29 Mart 2021 Pazartesi

BEKTAŞİLİK(5.YAZI)Sonuç olarak:Bilinmeli ki Alevi ve Bektaşilerin ibadeti cem'dir, namaz değil! Alevilerin orucu Muharrem'dir, Ramazan değil! Alevilerin ibadet yeri cem evleridir, camiler değil! Bektaşilerin inanç önderleri dedeler ve babalardır, imamlar ve mollalar değil! Alevi-Bektaşilere göre okunacak en büyük kitap insandır! Bektaşilere göre insan konuşan Kur'an'dır. Bektaşilere göre bağlama, telli Kur'an'dır. Bektaşilere göre devriye ve tanasuh haktır. Bektaş illere göre semah, Muhammed'in müminlere (Alevilere) armağan ettiği bir ibadettir ve bu ibadet ezelden gelmektedir. Bektaşilere göre Ali tanrısal bir kimliğe sahiptir. (hulul)Bektaşiler taştan bir binaya (Kabe) değil insana secde ederler.Bu yüzden Müslümanlar ibadetlerini Alevilere dayatmaktan vaz geçmeleri gerekmektedir.Allah'ın emri de bu şekilde hükme bağlanmıştır."Eğer Rabbin dileseydi, (iradelerine ipotek koyarak- zorla yapsaydı) yeryüzündekilerin hepsi elbette iman ederdi. (Allah insanların iradelerini özgür bırakmışken) O halde sen, (Ey Nebi!) inanmaları için insanları zorlayacak mısın?" (Yunus- 99)"Kavminden ileri gelen kibirliler dediler ki: "Ey Şuayb! Seni ve seninle beraber iman edenleri ya yurdumuzdan çıkaracağız veya dinimize döneceksiniz" (Şuayb) istemesek de mi? dedi"(Âraf- 88)Gerçekten her topluluk diğerinin inanç sistemine saygı duyması şartıyla hiç kimseye benimsemediği bir inancı ve ameli de yatamaz.Yüce Allah, inanç konusunda, ele aldığımız yukarıdaki âyetlerle birlikte bu konuyu geniş bir açı ile Kur'an'da hükme bağlamıştır.Yani herkes inancında hürriyet sahibi olmalıdır.Diğer inanç sahipleriyle mücadele Kur'an, ilim ve akıl ile olmalı, her türden din mensuplarına karşı merhamet, güzel ahlak ve ikna yöntemi kullanılmalıdır.Yüce Rabbimiz şöyle buyurmuştur. (Ey Resul!) Sen, Rabbinin yoluna hikmet ve güzel öğütle çağır ve onlarla en güzel şekilde mücadele et..."(Nahl- 125)Dolayısıyla Alevi vatandaşları zorla İslam dairesi içinde göstermek, hem Kur'an açısından, hem kendi açımızdan, hem de Aleviler açısından doğru ve verimli bir iyi ol olmasa gerektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder