27 Nisan 2018 Cuma

KUR'AN'A GÖRE İKİ BATIL DİN: ŞİİLİK VE SÜNNİLİK
(12. YAZI)
İmamet inancıyla tam bir uyum içerisinde, sadece  Ehlibeyt imamlarına Kur'an'ı tefsir ve tevil sorumluluğu yüklenen Şia, tarih boyunca bu gibi uydurma rivayetlere(11. YAZI)  sonuna kadar bağlı kalmıştır.
 Bu  konuda et-Tabersi  "Bizi sırat-ı müstakime ilet" (Fatiha, 6) âyetinin tefsirinde şunları kaydeder.
 "sırat-ı müstakim, Allah'ın elçisi Muhammed (as)  ve O'nun yerini alan İmamlardır"
 es- Safi tefsirinin sahibi "sırat" kelimesini, "imam" (on iki imamdan biri)  olarak tefsir  etmektedir.
 Yani dünyada ilâhi bilgi olan marifetullah'a ulaşmanın yolu 12 imamdır.
 Tabatabai'den yaptığı nakilde, onun da İmam Caferi Sadık'tan  rivayet edilen şu sözü aktardığını belirtir.
 "Sırat-ı müstakim, Müminlerin Emir Hz. Ali'dir. (el-müderrisi, el İmamet, Mehdi kudvetu's-sıddıkin, s. 244)
 Şia âlimleri ve muhaddisleri, kaynakları itibariyle
Ğadir Hum'da  Hz.Ali'ye verdikleri biat sözünden dönerek sakifede Ebubekir'i halife  seçtiklerinden dolayı
 Selman-ı Farisi, Mikdat bin Esved, Ammar bin Yasir ve Ebu Zer 
haricinde kalan bütün sahabeleri İslam dairesinin dışında görmektedir.
 Şia âlimleri, genellikle imamlar kanalıyla gelen rivayetlerden başka hiçbir bilgiye itibar etmez.   Şia âlimleri, 12 imamdan intikal eden rivayetleri tek kaynak olarak kabul ederler.
Kur'an'dan uzaklaşma ve uydurma kaynaklar edinme hususunda Şia ve Ehli Sünnet arasında hiçbir fark yoktur.
 MESELA,
es Safi "İşte bu kitap ki onda şüphe yoktur, takva sahipleri için hidayet kaynağıdır"
( Bakara, 2)
âyetinin tefsiriyle  ilgili olarak imamı Caferi Sadık'tan yapılan şu nakli aktarır. 
"Bu Hz Ali'ye işarettir.
Kitap ondan ibaret olup  kitap ile Murat edilen,  Hz Ali kitabıdır"
 "takva sahipleri için idayet kaynağıdır"
 (Bakara,2)
âyetinin te'vili  hakkında ise yine imamı Caferi Sadık'tan şu söz  nakledilmiştir.  "Takva sahipleri" bizim Şia'mızdır"
 (el-müderrisi, el İmamet, Mehdi kudvetu's-sıddıkin s. 244)
Abartısız söylüyorum,
Şia ve Ehli Sünnet âlimlerinin hiçbir zaman Kur'an'ın bağlam ve bütünlüğü, Kur'an  ilimleri ile ilgili bir işleri olmamıştır.
Batılı araştırmacılar Kur'an ilimlerinde  Şia ve Ehli Sünnet âlimlerinden çok  daha üstündürler.
Batılılar sadece Kur'an'ın bağlam ve  bütünlüğünden habersizdirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder