PARALEL DİN
(30. YAZI)
2-) ABDAL
"Bedel kelimesinin çoğuludur.
Büyük Resüllerin yerine, onlardan bedel anlamınadır.
"Allah'ın yeryüzünü kendilerine musahhar kıldığı kimselerdir"
( Yani Allah'ın ortaklarıdırlar. Bu cümle hem şirk hemde küfürdür, zaten bütün müşrikler aynı zamanda kafirdirler.)
"Onlar âlemin intizam sebebidir.
(Yani bu ilahlar âlemin işlerini düzenler, her şeyi yerli yerine koyarlar, Allah onlara bu işleri havale etmiştir)
"İnsanların işlerini tanzim ettiklerine İnanılır" "Velilerin üstün vasıflı olanlarına "evtad" (Kainatın direkleri) denir"
" Onların üstünde "revasi" (zirveler ) vardır"
"Bir felaket zamanında kulların mercii evtad, evtadın mercii de revasidir"
"Revasi seçkin velilerdir"
Revasiyi kutub idare eder"
Bir başka tasnife göre kutuptan sonra gelen iki kişiye "imâmân-imameyn" denir"
"Bunlardan birine "imamı yemin"(Sağdaki imam) diğerine "imamı yesar"(Soldaki imam) adı verilir"
"İmamı yemin kutbun hükümlerine, imamı yesar da hakikatine mazhardır"
"Kutbun yerini imamı yesar alır. Kutup ile iki imam üçleri oluşturur"
"Bu topluluğun içinde kadınlarda bulunabilir. Abdal, maddelerini mana, nefislerini ruh, mevhum varlıklarını gerçek varlığa bedel verdiklerinden bu adı alırlar"
(Anahatlarıyla tasavvuf ve tarikatlar, Prof. Dr. Hasan Kamil Yılmaz)
Prof Dr Hasan Kamil Yılmaz'ın yukarıda geçen bütün sözleri şirk ve küfürdür.
Kur'an'ın dininde zerre kadar değeri olmayan anlamsız ifadelerdir.
Bu inançların küfür ve şirk olduğuna dair iki bin (2000) ayet vardır.
Ama biz hangisini yazalım.
Önemine binaen sadece iki ayeti yazıyorum.
"Ey zindan arkadaşlarım! Çeşitli Rabler edinmek mi daha hayırlı, yoksa gücüne karşı durulamaz olan Allah mı?
(Yusuf- 39)
"Allah'ı bırakıp da kulluk ettikleriniz, sizin ve atalarınızın taktığı kuru isimlerden
(Gavs, Şeyh, Efendi, Kutup, Üçler, revasi, nüceba, nukeba, evtad) başka bir şey değildir.
Allah onlar hakkında herhangi bir delil indirmemiştir.
Hüküm sadece Allah'a aittir. O size kendisinden başkasına ibadet etmemenizi emretmiştir. İşte dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler"
( Yusuf- 40)
Tasavvufçular inançlarını açık olarak ortaya koymazlar.
Çünkü Allah, Kur'anda tevhid akidesine olağanüstü bir değer vermiştir.
Açıktan Kur'an'a aykırı düşmek istemezler.
Dolayısıyla inanç ve dinlerini uydurdukları kelime ve kavramlarla anlatmaya çalışırlar.
Yoksa Kur'an'ın dininde ve lisanında hepsi müşrik ve kafirdir.
Bundan dolayı bütün bu kavramları "ilahlar" ve "rabler" anlamında kullanırlar.
Ümmi insanların nefret ve düşmanlığını kendilerine çekmemek için böyle kelime oyunlarına başvuruyorlar.
Aslında cübbeli Ahmet gibileri "evtad, revasi, gavs ve kutup" kavramlarının "ilah" anlamında kullanıldığını bilirler.
Ve tv ekranlarında bile bunu söylemekten kaçınmazlar.
Cahil müritleri de bu küfür ve şirk kavramları te'vil etmeye çalışırlar.
3-) Kutup:
"Lügatte değirmen taşının iği demektir.
Tasavvuf istilahında en büyük velidir. Bütün ricalin başı, kainatta tasarruf sahibidir"
(Sayfa, 355)
Hasan Kamil Yılmaz'ın yazdıklarının
hepsi Allah'ın kitabını inkar, Allah Elçilerinin getirdiği tevhid akidesini reddetme anlamı taşıyor.
HALBUKİ KAİNATTA TEK TASARRUF SAHİBİ ALLAH'TIR:
Yüce Allah Kur'an'ı Mübin'de şöyle buyuruyor.
"Eğer Allah seni bir zarara uğratırsa, onu kendisinden başka giderecek yoktur. Ve eğer sana bir hayır verirse (bunu da geri alacak yoktur)
Şüphesiz O her şeye kâdirdir"
"O, kullarının üstünde her türlü tasarrufa sahiptir. O, hüküm ve hikmet sahibidir, her şeyden haberdardır"
(En'am- 17, 18)
Bu konu ile alakalı âyetler çoktur.
Yani bırakın falanın filanın kainatta tasarruf sahibi olmasını, her kim
"Muhammed ( Aleyhisselam) İbrahim, İsmail, İshak, Yakub, Musa, İsa Mesih ( Aleyhimusselam) kainatta tasarruf sahibidir" derse, Kur'an'a göre kesinlikle kâfir ve müşrik olur.
Dolayısıyla Ehli Sünnet ve Şia âlimleri! Kur'andan yüz çevirmişlerdir, Kur'an'ı tek başına terketmişlerdir.
Uydurma rivayetler yüzünden Allah'ın kitabına ihanet etmişlerdir.
Ah keşke Allah Elçilerinin tevhid akidesinin önemine gösterdikleri hassasiyetin on binde biri bizde olsaydı.
Maalesef yok,,
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder