HACERUL ESVED
(1.YAZI)
Arapçada "Siyah Taş" anlamına gelen, Kabe'nin güney doğu köşesine tavafin başlangıç noktasını belirlemek amacıyla yerleştirilen taşın adıdır.
Kaynaklar, Hacerul Esved'in İbrahim (a.s) tarafından Kabe'nin inşası esnasında tavafin başlangıç noktasını belirlemek amacıyla Ebu Kubeys dağından getirilip yerleştirildiği konusunda ittifak etmişlerdir.
Hicri 317 'de (miladi- 930) Karmati lideri Ebu Tahir el_Cennabi Mekke'de yaptığı katliam ve yağma sırasında Hacerul Esved'i yerinden sökerek devletinin Başkenti Hecer'e götürmüştür.
Abbasi Halifesi Muti Lilléh'in 30 000 dinar fidye ödemesi üzerine Hacerul Esved Mekke'ye getirilerek (H.339 _ M .950) yerine yerleştirilmiş ve gümüş muhafazası tamir edilerek yenilenmiştir.
(TDV, İSLAM, ANS _ C, 14 S, 433)
"Hacerul Esved, bezmi elestte Allah'ın bütün insanlardan kendisini Rab olarak tanımaları yönünde aldığı sözü, içinde taşımakta olup ondan, bu ahde vefa gösterenler lehinde kıyamet günü şahitlikte bulunacağı"
"Allah'ın kıyamet günü Hacerul Esved'i getireceği ve onunda hak üzerinde kendisini istilam ( kendisine selam verenlere) şahitlikte bulunacağı"
"Hacerul Esved'e dokunan kimse Rahman'ın eline dokunmuş gibi olacağı"
"Yer yüzünde Allah'ın sağ eli mesabesinde bulunduğu "
"Hacerul Esved'e dokunanın Allah ile bi'ad etmiş olacağı "
" Hacerul Esved ve Ruknu Yemani'nin ( Kabe'nin Yemen'e bakan köşesi) ahde vefa üzere kendilerini selamlayanları kıyamet günü şahitlik edecekleri" gibi, rivayet ve haberlerin hepsi yalan ve uydurmadır.
Allah Resulü'nün Hacerul Esved'i öptüğüne dair rivayetler iftiradan ibarettir.
Hacerül Esved'in öpülmesi olayı, Ehl-i Sünnet'in hâlâ eski cahiliyyenin putperest kalıntılarından kurtulmadığının en önemli delili sayılır.
Hacerul Esved'in hiçbir özelliği yoktur.
Günümüzün kalabalık ortamlarında Hacerul Esved'i öpmeye çalışmak caiz değildir, haramdır, putperestliktir.
Hacerul Esved'i öpmek için mücadele edenler bir çok haramın işlenmesine sebep olmaktadırlar.
1-) Kadın ve erkek birbirinin içine karışmakta, İslam dininin tevhid, güzel ahlak ve edebine aykırı fiiller yaşanmaktadır.
2-) İbrahim ve Muhammed (aleyhimesselam) ın Nebi ve Resul makam ve misyonu ile tevhid için en yoğun mücadelenin yapıldığı bir mekanda iman edenlere yakışmayacak olumsuz hareketlerin yaşanmasına sebep olmaktadır.
3-) Farz namaz bitmeden Hacerul Esved'i öpmek için koşuşan insanların vermiş olduğu manzara Kur'an, ilim, tevhid, akıl ve mantık açısından cehaletten başka bir şey degildir.
4-)Hacerul Esved'i öpmek için yapılan mücadele, müşriklerin putlarına yaptıkları tapınma hareketlerinden hiçbir farkı bulunmamaktadır.
5-) İzdihamdan dolayı Hacerul Esved'in yanında insanlar ölmekte, yaralanmakta, hırsızlar tarafından paraları çalınmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder