30 Mart 2017 Perşembe

ŞİA VE EHLİ SÜNNET  MEZHEPLERİNİN İTİKADİ DURUMLARI: (1.YAZI)
Şia ve Ehli sünnet mezheplerinde, büyük bir haber olan (Sâd, 67) Kur'an'ı Mübin'den kopma ve uzaklaşma gerçekleşince itikadi ve sosyal hayatta büyük bir hüsran ve savrulma  baş göstermiştir.
MESELA,
Şia'nın en mutedil ekolü olan İsna Aşeriyye   akidesinde imamlar (12 imam) hakkında benimsenen inançlar kısaca şöyledir.
"İmamlar, Nebiler gibi yiğitlik, kerem, temizlik, gerçeklik, adalet, tedbir,
ilim, hikmet ve bütün meziyetlerde halkın en seçkin insanlarıdır"
"İmamların masum olduklarına iman etmek usul-ı imandandır.
Yani itikadi bir meseledir"
"Nebilerde bu sıfatların bulunmasına ait delil, aynen imamda da tatbik edilir"
"İmamın, ilâhi hükümlere, ilâhi marifete, bütün ilimlere sahip olması, Nebi, yahut kendisinden önceki imamın vasıtasıyla olur"
"İmamlar Kur'an'ın tüm ilmine ve hikmetine vakıf olduklarından yeni oluşacak sorunlara Allah'ın ona İhsan ettiği üstün bir anlayış ve vahiy yoluyla gereği gibi
 içtihat etme hakkı vardır"
"İmamlar her şeyin hem zâhir hemde batınına vakıf olduklarından dolayı istedikleri  gibi hüküm açıklar, onlar her şeyi hakkıyla bilirler "
"Bir şey sorulduğunda,
onu bilmek isterse, o şey hakkında, tam olarak gerçeği bilir,
 İmam yanılmaz, şüpheye düşmez, bu konuda akli delillere,veya  başkasının öğretmesine ihtiyacı yoktur"
"İmamlar, herhangi bir şeyi bilmek isterse, o işin bütün özellikleri ve hakikatı, her türlü şüpheden arınmış olarak imamların gönüllerine aynaya akseden  görüntüler gibi akseder"
"İmamlar (12 imam) amellerinde hata bile etmezler, değil günah,
mekruh dahi istemezler"
"Çünkü onlar  Allah tarafından mutahhar (Her türlü günahtan arınmış) tertemiz ve pak  kılınmışlardır.
Bu konuda şu ayeti delil olarak gösterirler.
",,,,,Ey Ehli Beyt! Allah sizden, sadece günahı gidermek ve sizi tertemiz yapmak istiyor"
(Ahzab, 33)
"İmamlar ilimlerini direkt olarak Allah'tan alırlar, hiç biri, bir kitaba, bir muallime gitmemiş, hiç biri  medresede eğitim görmemiş, hatta okuma ve yazmayı bile başkasından öğrendiklerine dair bir rivayet mevcut değildir"
"Böyle olduğu halde, kendilerine bir şey sorulunca, ona hemen en isabetli cevabı verirler, onların dillerine bilmiyorum sözünü yakıştırmak doğru değildir"
"Onların hükümleri Allah'ın ve Elçilerinin hükümleri gibidir, onların yasakları Allah'ın yasakları gibidir, onlara itaat Allah'a itaat, onlara isyan Allah'a isyan etmek gibi kabul edilmiştir. Onları seven,
Allah'ı sever, onlara düşman olan, Allah'a düşman olur" Onların emirlerini reddetmek asla caiz değildir.
Onların emirlerini reddeden Allah Resulü'nün emirlerini reddetmiştir"
 Allah Resulü'nün  emirlerini reddeden ise Allah'ın emrini reddetmiş sayılır"
"İmamları Nebilerden ayıran tek şey, Nebiler dört kadından daha fazla kadınla evlenebilirken, imamlar dört kadından daha fazla kadınla evlenemezler"
(Âyetullah Muhammed Rıza Muzaffer, Şia İnançları, s,67-70.Benzer sözler için: Âyetullah Uzma Nasır Mekarim Şirazi, İnançlarımız, s, 75, 76, 78, Rıza Hüseyni Neseb, Cevaplıyoruz, s,105-106)
Şia'da genel görüş Allah Resulü Muhammed (Aleyhisselam) hariç Hz.Ali yeryüzüne gelmiş geçmiş bütün insanlardan daha faziletli ve daha üstündür.
(İKİNCİ YAZIDA BU İNANÇLARA KUR'AN'DAN CEVAPLAR VERİLECEK)
(Not, Bütün bu inanç ve fikirler, Kerbela matemlerinde,
Hüseyniye meclislerinde bütün vaaz ve hutbelerde İlim adamları ve Âyetullah makamında olanlar tarafından sürekli dile getirilir.
Ümmisinden alimine kadar herkes bu inanca çok değer verir ve ona kesin iman eder)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder