29 Ekim 2016 Cumartesi

İNFAK İBADETİNE KARŞI, ŞEYTANIN EKONOMİ SİSTEMİ: FAİZ.
Kardeşliğin, samimiyetin, iyiliğin, islâmi ekonomik sistemin düşmanı olan faiz,evrensel merhamet ve hidayet dininin kesin yasakları arasında bulunan,  Yahudi sömürü aracı,şeytâni   bir ekonomik sistemdir.
 "İslam'ın iktisadi, ictimai, ahlaki,,,,, nizam-ı bir bütün halinde işletildiği zaman faize zaruret hasıl olmaz.
 "İslam ekonomisi sermaye birikimini teşvik için faizi değil ortaklık üsülünü teşvik etmiştir.
Bu usulde  sermaye faizsiz olacağı için maliyet ve enflasyon problemi ortadan kalkacak, mülkiyete iştirak  tabana doğru yaygınlaşacak, ekonomik ve sosyal farklılaşma minimum  seviyeye  inecek,  sermayeye,  yatırımlara ve ticarete kötü  gözle bakılmayacaktır.
 Para bir  değişim vasıtasıdır.
 Onu, alınıp satılan mal haline getirmek ve rizikoya  girmeden gelir sağlamak tatlı fakat zehirli yiyeceklerle beslenmeye benzer"(Diyanet vakfı meali,Bakara, 276. Ayet, Dipnot)
  Dolayısıyla faizle  alakalı Allah (Celle celaluhu) Kur'an'da şöyle buyuruyor
"Faiz yiyenler(Ekonomik olarak)  şeytan çarpmış kimselerin cinnet nöbetinden kalktığ gibi kalkarlar.
 Bu hal onların "alım satım tıpkı faiz gibidir" demeleri yüzündendir.
 Halbuki Allah alım satımı helal, faizi haram kılmıştır.
 Bundan sonra kime rabbinden bir öğüt  gelir de faizden vazgeçerse geçmişte olan kendisinindir ve  artık onun işi Allah'a kalmıştır.
 Kim tekrar  faize dönerse işte onlar cehennemliktir, orada ebedi olarak kalacaklardır.
  Allah faizi tüketir ( faiz karışan malın  bereketini giderir)
 sadakaları ise  bereketlendirir.
 Allah küfürde  ve günahta ısrar eden hiç kimseyi sevmez.
 "İman edip de iyi işler yapan, namaz kılan ve  zekat verenler var ya, onların mükafatları Rableri katındadır.
 Onlara korku  yoktur,  onlar üzüntü de  çekmezler.
  Ey iman edenler! Allah'tan korkun.
 Eğer gerçekten inanıyorsanız mevcut faiz alacaklarınızı terkedin.
 Şayet (faiz  hakkında söylenenleri) yapmazsanız,   Allah ve Resulü tarafından (faizcilere  karşı) açılan savaştan haberiniz olsun.
 Eğer tevbe edip vazgeçerseniz, sermayeniz sizindir, ne haksızlık etmiş ne de haksızlığa uğramış  olursunuz.
 Eğer borçlu  darlık içinde ise eli   genişleyinceye kadar ona mühlet vermek gerekir.
 Eğer gerçekleri anlarsanız bunu sadakaya veya  zekata saymak sizin için daha hayırlıdır.
 Allah'a döndürüleceğiniz  sonra da herkese hakettiğinin eksiksiz verileceği ve kimsenin  haksızlığa ugratılmayacağı  bir bünden sakının"( Bakara, 275,,,,,,281)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder