PARALEL DİN (30. YAZI)
Paralel dinlerin içinde Kur'an'ın ahlakına ve Tevhid akidesine karşı en aykırı din tasavvuf dinidir.
Tasavvufta bulunan yoğun şirki en açık temsil eden dünyaca ünlü şahsiyetlerin en önemlisi Celaleddin-i Rumi'dir.
İlahların ve evliyaların şirk dininin önderlerinden olan Celaleddin-i Rumi'nin eserlerinde anlattıkları öylesine hakikî din zannedilmiş ki, onun görüşlerinin zerresine karşı gelmek neredeyse imkansızdır.
Bu ümmet o kadar Kur'an ilminden ve ahlakından uzak tutulmuştur ki, Celaleddin-i Rumi'nin kula kulluk olan hulul inancına itiraz etmek kitlelerin yanında büyük bir tepki ile karşılanır.
Halbuki Celaleddin-i Rumi'nin en meşhur eseri olan mesnevi'nin internette kolayca bulunabilen önsozü Kur'an'ın ahlakına ve Tevhid akidesine karşı asla kabul edilmeyecek şirk sözler içermektedir.
Celaleddin-i Rumi Kur'an'ın bütün özelliklerini eseri olan mesnevi'ye vermiş, tıpkı Muhyiddini Arabi gibi kitabının Allah tarafından kendisine yazdırıldığını iddia etmiştir.
Fakat biz bir başka eserinde bulunan daha ağır şirk ifadelerini ve hululiyyeci özelliğini ortaya koymak istiyoruz.
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından basılan Divan-ı Kebir adlı eserinde Celaleddin-i Rumi, Hz Ali hakkında aynen şunları söylüyor.
" Hakkın yüksek sıfatları Ali'nin vasfıdır.
Hakkın sıfatları zaten ayrı değildir.
O, Tanrı'nın zatına yapışmış, o olmuştur.
Hani duyduğun lahut'un o gizli hazinesi yok mu, İşte o odur.
Çünkü o Haktan, hakla görünmüştür.
O hazinenin nakdi tükenmez ilimdi.
İşte ilimden maksut Yüce Ali'dir.
Hakkın hikmetini ondan başka kimse bilmez. Zira o hakimdir, her şeyin bilginidir.
İbtidasız ( başlangıçsız) evvel o idi,
sonsuz ahir de odur.
Elçilere yardım eden o idi, velilerin gören gözü de hakikaten odur.
Yüzünün nurlu parıltısı kendi ziyasından bir güneş yarattı.
O hak iledir, hak ondan görünür. Hakka ki o hak ile ebedidir"
(Divan-ı Kebir'den seçme şiirler 1 mevlana Nat'ı Ali kasidesi s, 3, 4- Milli Eğitim Bakanlığı yayınları Şark İslam klasikleri, İstanbul, 1995)
Şimdi eğer Celaleddin-i Rumi'nin(mevlana) bu sözleri şirk sayılmazsa, bunları söyleyen müşrik olarak kabul edilmezse, artık dünyada şirk diye bir şey yoktur.
Artık insanlar içinde müşrik olarak kimse kalmamıştır.
Bu sözleri söyleyen müşrik değilse, Hıristiyanlar muvahhid sayılır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder