BİR MEZHEBE BAĞLI OLMAK ŞART MIDIR? ( 11. YAZI)
SONUÇ OLARAK: içtihatların kolay tarafına tabi olmak ve onlardan kişinin kendisine kolay geleni alıp onunla amel etmesi caiz olur.
Çünkü şer'i Şerif'te bunu yasaklayan herhangi bir delil bulunmamaktadır.
İnsanın kendisi için daha kolay olan bir yoldan yürüme hakkı vardır.Yeter ki Kur'an'a aykırı olmasın.
Allah resulü (Aleyhisselam)'ın uygulaması da bu istikamette idi.
Allah resulü iki şey arasında serbest kaldığı vakit, mutlaka bunlardan daha kolay olanı tercih ederdi.
Din kolaylıktır.
İnsanları amel bakımından zora koşmaz.
Onları altından kalkamayacakları yükü taşıtmaz.
" Allah sizin için kolaylık ister zorluk istemez" (Bakara' 185)
" Allah size herhangi bir bir güçlük çıkarmak istemez" (Maide, 6)
Namaz kılmak için su bulunmadığı zaman teyemmüm, yolculukta ve hastalıkta Ramazan orucunun terk edilmesi gibi uygulamalar ameli konularda kolay ülkesini insanlara göstermek açısından ortaya konmuştur.
Şeriat ilminde hükmün delilini bilmeyen ve böylece avamdan sayılan kimseye gerekli olan herhangi bir bilginden birisinin görüşüne tâbi olmaktır.
Ehli sünnet ve Şia mezhebinin kaynakları ve içtihatları hurafe, yalan, uydurma, iftira ve zorluklarla doludur.
Kuran'ı Mübin, akıl ve tefekküre aykırı olan bu uydurma mezheplere uymak kesinlikle caiz değildir.
Çünkü Allah Resulü'nün görevi zorlukları uydurma, yalan, hurafe ve zorlukları kaldırmak olmuştur.
" Yanlarındaki Tevrat ve İncil'de yazılı buldukları o elçiye o ümmi Nebiye uyanlar var ya, işte o elçi onlara iyiliği emreder, onları kötülükten men eder, onlara temiz şeyleri helâl, pis şeyleri haram kılar"
" Ağırlıklarını ve üzerlerindeki zincirleri indirir"
" O elçiye inanıp ona saygı gösteren, ona yardım eden ve onunla birlikte gönderilen Nura (Kur'ana) uyanlar var ya, işte kurtuluşa erenler onlardır"( Araf 157)
İslam ümmeti, uydurma ve bir çoğu Allah'ın kitabına aykırı mezhep içtihatlarından değil, Kur'an'dan hesaba çekileceğini bilmelidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder