İNFAK İBADETİNE KARŞI, ŞEYTANIN EKONOMİ SİSTEMİ: FAİZ.
Kardeşliğin, samimiyetin, iyiliğin, islâmi ekonomik sistemin düşmanı olan faiz,evrensel merhamet ve hidayet dininin kesin yasakları arasında bulunan, Yahudi sömürü aracı,şeytâni bir ekonomik sistemdir.
"İslam'ın iktisadi, ictimai, ahlaki,,,,, nizam-ı bir bütün halinde işletildiği zaman faize zaruret hasıl olmaz.
"İslam ekonomisi sermaye birikimini teşvik için faizi değil ortaklık üsülünü teşvik etmiştir.
Bu usulde sermaye faizsiz olacağı için maliyet ve enflasyon problemi ortadan kalkacak, mülkiyete iştirak tabana doğru yaygınlaşacak, ekonomik ve sosyal farklılaşma minimum seviyeye inecek, sermayeye, yatırımlara ve ticarete kötü gözle bakılmayacaktır.
Para bir değişim vasıtasıdır.
Onu, alınıp satılan mal haline getirmek ve rizikoya girmeden gelir sağlamak tatlı fakat zehirli yiyeceklerle beslenmeye benzer"(Diyanet vakfı meali,Bakara, 276. Ayet, Dipnot)
Dolayısıyla faizle alakalı Allah (Celle celaluhu) Kur'an'da şöyle buyuruyor
"Faiz yiyenler(Ekonomik olarak) şeytan çarpmış kimselerin cinnet nöbetinden kalktığ gibi kalkarlar.
Bu hal onların "alım satım tıpkı faiz gibidir" demeleri yüzündendir.
Halbuki Allah alım satımı helal, faizi haram kılmıştır.
Bundan sonra kime rabbinden bir öğüt gelir de faizden vazgeçerse geçmişte olan kendisinindir ve artık onun işi Allah'a kalmıştır.
Kim tekrar faize dönerse işte onlar cehennemliktir, orada ebedi olarak kalacaklardır.
Allah faizi tüketir ( faiz karışan malın bereketini giderir)
sadakaları ise bereketlendirir.
Allah küfürde ve günahta ısrar eden hiç kimseyi sevmez.
"İman edip de iyi işler yapan, namaz kılan ve zekat verenler var ya, onların mükafatları Rableri katındadır.
Onlara korku yoktur, onlar üzüntü de çekmezler.
Ey iman edenler! Allah'tan korkun.
Eğer gerçekten inanıyorsanız mevcut faiz alacaklarınızı terkedin.
Şayet (faiz hakkında söylenenleri) yapmazsanız, Allah ve Resulü tarafından (faizcilere karşı) açılan savaştan haberiniz olsun.
Eğer tevbe edip vazgeçerseniz, sermayeniz sizindir, ne haksızlık etmiş ne de haksızlığa uğramış olursunuz.
Eğer borçlu darlık içinde ise eli genişleyinceye kadar ona mühlet vermek gerekir.
Eğer gerçekleri anlarsanız bunu sadakaya veya zekata saymak sizin için daha hayırlıdır.
Allah'a döndürüleceğiniz sonra da herkese hakettiğinin eksiksiz verileceği ve kimsenin haksızlığa ugratılmayacağı bir bünden sakının"( Bakara, 275,,,,,,281)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder