PARALEL DİN (37. YAZI)
TARİHSELCİLİK:
Kuran'a değer veriyormuş gibi görünen Paralel dinlerden birisi de tarihselcilik anlayışıdır.
Tarihselcilik anlayışı, batıl ve uydurma Emevi Abbasi imalatı hurafe Ehli sünnet dini ile kadim İran inançlarının taşeronluğunu yapan Şia mezhebinin kaynaklarındaki yalan ve iftiralar yüzünden Kuran'a doğru yönelişin artmasıyla birlikte bu hareketin önüne geçmek için gereken önlemlerin alınması için kurulan bir tuzak olduğu inancındayım.
Kur'an'dan yana görünerek gerçekte ise Kur'an'a yönelenlerin arasına sızan bu İlahiyatçı grup Kuran'ı kendi deyimleriyle "tarihselci" bir bakış açısıyla,
Kur'an'daki hükümlerin bugüne hitap etmediğini ısrarla vurgulamaktadırlar.
Kur'an'ın bağlam ve bütünlüğünden habersiz olan bu tarihselcilere göre Miladi altıncı yüzyılın Mekke halkına inmiş kitabın hükümleri bugün uygulanacak durumda değillerdir.
Dolayısıyla bu iddia'da insan uydurması paralel bir din hükmündedir.
Tarihselciler çok daha ileri giderek Kur'an metni için "Allah'ın ayetleri,Allah'ın kelamı, Allah'ın kitabı" denmesine rağmen, aslında Resulullah'ın sözlerinden oluştuğunu açıkça dile getirmektedirler.
Kur'an'a tarihselci yaklaşımın önemli sözcülerinden sayılabilecek olan Mustafa Öztürk son çalışmalarından birinde şunları iddia etmiştir.
" Hz Peygamber insanlara tebliğ ettiği bu kelamın kendine ait olmadığını söylememiş, kendisini Allah tarafından seçilip gaybi yardımla desteklendiğine dikkat çekmiştir.
Bu gaybi yardım/ destek Kur'an'da vahiy diye isimlendirilmiştir.
Hz. Peygamber vahiy sayesinde Kuranı kendi diliyle formüle etmiştir.
Bu yüzden Kur'an Allah'ın ayetleri olarak nitelendirilmiş yani Allah'tan kaynaklandığı için ilahi sözler olarak kabul edilmiştir.
Kur'an'da tabiat olaylarının ilahi ayetleri olarak nitelendirilmesi bunların doğal sebeplerini nefyetmediği gibi Kur'an metnindeki ayetlerin "Allah'ın ayetleri" olarak nitelendirilmesi de metnin Hazreti Peygambere ait olmadığını göstermez"
(Kur'an, Vahiy, Nüzül- Mustafa Öztürk-Ankara Okulu Yayınları- Ankara 2016 s: 144)
Açıkça görülmektedir ki, Allah'ın Cebrail vasıtasıyla indirdiği vahyi etkisiz kılmanın en bariz fikirlerini içeren bu ve benzeri ifadeler tarihselcilik paralel dininin akademisyen İlahiyatçılar tarafından aksini söyleyen Kur'an'ın açık ayetlerine rağmen hangi akıl almaz boyutlara vardırıldığını gözler önüne sermektedir.
Halbuki âyetlerin bağlam ve bütünlüğüne baktığımızda Kur'an'ın Allah'ın sözü ve kelamı olduğu açıkça anlaşılmaktadır.
Ancak vahiy Elçinin dilinde hayat bulduğu için ona nisbet edilmiştir.
Yoksa bir çok ayette insanların tümünün Kur'an gibi bir kitabı ortaya koymalarının mümkün olmadığını vurgulanmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder