KUR'AN'A GÖRE İKİ BATIL DİN:
ŞİİLİK VE SÜNNİLİK
(10.YAZI)
Şiilere göre Allah Resulü'nün ardından sona eren şey, Resullük ve Nübüvvettir.
Son Nebi'den sonra insanlığa yeni bir din ve şeriat tebliğ edecek başka bir insan gelmeyecektir.
İslamiyet dışında başka bir dinde olmayacaktır.
Son Nebi ile birlikte Risalet ve Nübüvvet sona erdirilmiştir.
Hüccet (örnek, delil) ve insan'ı kamil'e gelince, evrendeki ilk insani varlık kamil insan olduğu gibi, yeryüzündeki yaratılış hattında son insanın da öyle olması gerekir.
Bilindiği gibi bu hat, insan türünün mensupları arasında asla kapanmayacaktır.
(a. g. e -s,232)
Aynı anlama gelen ifadeleri, Muhammed Tâki- el Müderrisi'nin bir kitabında da görüyoruz. "Vahyin, ilâhi kudretin tecellilerinden bir tecelli ve beşeriyete yönelen rahmetin ifadesi olduğuna inanan insan, Hüccet (delil'e) imam'a da inanmalıdır.
Çünkü yeryüzünün vahiy sayesinde gökyüzüne bağlandığı düşünüldüğünde,
Resullerin ve Nebilerin sonuncusu Muhammed (as) ın vefatından sonra vahiy bağının kopmasıyla birlikte
ilâhi rahmetin ve beşeriyeti kuşatan engin lütfun kesilmesi
sonucunu doğuracak şekilde insanın kendisini gökyüzüne bağlayacak bir bağdan yoksun kalması söz konusu olacaktır.
Yeryüzü, insanın var olduğu ilk andan son Nebi (as) ın gönderildiği zamana kadar, ilâhi hüccetsiz kalmamıştır.
Şanı yüce Allah'a şu yeryüzünü hüccetsiz bırakır mı?
Geçmişte yaşayan insanlar O'na daha mı yakın idiler ki onlara vâsiler dışında yüz yirmi dört bin elçi gönderilmişken
bizleri Allah Resulü'nün vefatından sonra hüccetsiz mi bırakmıştır?
Vahye inanan insan, imamların şahsında temsil olunan bu vahyin sürekliliğine de inanmalıdır.
Bu süreklilik, somutlaşarak yükselmekte, gelişerek doruğuna yani gaip imam( Allah çıkışını çabuklaştırsın) ve hüccetin şahsında kendini gösteren İslami mesajın zirvesine ulaşmaktır"
(el-Müderrisi, el-imam- Mehdi kudvetu's sıddıkin, sayfa 9)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder