BİR MEZHEBE BAĞLI OLMAK ŞART MIDIR? (5.YAZI)
Mezhepleri din edinen cahillerin iddialarına göre, yeni bir mezhebin, hayat içinde değişen zamanın ihtiyaçlarına cevap verecek yeni yorum ve ictihadların vucud bulması asla mümkün olmayacaktır.
Bu durumda iki şeyden birini kabul etmek zorundayız.
1) İnsanlık yeni birşey düşünmek,yeni bir fikir üretmek, yeni yorumlar ve yeni içtihatlar ortaya koymak için gerekli gelişmeyi gösterememiş, 1400 yıldan beri bir adım ilerlemeden yerinde sayıp durmuştur.
Bu yüzden yeni ictihatlardan ve yeni bir mezhepten söz edilemez.
2) insanların hayat standartları hiç değişmemiştir.
İlk mezhep imamlarının yaşadıkları zamandaki hayat şartları en küçük bir değişiklik söz konusu olmadan aynen yürürlüktedir.
Bu yüzden yeni bir yoruma ve içtihada, dolayısıyla bir mezhebe ihtiyaç bulunmamaktadır.
MEZHEPÇİLERİN KUR'AN VE AKIL DIŞI SAPLANTILARI:
1) Mezhep imamları din adına yapılması gerekli bütün içtihatları yapmış, işi bitirmiş, çözülmedik hiçbir mesele bırakmamışlardır.
2) Eksik olan Allah'ın dini Mezhep imamları tarafından eksik bir şey bırakılmadığından yeni içtihada kalkışmak gereksiz, isabetsiz ve büyük günahtır, insanı mezhebinden çıkaracak kadar tehlikelidir.
3 Kur'an'ın tercümesini, tefsir kitapları okumak caiz değildir.
Hele bunlardan hüküm çıkarmak zinhar haramdır.
Kur'anı ancak Allah resulü anlar o da hadislerle Kur'an'ı açıklamış, mutlak müçtehitler ise hadisleri fıkha uyarlayarak dini tamamlamışlardır.
Dolayısıyla din ancak eski fıkıh kitaplarından öğrenilir.
Bize düşen sadece dört mezhepten birini takip etmektir.
Gerisi sapıklıktır, mezhepsizliktir, vahhabiliktir, dinsizliktir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder