1 Nisan 2022 Cuma

KUR'AN-I MÜBİN'İN MEÂLİ(174. YAZI)Enbiya Süresi 41-) Andolsun, senden önceki Resüllerle de alay edildi; ama onları alaya alanları, o alay konusu ettikleri şey kuşatıverdi. 42-) De ki: Rahman'a karşı sizi gece gündüz kim koruyacak? Buna rağmen onlar Rablerinin zikrinden (Kur'an'dan) yüz çeviriyorlar. 43-) Yoksa dunumuzda (yanımızda- yöremizde) kendilerini (tehlikelerden) koruyacak birtakım ilâhları mı var? (O ilâh dedikleri şeyler) kendilerine bile yardım edecek güçte değildirler yani onlar bizden yardım görmezler. 44-) Evet, onları ve atalarını (bu dünyada) yararlandırdık. Nihayet ömür kendilerine (hiç bitmeyecek gibi) uzun geldi. Oysa onlar, bizim gelip yeri etrafında eksilteceğimizi görmezler mi? Şu halde, gâlip gelecek onlar mı? 45-) De ki: Ben, sadece, vahiy ile sizi uyarıyorum. Fakat, sağır olanlar, ikaz edildikleri zaman bu çağrıyı duymazlar. (Yukarıdaki âyet, Allah Resülünün insanlara sadece vahiy anlattığını ve yalnız vahiy'le uyardığını açık olarak gösteriyor. Yani Şia ve Ehl-i Sünnet mezheplerinde olan bütün rivayetler şirk ve küfürdür.) 46-) Andolsun, onlara Rabbinin azabından ufak bir esinti dokunsa, hiç şüphesiz, "yazıklar olsun bize! Gerçekten biz zalim idik!" derler. 47-) Ve kıyamet günü için adalet terazilerini kurarız. Artık kimseye, hiçbir şekilde zulmedilmez yani (Yapılan amel,) bir hardal tanesi kadar dahi olsa, onu (adalet terazisine) getiririz yani hesap gören olarak biz (herkese) yeteriz. 48-) Andolsun biz, Musa ve Harun’a, takvâ sahipleri için bir ışık yani bir öğüt olması için Furkan’ı verdik. 49-) O takvâ sahipleri ki onlar, görmedikleri halde Rablerinden haşyet duyarlar yani kıyametten ürperen kimselerdir. 50-) Yani bu (Kur’an) bizim indirdiğimiz mübarek bir zikirdir. Şimdi siz onu inkâr mı ediyorsunuz?(Mübarek, bereketli demektir, Kur'an'da içinde barındırdığı farklı kimyasallar bakımından yağmur içinde "mübarek" kelimesi kullanılmıştır. Gerçekten de Kur'an 600 küsür sayfa olmasına rağmen bereketi bitecek gibi değildir.) 51-) Andolsun biz İbrahim’e daha önce rüşdünü vermiştik yani onu iyi bilirdik. 52-) O, babasına ve kavmine: Şu karşısına geçip itikaf ettiğiniz temsiller de ne oluyor? demişti. 53-) Biz, babalarımızı bunlara ibadet ederken bulduk, dediler. 54-) Andolsun, siz de, babalarınız da açık bir sapkınlık içindesiniz, dedi. 55-) Bize hakkı mi getirdin, yoksa oyun oynayanlardan nısın? dediler. 56-) (İbrahim) bilakis, sizin Rabbiniz, bir fıtrat üzere yarattığı göklerin ve yerin Rabbidir yani ben buna şahitlik edenlerdenim, dedi. 57-) Ve tallâhi, siz ayrılıp gittikten sonra putlarınıza bir tuzak kuracağım! 58-) Sonunda İbrahim büyükleri hariç hepsini paramparça etti. Belki ona müracaat ederler diye. 59-) Bunu ilâhlarımıza kim yaptı? Muhakkak o, zalimlerden biridir, dediler. 60-) Bir kısmı: Bunları diline dolayan bir genç duyduk; kendisine İbrahim denilirmiş, dediler.(Yukarıdaki âyet, din ve hüküm olarak Kur'an'dan başka kaynak edinen şirk ve küfür ehlinin ileri gelenlerinin adlarını anmanın yani onları deşifre etmenin bir sakıncasının olmadığını gösteriyor. Hatta bir zorunluluk olduğu vurgulanıyor.) 61-) O halde, dediler, onu hemen insanların gözü önüne getirin. Belki şahitlik ederler. 62-) Bunu ilâhlarımıza sen mi yaptın ey İbrahim? dediler. 63-) Belki de bu işi şu büyükleri yapmıştır. Hadi onlara sorun; eğer konuşuyorlarsa! dedi. 64-) Bunun üzerine, kendi nefislerine dönüp (kendi kendilerine) "Zalimler sizlersiniz, sizler!" dediler. 65-) Sonra gerisin geri eski inanç ve tartışmalarına döndüler: Sen bunların konuşmadığını pek âlâ biliyorsun, dediler. 66-) İbrahim: Öyleyse, dedi, Allah’ın dununda, size hiçbir fayda ve zarar vermeyen bir şeye hâla ibadet edece misiniz? 67-) Size de, Allah’ın dununda ibadet ettiğiniz şeylere de yuh olsun! Aklınızı kullanmaz mısınız? İBADET NEDİR?Yüce Allah tarafından indirilen ve Resüller tarafından insanlara tebliğ edilen vahyin tek indiriliş sebebi ibadettir. (Hud- 1,2, 26; Yusuf- 40; İsra-23;Yasin 60;Fussilet 14; Ahkaf-21 Tüm Resüllerin kavimlerine tebliğ ettikleri ilke yalnız Allah'a ibadet etmek olmuştur.( Araf- 59,65,73,85; Hud-50, 61, 84; Müminun- 23,32)Kur'an'ın dininde ve dilinde ibadet, ezberlenmiş ve alışılmış belli bazı ritüelleri yapmak değildir. Yüce Allah'ın tüm Nebilere vahyettiği ve Resul misyonuyla ilan ettikleri ilkelerin hepsine birden ibadet denilmektedir.Yani yüce Allah'ın emir ve yasakları arasında ibadet, tüm salih amelleri içine alan çatı katını temsil etmektedir.Din ve hüküm olarak Kur'an'dan başka kitaba iman edilmediği sürece yani ihlas elde edildikten sonra yalnız Allah'a yani Kur'an'a teslim (İslam) olunduktan sonra insanların yaptıkları her güzel amel ibadet kategorisine girer.Dolayısıyla bütün meşru işler ve güzel amellerin hepsi ibadet hükmüne geçer.insan her an yüce Allah ile beraberdir. İbadet denilince insanların aklına sadece namaz, hac, salavat ve umre geliyor. Halbuki insan sürekli olarak ibadet halindedir. Hayatın amacı ve gayesi ibadettir. İnsan yüce Allah'tan bir an bile ayrı kalamayız."O gökleri ve yeri altı günde yaratan, sonra arşın üzerine (kudretiyle) istiva edendir. Yere gireni ve ondan çıkanı yani gökten ineni ve oraya yükseleni bilir yani nerede olursanız olun O sizinle beraberdir. Allah yaptıklarınızı görmektedir. Göklerin ve yerin mülkü onundur. Bütün işler ancak ona döndürülür" (Hadid-4, 5)"Göklerde ve yerde olanları Allah'ın bildiğini görmüyor musun? Üç kişinin gizli konuştuğu yerde dördüncüsü mutlaka O'dur. Beş kişinin gizli konuştuğu yerde altıncısı mutlaka O'dur. Bunlardan az veya çok olsunlar ve nerede bulunurlarsa bulunsunlar mutlaka O, onlarla beraberdir. Sonra kıyamet günü onlara yaptıklarını haber verecektir. Doğrusu Allah herşeyi bilendir" (Mücadele-7)İbadet fiziksel olarak yapılan bir şey değildir. Asıl ibadet zihinsel bir olaydır. Kişi gönül ve zihinle Allah'a teslim olmadıktan sonra ona ibadet etmiş sayılmaz.Din ve hüküm olarak Kuran'dan başka kitaplara iman edenler, Allah'a değil, ibadetleri kitaplarına iman ettikleri kişileredir. Bütün vahiy'lerin indiriliş amacı ibadettir. Vahyin önderliğinde Resüllerin ilk emri ibadettir.Yani Allah'tan başkasına kulluk yapmamalarıdır.Mesela: Tarikatçıların namazı Allah'a ibadet mi oluyor? Veya Süleymancıların ibadetleri yüce Allah'a mı gidiyor. Sürekli olarak Risale-i Nur okuyan, indirilmiş kutsal bir kitap olarak ona iman eden nurcular Allah'a ibadet mi ediyorlar? İbadet, vahiy ile ilgili bir durumdur. İbadet, teslim, iman, ihlas ve takva ile ilgili bir durumdur. Muhlis ve Muttaki olmayanın ibadeti yoktur. Yani din ve hüküm olarak Kur'an'ı tek kaynak kabul etmeyenlerin ibadeti tâbi oldukları tağut ve şeytanlar içindir. Allah'ın kitab'ı yerine Buhari'nin ve Küleyni'nin çöpten topladıkları ile besleneceksin sonra namaz ve ibadetin Allah olacak öyle mi? Kime iman ederseniz, ona ibadet edersiniz. Yani kimin sözleri ve emirleri gönlünüzde taht kurmuşsa, kulluğunuz onadır. Şeyhe iman eden Allah'a ibadet edemez. Mezhebe bağlı olanın ibadeti Allah'a olamaz. Kur'an'dan yüz çeviren ibadet diye bir şey yapmamıştır. Muhammed bin İdris, Ahmed bin Hanbel, Numan bin Sabit ve Mâlik bin Enes'in mezhebine tâbi olanlar Allah'a ulaşamazlar. Ben Hristiyanım, Yahudiyim, Şiiyim, Sünniyim diyenlerin ibadeti İslam olamaz. Hayatın hepsi ibadettir yani hayat ibadetten ibarettir. Bütün be gerçeklerden sonra şimdi biz Şii ve Sünni dine adamlarına ne diyelim?Daha ibadetin hangi anlama gelmeden üç beş ritüele ümmeti mahkum ederek, Kur'an'da var olan yüzlerce emir ve yasağın farkında bile olmamışlar.) 68-) Bir kısmı: Eğer iş yapacaksanız, onu yakın da ilahlarınıza yardım edin! dediler. 69-) "Ey ateş! soğuk ol!" yani İbrahim'e selâmetli ol!" dedik. 70-) Yani ona bir tuzak kurmak istediler; fakat biz onları, daha çok hüsrana uğrayanlar durumuna soktuk. 71-) Biz, onu ve Lût’u kurtararak, içinde âlemine (insanlara) bereketler verdiğimiz ülkeye ulaştırdık. 72-) Ona (İbrahim’e), İshak’ı ve fazladan bir bağış olmak üzere Ya’kub’u lütfettik yani hepsini sâlihlerden kıldık. 73-) Ve emrimiz uyarınca hidayeti gösteren önderler kıldık yani kendilerine hayırlı işler yapmayı, dalât'ı ikâme etmeyi, zekât'a gelmeyi (arınmayı) vahyettik yani daima bize ibadet eden kimselerdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder