27 Şubat 2022 Pazar
SALÂT NAMAZ DEĞİLDİR (4.YAZI) Hadi gelin Şia ve Ehl-i Sünnet ümmilerini uyuduğu şu ağır uykudan uyandıralım. Çocuklarımızın istikbali için, ümmeti mezhep şirkinden, tam bir bataklık olan tasavvufi din anlayışından kurtarıp, hayatla uyumlu, evrensel ahlaka uygun, ileriyi gören, huzurlu ve özgür bir dünyayı miras bırakalım. Dünyasını cennet bahçesi yapan, ahireti de hak eder. Dünyayı cehenneme çeviren bir dinin âhireti cennet olamaz. “Salât” Âyetlerinin Konulara Göre Dağılımı: Salât'ı namaz diye çeviren Şii ve Sünni din adamları her konuda olduğu gibi salât konusunda da akıllarını kullanmadan, hiç bir araştırma yapmadan birbirlerini taklit ettiklerini görüyoruz. Kur'an'daki “salât” kavramı, niteliği bakımdan 8 çeşit olarak karşımıza çıkmaktadır ve Nebi'den hanımlarına, müşriğinden munafıkına, Yahudisinden Hristiyanına kadar herkesin yapabileceği önemli bir emirdir. 1-) NEBİ (a.s) ın SALÂTI(Tevbe-84, 103; Hud-114; İsra-78, 110;Tâhâ-130; Ankebüt-45; Kevser-2)Nebi ile ilgili salat ayetlerinin anlamının özeti, Mekke müşrikleri ile mucadele edebilmen için gecenin bazı dilimlerini vahiy'le geçirip, mesaja yoğunlaşman gerekiyor. Çünkü sana, karşında bulunan müşriklerin inadını kıracak ağır bir söz indireceğiz.(Müzzemmil-5)Nebi'ye özel olarak emredilen salât âyetlerinin hepsi Mekke'de inen sürelerde yer almaktadır. (Hud-114 =Mekke; İsra-78, 79 =Mekke; Ankebüt-45=Mekke) Hatta Nebi (a.s) a hitap olarak gelen ve rivayetçilerin namaz olarak çevirdikleri "tesbih" kavramlarının hepsi Mekke'de inen sürelerde yer almaktadır. Tâhâ-130=Mekke; Kaf-39,40= Mekke) Rum-17=Mekke; Hicr-98 =Mekke; Tur-49=Mekke; Vakıa-74,96 =Mekke; Hakka-52=Mekke; Nasr-3=Mekke) Tekil formunda olan yani Nebi'nin şahsına hitap eden tüm salât ve tesbih kavramları Mekke'de inen sürelerde yer almaktadırlar.Bunun sebebini en güzel ve sistemli olarak ortaya koyan Müzzemmil süresidir. Yani Nebi (a.s) ın üzerinde bulunan ağır yükün gece sayesinde hafifletilmesi olayıdır. Dolayısıyla Kur'an, namaz diye bir ritüelin olmadığını çok açık ve kesin olarak ortaya koymaktadır. Nebi ile ilgili salât vakitlerini yüce Allah belirlerken, müminler kendi salâtlarının vaktini kendileri belirlerler. İlgili cümle şöyledir. "...Şüphesiz salât'ın vaktini belirlemek müminlerin üzerine yazılı bir görevdir. (Nisa-103) 2-) Nebi (a.s) ın HANIMLARININ SALÂTLARI: Nebi'nin hanımlarının salât'ı, dünya malını ve zinetini bırakın vahye odaklanın mesajını vermektedir. (Ahzab-28-33) 3-) MÜŞRİKLERİN SALÂT'I: Enfal-35; Tevbe-5, 11, 54; Muddessir- 43; Maun-4)Müşrikler hakkında olan âyetler salât'ın namaz olmadığını gösteriyor. Çünkü Mekke müşrikleri veya genel olarak müşrikler namaz kılsalar ne olacak, kılmasalar ne olacak? Halbuki salât'ı vahiy olarak aldığımız zaman, eğer tevbe eder vahiy için salât'a iştirak eder ve zekât'a yani şirkten arınırlarsa mümin olacaklarını Kur'an hükme bağlıyor. (Tevbe-5,11) Müddessir süresinde müşriklerle ilgili âyette ise,(43) onların ahlak ve karakterleri deşifre ediliyor. Yani Meke'deki müşriklerin toplumun içinde bulunan fakir ve miskinlerin korunması ve gözetilmesi ile ilgili hiçbir çaba ve çalışmanın içinde olmadıkları yani eğer böyle bir ahlaka sahip olsalardı, bu ahlak onların gönüllerini iman etmeye zorlayacak Müslüman olmalarını sağlayacaktı demek istenmiştir.Maun süresi 4.âyet ise kiyamet gününe kadar gelecek müşriklerin imanını deşifre etmektedir. Yani her ne kadar bu müşrikler salât'ı yerine getiriyorlarsa da, salâtlarının merkezinde Kur'an değil, atalarının ve efendilerinin şirk dini olduğu için onların salâtları ihlas değil, "sehun" oluyor.Dolayısıyla salâtlarında yüce Allah'ın mesajı değil, rabb ve ilah gibi taptıkları din atalarının kitaplarını okuyor, ona itaat ediyor ve sadece ona ittiba ediyorlar. Enfal süresinde geçen salâtları ise, yapmış oldukları yardım ve infaklarını sanki alkış ve ıslık çalarak ilan etmeleri yani riyakarlık yaptıklarını açıklamaktadır. Aslında salât yapıyorlar ama Allah rızası için değil, gösteriş için yapıyorlar.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder