25 Ağustos 2016 Perşembe

HADİSLER NEDEN DİNİN KAYNAĞI OLAMAZLAR ? ( 79. YAZI )

15 Haziran 2016 Çarşamba, 23:34 UTC+03
HADİSLER NEDEN DİNİN KAYNAĞI OLAMAZLAR ? ( 79. YAZI )

Mesela: Cünüp ile abdestsizlik arasında hiçbir fark olmadığı halde mezheplerde özellikle tavaf yapmada Cünup olarak yapılanlar ile abdestsiz olarak yapılanlar arasında fark gözetilmiş, Cünüp olana ağır cezalar getirilmiştir. Halbuki cünüplü ve abdestsiz olarak sadece namaz kılınamaz. Namazdan başka bütün ibadetlerin cünüp ve abdestsiz olarak yapılmasında hiçbir sakınca yoktur. Namaz Allah'ı zikretmek için yapılan, insanı psikolojik hastalıklar dahil her türlü olumsuzluklardan kurtaran, onu arındıran, gündelik dünya meşgalelerinden nefes aldıran hakikaten gerekli bir ibadettir. Bundan dolayı ibadetsiz ve namazsız bir toplum olmamıştır. Kur'an'dan bunu anlıyoruz. Namazın bir ilaç gibi farklı vakitlerde farz kılınması bundan ileri gelmektedir.Abdestli olarak yerine getirilmelidir ve belli hareketleri de kapsamak gibi bazı ilave özelliklere sahiptir. Namaz öyle gerekli ve terk edilemez bir ibadettir ki, savaş esnasında bile yerine getirilmelidir (Nisa- 102) Savaş tehlikesinin olduğu zor durumlarda bile namazının secde de dahil olmak üzere (secde kişinin en savunmasız halidir) yerine getirildiğini, fakat nöbetleşe, silahları bırakmadan, düşmana fırsat verilmeden bunun yapılması lüzumunu görüyoruz. Eğer savaşta, yağmur ve çamur durumlarda dâhi vakitli farz olan namaz böyle yerine getiriliyorsa, normal zamanlarda namazın kıyamı, rükü durumu ve secdesi ile yerine getirilmesinin ve asla terk edilmemesinin önemi daha da anlaşılır. Salat en kadim milletlerden itibaren gelen bir ibadettir. Bundan dolayı müşrikler hiç bir zaman namaz ibadetine karşı gelmediler. Çünkü kendileri de namaz kılıyorlardı.Bundan ötürü sadece namaz ibadeti Mekke'de yeniden farz kılınmıştır.Diğer ibadetlerin farz kılınma yerleri genişliğin ve özgürlüğün bulunduğu Medine'de oluşmuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder