RİSALE'İ NUR'DA BULUNAN UYDURMA, HURAFE VE YALANLAR (97. YAZI )
RİSALE'İ NUR'DA İTIKÂDİ MESELELER :
" Özellikle, Allah adamı Hz Abdulkadir, Gavsı Azam "ol" der "olur" dairesinin kutbu,,,
( Barla Lahikası 234,
Yirmiyedinci mektuptan- Galip'in Fârisi fıkrası Kerameti Gavsiye münasebetiyle yazılmıştır)" Hz Mevlana( ks)Hindistan'dan Tariki Nakşiyi getirdiği vakit, Bağdat dairesi,
( herhalde bölgesi demek istiyor, veya tarikat Merkezi) Şâh-ı Geylani'nin (Ks ) ba'delmamat (Ölümünden sonra bile ) hayatta olduğu gibi tasarrufunda idi.
Hz Mevlana'nın (kaddesallahu sırrahu) tasarrufu cây-ı kabul göremedi.
Şâhı Nakşibent'le ( kaddesallahu sırrahu) imamı Rabbani'nin (kaddesallahu sırruhu) ruhaniyetleri Bağdat'a gelip Şâhı Geylani'nin ziyaretine giderek rica etmişler ki :
Mevlana Halit (kaddesallahu sırrahu)
0senin evladındır,onu kabul et, Şâhı Geylani (kaddesallahu sırrahu) onların İltimasını kabul ederek Mevlana Halidi kabul etmiş, ondan sonra birden
Mevlana Halid (kaddesallahu sırrahu) parlamış" (Şöhret olmuş)
CEVAP : Şimdi bu yukarıdaki cümleleri değil bir ilim adamı aklı başında bulunan birisi söyleyebilir mi ?
Yukarıdaki inanç ve fikirlerin hepsi sahibini Kur'an ve Tevhid dairesinden büsbütün çıkarıp Şirk'in bataklığında boğulmasına sebep olur.
Ne demek
"Şâhı Nakşibent'le imam-ı Rabbani'nin Ruhları Bağdad'a gelip Şâhı Geylani'nin ziyaretine giderek rica etmişler ki,
Mevlana Halid senin evladındır kabul et, Şâhı Geylani onların iltimasın kabul ederek Mevlana Hâlid-i kabul etmiş"
Bu, Kur'an ahlakı , ilim, hikmet, akıl ve tefekkürden uzak cehalete gülermisin, ağlarmısın.
Bir de, Said Nursi ve Talebelerine göre " Abdulkadir Geylani "ol "der hemen olur muş"
Yani Said Nursi ve Nurcuların inancına bakacak olursak Abdulkadir Geylani (Hâşâ)Allah gibi kâinatta tasarruf yetkisine sahiptir.
Halbuki Kur'ana göre ancak Allah "ol" dediği zaman her şey olur.
Çünkü kainattaki tek tasarruf sahibi Allah'tır.
Buna inanmayan kim olursa olsun müşriktir,
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder