur'an hutbesine- dersine- dayanışma toplantısına temiz gidilmesine değil de, namaza yoranlar, bireysel “namazla- duayla temizliğin (abdestin) ne ilgisi var?Haydi bunu açıklasınlar da bir görelim! Temizlik bireysel salât için değil, toplu salât için yapılan bir şeydir. Çünkü hem Mâide 6.âyette hemde (toplantı) salâtını anlatan cuma süresi 9. âyet "Ey iman edenler! diye başlar ve bütün müminler tarafından bilinen yani "cuma salât'ı" anlamını taşıyan yani elif lam takısı "es salât" olarak gelmiştir. Son olarak; Mâide 6.âyette namazın (kıble, kraat, sücud, oturuş, .. gibi) hiçbir öğesi geçmez iken, bunların namaz için olduğunu nereden çıkarttınız?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder