29 Mart 2021 Pazartesi
ŞİA'NIN İTİKADİ DURUMU (14.YAZI)CAFERİLERDE MASUMİYET İNANCI (3)Caferilerin, İmamların masumiyeti ile alakalı delil olarak kullandıkları rivayetler hayli fazladır.Bu rivayetlerden birine göre, "İmamların (12 imam) bilgisi sınırsızdır."Onlar bilmek istediklerini her zaman bilebilirler"Bir başka deyişle "Onların bilmek istedikleri şeyler Allah tarafından kendilerine bildirilmiştir"( Küleyni Usulul Kâfi s, 13)Bir diğer rivayete göre "İmamlar sadece Allah'ın emrini yerine getiren ve bu konuda haddi aşmayan kimselerdir"( a.g.e, 2. 28)Bu rivayetlerde "İmamın Allah'ın nuru, hidayet rehberi, Nübüvvet ağacı, Allah Resulü'nün ve bütün Nebilerin ilmine vâris yüce şahsiyetlerdir"Şia' ya göre on iki imam Kur'an'da onlarca âyette tarif edilmektedir. ( Küleyni Usulul Kâfi 1-320)Geniş bilgi için Marife yıl, 8. sayı, 3 2008)ALİ ŞERİATİ'NİN İMAMET HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ "Yönsüz (imam) Kur'an'ın da Sünnet'in de, tevhidin de anlamsız olduğunu görüyoruz. Bu söz, İmam-ı Sadık'a aittir ve Kâfi'de bulunmaktadır. Ne kadar yüce bir söz"Ali Şeriati, Caferi Sadık'tan çölde kaybolan koyunu kurdun kaptığını anlatan bir hikayeyi aktardıktan sonra şöyle devam ediyor."...Aynı şekilde bu sürü'den o sürüye, birinden öbürüne."Çölde son bir yere kadar öyle avare avare dolaşıp duruyor. Sonunda gerçek sürüsünden başka bir yer buluyor."Orası neresi? Kurdun karnı..."İmamı Sadık, Kurdun karnı ile ne kadar yüce bir şekilde yön meselesini göstermek istiyor, yön!"İmamet yön demektir."Aslında İmamet kelimesi yön demektir.İmametin yorumu ve deneyimi değil,"Gerçekte onun sözlük anlamı yön demektir."Bu yöne git."Eğer başını çevirirsen, bütün kitap ve Sünnet seni saptırır ve yolunu kaybettirir."Seni yanlış bir yola sürükler."Tevhid bile böyledir "(Ali Şeriati, Kendini devrimci yetiştirmek, fecr yayınları, 2. Baskı Ocak 2009) CEVAP: Kur'an'ı Mübin'in tek hidayet kaynağı olduğuna dair yüzlerce ayet mevcuttur."Şüphesiz ki bu Kur'an tek doğru yola iletir"(İsra, 9)"Sen sana vahyedilene sımsıkı sarıl, şüphesiz sen, dosdoğru bir yol üzerindesin. Doğrusu Kur'an, sana ve ümmetine bir öğüttür. İleride ondan sorumlu tutulacaksınız"(Zuhruf- 43, 44)Dolayısıyla, Müslümanın yönü Kur'an olmalıdır.Ali Şeriati devamla şunları söylüyor.""...özetle, grupsal ve mezhebi taassup olmazsa şöyle deriz, bizim tanıdığımız Ali, bu üç boyutun tam bir örneği ve tezahürüdür.Hem de aşk olarak, yani insanı maddi yaşamda kaygı, endişe, ateş ve doyumsuzluğa götüren o metafizik enerji olarak, o, aşkın fışkırdığı kaynaktır. Başka hiçbir kimse de, o kadar alev ve ateş yoktur. Onun ateşi o kadar şiddetli ki bazen kendinden geçer ve çölde feryat eder. Tabi biz bilinçsizler bunun, Medine'de ona verdikleri sıkıntılardan ve Fedekten( Şia'ya göre Allah Resulü'nden kalan mirasın Ebubekir tarafından gasbedilmesi olayı) olduğunu zannederiz.Halbuki o ızdıraplı biriydi ve yanardağ gibi feryat ediyodu.Olmak ve yaşamak, onun için tahammül edilmesi imkansız bir şeydir. (Kendini devrimci yetiştirmek- s, 75)"...Ali, Mazdek'ten de Marks'tan da daha duyarlı yaşadı" (a.g.e s- 121)Yine Şeriati, akıl ve mantığın sınırlarını zorlayan mübalağalı bir şekilde Ali'yi şöyle anlatıyor"Yine unutmayalım ki Ali, tevhidin sembolü ve bütün Resüllerin tarihi misyon ve elçiliğinin kendisinde canlandığı bir insandır.Onun varlığı, bütün tevhidi devrimlerin cevheridir.O, öyle bir girdaptır ki adalet, özgürlük ve eşitlik tarihi boyunca, beşerin devrim ve hareketlerinden doğan ve zulüm, zorbalık, şirk ve tüm haksızlıklarla mücadele eden nehirlerin tamamı ona (Ali'ye) dökülür.Evet dinin özü ve İslam'ın ruhu olan Ali, tamamen savaşla gelen yönetim dönemi boyunca sadece "Müslümanlar"la savaştı.CEVAP: Yukarıdaki son cümle hariç bütün bu iddialar ancak Kur'an ve Allah'ın Elçileri için söylenecek sözlerdir.Şia'nın kendisinden kabul etmediği ve Ehli Sünnet'e daha yakın gördüğü Şeriati bunları söylüyorsa, gerçek Şia'nın İmamet konusundaki inanç ve fikir yapısını artık siz düşünün.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder