18 Haziran 2016 Cumartesi, 22:11 UTC+03
HADİSLER NEDEN DİNİN KAYNAĞI OLAMAZLAR? (84. YAZI ) İNANMAK ZORUNDA OLMADIĞIMIZ MESELELER : Bir mümin olarak Kur'an-ı Mübin'de yer almadıkları için inanmak zorunda olmadığımız, Dolayısıyla dinde yeri olmayanların bir kısmı şunlardır. Kur'an'ın tek başına yetersiz olmadığı iddiası, hadislerin dinin kaynağı sayılması, mezhep alimlerinin fetvalarıyla helal ve haramların belirlenmesi, rivayet çıkarımlarına göre bazı Kur'an ayetlerinin iptal edilmesi, mezhepleri dine eşit saymak, mezhepleri insanlara tek çıkar yol olarak dayatmak, Kur'an'ı musiki,tecvid kitabı ve sanat kitabı gibi anlamadan okumak, hatim ve mukabele yapmak, cebrail( as) ile Allah Resulü'nün Kuran'ı mukabele ettiklerine inanmak, kainatın Resulullah için yaratılmış olduğu inancı, Allah Resulü'nü en üstün elçi kabul etmek, bazı kimseleri evliya ilan etmek ve türbelerini ziyaret etmek, Tarikat şeyhlerini ve mezhep alimlerini ilahlaştırmak, rabıta gibi tarikatlardaki bütün uygulamalar, şeyhlerin Mürşid-i Kâmil olduklarına iman etmek, şeyhlerin Keramet gösterebileceğine inanmak, ahmakların söyledikleri "Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır" sözüne inanmak, sadece ehli sünnetin yada ehli beytin cennetlik olduğunu iddia etmek, Yahudi Hristiyan ve diğer dinlere mensup olanların hepsinin cehennemlik olduklarını ilan etmek, çoğunluğun her zaman doğru yolda olduklarını savunmak, Kur'an, bunun aksi olduğunu birçok ayeti kerimede açıkça beyan eder. Doğru yolda olanlar her zaman azınlıkta olmuşlardır "Sen ne kadar üstüne düşsen de insanların çoğu iman edecek değillerdir"( Yusuf 103) "İnsanların çoğunluğunun Allah'a İmanları Şirk'le beraberdir"( Yusuf 106)" Ey Davut ailesi! Şükredin. Kullarımdan Şükreden azdır"(Sebe ,13) "Resulüm de ki: yeryüzünde gezip dolaşın da, daha öncekilerin akıbetleri nasıl oldu görün. Onların çoğu Müşrik idi"(Rum 42) Hanefilik, şafiilik, hanbelilik, malikilik, Caferilik, Şiilik, Maturidilik ve Eşarilik mezheplerinin eleştirilemez olduğu,aklı inkar etmek, taklitçiliğe boyun eğmek, ahiret hayatında Allah'ın rahmet şefaat ve yardımından başkalarının şefaat ve yardımlarına inanmak, bilim ve sanat düşmanlığı,hüküm bakımından hadis kitaplarına Kur'an gibi inanmak, Kadınları erkeklerden düşük görmek, kadınların çoğunun cehennemlik oldukları inancı, Zina edenlerin (Recm ile ) taşlanarak öldürülmeleri, Recm(taşlama ) ayetinin bir keçi tarafından yendiği iddia eden rivayetler, erkeklerin altın takmasının haram olması, erkeklerin ipekli giysiler giymesinin haram olması, yemekte altın gümüş takımlarının kullanılmasının haram olduğu, resim ve satrancın yasak olduğu, müzik enstrumanları ve müzik dinleme ile ilgili yasaklar, midye, karides ıstakoz gibi Deniz ürünlerinin haramlaştırılması, cinsel ilişkinin örtü altında olmasının gerekliliği, eşlerin cinsel ilişki esnasında bile birbirlerinin cinsel organlarına bakamayacağı, yıkanırken bile kişinin cinsel organının açıkta olması gerektiği, meleklerden utanması gerektiği, peştamal ile yıkanmak gerektiği, kadınların evlerinde bile başlarının kapalı olması gerektiği, sakal bırakmanın sevap olduğu, saça, Sakala kına yakmanın sevap olduğu,( Hindistan, Pakistan,Burma Afganistan bölgelerinde erkeklerin çoğu bunu yapmaktadırlar)sağ ayakla evden çıkmak, Eve girmek, Yatağa girmek, sol ayakla tuvalete girmek, kıbleye karşı de'fi hacet yapmamak, kıbleye karşı yatmak, kıbleye karşı ayaklarını uzatmamak, oturarak ufak abdestin yapılmasının günah olması, tuvaletin kıbleye karşı yapılmasının haram olması, Sol elle yemek yiyenin yemeğine şeytanların ortak olacağı, Sarık sarmak, cübbe giymek, entari giymek, şalvar giymek, beyaz, yeşil, siyah renkli giysilerde sevap aramak, sarı, kırmızı renkli elbise giymemek, hurma, kabak gibi yiyeceklerde sevap ummak, alkollü koku sürünmenin, kolonya kullanmanın haram olduğu, Kara köpekleri öldürmek, geceleri aynaları örtmek, muska yazmak, taşımak, ondan fayda beklemek, tahtaya vurmaktan, nazar boncuğundan hayır beklemek, falcıları, cincileri dindar alim veya hoca sanmak, kurşun dökmek veya merdiven altından geçmenin uğursuz olduğu inancı, türbeleri ziyaret etmek, orada yatanları aracı vesile ederek onlardan şefaat ve yardım beklemek, çamaşırı belli günlerde yıkamanın, cinsel ilişkiye belli günlerde girmenin gerektiğini iddia etmek, cahiller arasında mübarek sayılan Kandil gecelerinde cinsel ilişkiye girmemek, mevlidin kendisi, onu okumak, okutmak, ibadet olduğuna inanmak, mevlitten sevap beklemek, ölünün 7, 40, 52 nci günlerinde Mevlit okutmak, törenler yapmak, kabir azabı ile ilgili hikayeler,rivayetler, hadisler, kabir azabının kendisi, Sırat köprüsü kıldan ince kılıçtan keskin olduğu, kesilen kurban üzerinde sırat'ın geçileceği hikayeleri, üzerine idrar sıçratanın en çok kabir azabı göreceği, ölünün yerine Hacca gitmek veya birini göndermek, Ölünün arkasından ağlayınca ölüye azap edilir rivayetleri, Kıyamet alametleri hakkında bulunan rivayetler, Mehdi, Deccal, İsa'nın yeryüzüne ineceği inancı. (DEVAM EDECEK )
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder