KUR'AN'IN "RESÜL" ANLAMINDA KULLANILDIĞI ÂYETLER
(5. YAZI)
Rahman ve Rahim olan Allah Kur'an'ı Mübin'de şöyle buyuruyor.
"Allah ve Resulü'ne karşı savaşanların ve yeryüzünde (tevhid ve vahdet) düzenini bozmaya çalışanların cezası ancak ya öldürülmeleri, ya asılmaları, yahut el ve ayaklarının çaprazlama kesilmesi, yahut da bulundukları yerden sürülmeleridir.
"Bu onların dünyadaki rusvaylığıdır. Onlar için ahirette de bir bir azap vardır"
( Maide-33)
Yukarıdaki âyette geçen "Resul" (Elçi) kavramı, "Beşer Resul" değil, "Kitap Resul" ile ilgilidir.
Çünkü "Beşer Resul" fâni ve ölümlüdür.
"Kitap Resul" ise kıyamet gününe kadar bakidir.
Dolayısıyla Kur'an kıyamet gününe kadar gelecek insanlar için Allah'ın hitabı, hidayeti, rahmeti ve Resulüdür.
Aslında hiç kimse Allah'a karşı savaşamaz.
Fakat indirilen vahye, onu dillendiren muvahhidlere karşı gelmek Allah'a karşı gelmek ve onun dinine savaş anlamı taşıdığından dolayı böyle buyrulmuştur.
Dolayısıyla bu ayette "Resul" kavramına dikkat etmek gerekir.
Resul (Elçi) sadece vahyi tebliğ eden olduğu için çok değerlidir.
Elçi değerini vahiy'den alır.
Yani Allah'ın bütün elçileri Allah'tan vahiy aldıkları için değerlidirler.
Örnek:
"Sizin dostunuz ancak Allah'tır, Resul'üdür, iman edenlerdir, onlar ki Allah'ın emirlerine boyun eğerek salatı ikame eder, zekatı verirler"
( Maide- 55)
Bu âyette bulunan "Resül" kavramı, "Kur'an" anlamında kullanılmıştır.
Çünkü Araf suresi 3.âyetinde Rahmân ve Rahim olan Allah şöyle buyuruyor.
"Rabbinizden size indirilene (Kur'an'a) uyun.
Onunla beraber başka dostların(evliya) peşlerinden gitmeyin. Ne kadar da az öğüt alıyorsunuz"
Kıyamet gününe kadar ölmeyen, kendisine batıl bir söz karışmayan, metni tahrif edilemeyen, herkes tarafından rahat ulaşılabilen, kesin bilgi, tek hidayet rehberi, yegene kaynak Allah'ın kitabı olan Kur'an'ı Mübin'dir.
Örnek:
"Allah'a itaat edin, Resul'e de itaat edin ve (şirkten) sakının. Eğer yüz çevirirseniz bilin ki Resul'ümüzün vazifesi apaçık (vahyi) tebliğ etmekten ibarettir"
( Maide-92)
Allah'ın elçileri sadece Allah tarafından indirilen vahyi tebliğ etmek, onu duyurmak, okumak ve ilan etmekle yükümlüdürler.
Allah elçilerinin bundan başka hiç bir görevleri yoktur.
Ancak indirilen vahyi mükemmel bir şekilde dile getirmekte, örnek olmakta, ona uymakta onu yaşamakta ve kavimlerine yalnız onu tebliğ etmektedirler.
"De ki: Bana, dini Allah'a hâlis kılarak O'na kulluk etmem emrolundu.
Bana Müslümanların (muvahhidlerin) ilki olmam emrolundu.
"De ki: Rabbime karşı gelirsem, doğrusu büyük günün azabından Korkarım.
" De ki: Ben dini Allah'a özel kılarak İhlas ile sadece Allah'a kulluk ederim"
( Zümer-11,12,13,14)
Dinde ihlas ile kulluk etmek ancak Allah tarafından indirilen vahye tabi olmakla mümkündür.
Yani din ve hüküm olarak Kur'an'dan başka bir kaynağa göre kulluk etmek kesinlikle şirktir.
Dolayısıyla Ehli sünnet ve Şia'nın mezhepleri şirkin tam merkezinde yer alıyorlar.
Örnek:
"Resule düşen (vazife) ancak (vahyi) duyurmadır. Allah açıkladığınızı da gizlediğinizi de bilir"
( Maide- 99)
Şu gerçeği her müslüman idrak etmek zorundadır.
Allah Resulü'nden asırlar sonra onun adına iftira edilen hadisler onu asla temsil etmezler.
Allah Resulü'nü tek temsil eden şey Kur'an'ı Mübin'dir.
Bu gerçek Kur'an'da en açık bir şekilde ortaya konmuştur.
Bu gerçeği anlamayan mürekkep yalamışlar aslında kör ve ahmak cahillerdir.
Bunlar isterlerse ilâh ve Rab olarak yüceltilen müctehid âlim ve mezhep imamları olsunlar değişmez.
Örnek:
"Onlara, "Allah'ın indirdiğine ve Resul'e gelin" denildiği vakit, "Babalarımızı üzerinde bulduğumuz (din) bize yeter" derler.
Ataları hiçbir şey bilmiyor ve doğru yol üzerinde bulunmuyor iseler de mi?
( Maide-104)
Âyette "Allah'ın indirdiğine ve Resul'e gelin" denilmesinin sebebi: Vahyin Elçin'in dilinde hayat bulduğu içindir.
Bundan dolayı bütün davet ve çağrılar yani evrensel kelime ve ifadeler "Allah, indirilen vahiy ve gönderilen Resül" kavramları kullanılarak yapılır.
Çünkü "Resül" vahyi okuyan, onu tebliğ eden, insanlara onu duyuran ve onu ilan eden kişidir.
Resul (Elçi) olmazsa vahiy, din, iman, tevhid, tebliğ diye bir şey olmaz.
Allah tarafından indirilen vahyin insanlara ulaştırılmasında bundan daha ideal bir yol yoktur.
İşte bu yüzden Kur'an'da elçilerin üzerinde çok durulmuş ve Kur'an'ın dörtte biri onların hayat ve mücadelelerine ayrılmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder