Şia ve Ehli sünnette var olan salavat inancı ve uygulaması nebiyi Allah'tan daha önemli ve üstün göstermektedir. Hatta neredeyse Allah'ın nebiye kulluğunu ortaya koymaktadır. Halbuki Ahzab süresi 56. Ayetinde geçen "Salat. " kavramı "nebiye yardım ve destek anlamında kullanılmıştır " çünkü ALLAH ve melekleri sadece nebiye değil, müminlere de salavat getiriyorlar. Ahzab süresi 43. Ayetinde de salat kelimesi aynı anlamda kullanılmıştır. Yani ey nebi"nin ashabı nebiye yardım edin, ona destek olun, müşrik ve münafıklara karşı onu tek başına bırakmayın demek istenmiştir. Kur'an' da geçen bütün salat ve salavat ibareleri diri olan insanlarla alakalı fiili, yapılması gereken bir eylem olarak karşımıza çıkmaktadır. Açın Ahzab süresi 56. ayetini okuyun bu mana hemen önünüze çıkacaktır. Ehli sünnet ve Şia o derece art niyet ve cehalet içerisindedirler ki," nebiye destek ve yardım" olan bir emri "Muhammede salavat çekme "olarak çevirip ayeti tahrif etmişlerdir.Söz konusu olan Ayetleri iyi inceleyen koyu bir cahil bile bu manayı hemen kavrayacaktır. "Ey iman edenler!Allah ve melekleri Nebiye salat ederler. Siz de nebiye salat edin" buyrulduğuna göre, bizim Nebiye salat ve salavatımız "Nübuvvet makam ve mertebesinin önemini muhafaza etmek,Nebiyi kafir ve münafıklara karşı savunma, onun ahlakına sahip olma, miras bıraktığı kitabı yaşama , nebiye atılan iftiralara karşı çıkma" olarak anlayabiliriz.Aynı dönemde yaşayan Nebi"nin arkadaşlarının kendisine salavat getirdiğine inanan birisi kur'an'dan ve Nebi' nin ahlakından hiç bir şey anlamamıştır. Ey Ehli sünnet ve Şia uleması! "Nebiye yardım ve destek" anlamında kullanılan bir kavramı nasıl "Muhammede salavat çekme" olarak çevirebilirsiniz. Sizin Allah'tan korkunuz ve utanmanız yok mu? Sizin beyinleriniz bu kadar mı çalışıyor?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder