4 Nisan 2018 Çarşamba

KUR'AN'DA KIRAAT FARKLILIKLARI
(11. YAZI)
ÖRNEK 62:
Mümin suresi "Onlar(Firavun ve ailesi) sabah akşam o ateşe arz olunurlar, kıyametin kopacağı gün de: Firavun ailesini azabın en çetinine sokun (denilecek) 46.
 âyetinde bulunan "edhilu éle Fira'vun'e eşeddel azéb"
 "Firavun ailesini azabın en çetinne sokun"  "edhilu" "sokun"  kelimesini Şu'be "udhulu" "girin" olarak okumuştur.
 O zaman âyetin manası şöyle oluyor.
 (Ey) firavun ailesi azabın en çetinine girin (denilecek)
 Şia ve  Ehli Sünnet âlimlerinin yukarıdaki âyeti kabir azabına delil olarak göstermeleri tam bir cehalettir.
 Çünkü kabir azabının olmadığına dair yedi yüze  yakın âyet vardır.
 O halde yukarıdaki âyette bulunan ",,,sabah akşam ateşe arz olunmak" ne demektir?
Firavun ve ailesi  hakkında olan bu âyeti kerime Kur'an'ın bağlam ve bütünlüğü esas alınarak şu âyetlerle birlikte değerlendirilmesi gerekmektedir.
"Andolsun ki bu Musa'yı  mucizelerimizle ve apaçık bir delille Firavun'a ve onun  ileri gelenlerine gönderdik.  Fakat onlar Firavun'un  emrine uydular. Oysa Firavun'un emri doğru değildi. Firavun kıyamet gününde kavminin önüne düşecek ve onları çekip ateşe götürecektir. Varacakları yer ne kötü yerdir. Onlar burada da (dünyada) kıyamet gününde de lanete uğratıldılar. Onlara verilen bu armağan ne kötü armağandır"
(Hud-96, 97, 98, 99)
"Biz de onu ve ordusunu yakalayıp denize atıverdik. Bak işte, zalimlerin sonu nice oldu. Onları ateşa çağıran öncüler kıldık, kıyamet günü onlar yardım görmeyeceklerdir. Bu dünyada arkalarına lanet taktık.
 Onlar, kıyamet gününde de kötülenmişler arkasındadırlar"
Kasas- 40, 41, 42)
 Dolayısıyla Mümin suresi 46.âyetinde zikredilen ",,,,sabah akşam ateşe arzulanmak,,," kabir azabı değil, peşlerine takılan lânet, beddua, kötü anılma, Hz Musa (Aleyhisselam)ın  onları sabah akşam tevhid akidesine davet etmesi,
onları sürekli uyarması, gönüllerinde bulunan ızdırap ve işkence olmalıdır.
 Fakat kabir azabının varlığında ısrar edenlerin Kur'an'dan bir şey anlamadıklarıda  ortaya çıkmaktadır.
 Kur'an'a önyargıyla yaklaşana Kur'an İlim ve hikmetinden  bir şey vermez, Kur'an kendisi ile birlikte bir ortak asla kabul etmez.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder