ŞİA'NIN İTİKADİ DURUMU ( 2. YAZI )
Buna göre Şia'nın İmamet prensibi ile ilgili düşünceleri, onlar açısından ayırt edici bir esas ifade etmektedir.
On iki imam şiası inançları ile ilgili her meseleyi elçilik ve İmamet prensibi üzerine tesis ederler. Onlara göre İmam- özellikle eski Şia alimlerinin gözünde -Allah'ın Elçisi gibi yasa koyucu (yasa koyma selahiyetine sahip) bir insandır.
İmam Allah'ın Elçileri gibi vahiy alabilir.
İşleri vahiy yoluyla çözebilir.
İmam, insanların yönetsel, siyasal, eğitsel, sosyal işlerinden sorumludur.
İnançlarına uygun olarak hüküm açıklar, fetva verir, ahkam ayetlerini tefsir edip yorumlar.
Bu itibarla insanların imama mutlak surette uymaları gerekir.
Durum ve şartların gerektiğine göre İmam, halkı İnandıklarından farklı görünmeye yani takıyye ile amel etmekle de yükümlü kılabilir.
(Tarihte ve günümüzde Şiilik Konferansı sayfa, 242)
İmamet inanışı, tıpkı Allah'ın Elçileri gibi İmamın masum yani günahsız olmasını gerekli kılar.
Şia'ya göre İmam da aynen Allah'ın Elçileri gibi yüce Allah'tan vahiy alır.
Onlara göre Allah'ın Elçileri ile aynı sıfatlara sahip oldukları gibi Onlarla aynı hak ve salahiyetleri taşırlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder