KUR'AN'A GÖRE İKİ BATIL DİN: ŞİİLİK VE SÜNNİLİK
(8.YAZI)
Şia'nın ileri gelen ilim adamlarından Şeyh Murtaza Mutahhari'ye ait olduğunu bildiğimiz "İmamet" adlı eserde şunun gibi ifade ve inançlarla çok karşılaşıyoruz.
"İmamlar (12 imam) İslam dininde uzmanlık sahibi insanlardır.
Fakat islamiyetle ilgili uzmanlık ve bilgileri, kendi akıl ve düşüncelerine dayanıyor değildir. Çünkü bu tür bilgi ve uzmanlık, zorunlu olarak hata ihtimaline açık olur.
Oysa İmamlar, İslami ilimleri bizim bilmediğimiz gaybi bir yolla Allah Resulü'nden öğrenmişlerdir.
Bilgi (marifet) Allah Resulü'nden Hz. Ali'ye, ondan sonra da imamlara geçmiştir.
İmamların (12 imam) yaşadıkları her devirde hata etmeyen masum bir İslami ilim bulunmuş, o ilim bir imamdan sonrakine geçmiştir"
(el- Mutahhari, el- İmamet- s. 47)
"İmametin, (siyasal ve ilmi liderliğe ek olarak) üçüncü bir derece ve makamı daha vardır ki o da İmamet anlayışının zirvesidir"
"Şia kütüphanesi, İmamet anlayışının bu yönünü ele alan kitaplarla doludur.
"Bu boyut, Şia ile tasavvuf arasındaki ortak noktadır"
"İnsanlık (sıfatlarına) tam ve kamil bir biçimde sahip olan kamil veli'nin zihinlerimizden çok uzak makamları vardır"
"Makamları arasında biri daha vardır ki o da tüm ruhları kuşatan külli bir ruh olmasından dolayı vicdanlara yani kalplere hükümran olmasıdır"
(a.g.e- s. 52)
"Velayet (Erk, Allah dostluğu) meselesi Şia dininde genel olarak inanç anlamında kullanılır, egemenlik ve hükümranlık anlamında değil, Şia dininde veli, devrin hüccetidir ve devir hiçbir zaman Hüccetsiz kalmaz.
Hüccet olmazsa, yeryüzü içindekilerle birlikte yere batardı.
Bunun anlamı, dünyanın kesinlikle kamil insandan (İmam) uzak kalmayacağıdır.
Şia bu kamil insanın birçok makam ve dereceye sahip olduğuna İnanır.
Ziyaret ve selamlamalarının çoğunda veliliği bu anlamda okur, imametin bu şeklini ikraz ederler.
Yani Şia, imamın böyle külli bir ruha sahip olduğuna İnanır.
Şia âlimleri, imamlarının türbelerini ziyaretlerinde okudukları dua ve zikirlerde bunu sürekli tekrar ederler.
Çünkü bu ziyaretler ve zikirler okuma Şia'nın esaslarından biridir.
Şia âlim ve ümmilerinin en çok tekrar ettikleri cümle şudur.
"Şahadet ederim ki durduğum yeri görür, sözümü işitir ve selamıma karşılık verirsin" İmamlar (12 imam) vefat ettikleri ve ölü oldukları halde Şia âlimleri bu şekilde dua eder ve zikir yaparlar.
Dolayısıyla Şia âlimlerinin yanında imamların (12 imam) dirisiyle ölüsü arasında bir fark yoktur.
MESELA
Şii âlimler, "Selam sana ey Ali bin Musa Rıza! dedikten sonra sözümü işittiğine ve selamıma karşılık verdiğine tanıklık ederim derler"
( el- mutahhari, el- İmamet, s.52)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder