27 Nisan 2018 Cuma

KUR'AN'A GÖRE İKİ BATIL DİN: ŞİİLİK VE SÜNNİLİK
(11. YAZI)
Şia, Kur'an da kendi mezhebi görüşlerini destekleyecek deliller bulamadığında âyetleri keyfi görüşlerine uygun biçimde te'vil ve  tefsir etme yoluna gitmiştir.
 Şia, genellikle Ehl-i Beyt  kanallarından gelen rivayetlere İnanır ve onları tek kaynak kabul ederler.
Bunun en büyük sebebi rivayetlerini  dayandırdıkları Ehli Beyt imamlarını her türlü günah ve hatadan masum olduklarına inanmalarıdır.
 Bu yüzden Ehli Beyt olduklarına inandıkları imamların(12 imam) 
Kur'an tefsiri ilgili rivayetlerine çok büyük bir değer verirler.
Hatta on iki İmamdan gelen  rivayetlere Kur'an'dan daha  çok değer verirler.
 Şia âlimlerinin inançlarına göre Yüce Allah Kur'an'ın yorum ve tefsir görevini sadece imamlara (12 imama) vermiştir.
( el- müderrisi, el- İmamet,  Mehdi- kudvetu't-sıddıkin, s. 63)
 İsnâaşariye imamiyye Şia'sı, Kur'an'da nâsih, mensuh, muhkem,
müteşabih, genel, özel, mektu' mevsul, miras, payları,  hükümler,
yasalar, görgü kuralları, ahlak kaideleri, helal- haram, azimet,
ruhsat, zahir- batın ve diğer konuların gerçek ilmini bilmek ve ayrımlarını yapmak ancak hânesine(12 imam)  vahiy inenler için söz konusudur.
 O da, elbette Allah'ın elçisi  ve Ehli Beyt'idir.
Şia ve Ehli Sünnet muhaddis ve âlimleri  insanları  Kur'an'dan uzaklaştırmak için uydurdukları  meşhur rivayetlerden bir tanesi şöyledir.
 "Her kim Kur'an'ı kendi görüşüyle  tefsir ederse,  doğruyu bulsa da helak olur"
 Başka bir rivayette "kafir olur"
 MESELA,
Molla Muhsin el-Kaşâni es-Sâfi adlı tefsirinin ikinci  Mukaddimesinde şu fikirler kayıtlıdır. "Kur'an ilmi Ehli Beyt'tedir. Aranızda hüküm  verecek olan da sadece onlardır.
 Allah Resulü (as) bir hadislerinde şöyle buyurmuştur. 
"İlimde derinlik sahipleri biziz ve Kur'an'ın te'vilini  biz biliriz"
el- Ayyaşi tefsirinde Ebu Abdullah'tan (as) şunu rivayet etmiştir.
" Biz Ehli Beyt'iz. Yüce Allah bizim İçimizden kitabı baştan sona bilenleri göndermeye devam edecektir"
 (el- müderrisi, el İmamet,  Mehdi kudvetu't-sıddıkin,  s.243)
 Kur'an penceresinden bakıldığında yani vahyin bağlam ve bütünlüğüne gidildiği zaman Şia ve Ehli Sünnet arasında hiçbir farkın olmadığı görülür.
 Her iki dinin muhaddis ve  âlimleri rivayet ve ictihatlarında
 Kur'an ahlakına  ve tevhid akidesine tam bir muhalefet sergilemektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder