16 Aralık 2018 Pazar

RİSALE'İ NUR'DA BULUNAN UYDURMA, HURAFE VE YALANLAR ( 49. YAZI )       Said Nursi Mücizatı Ahmediyesinde diyor ki " Bir tarikte, rüesa-i Kureyş 'ten Ebu Sufyan ile safvan bir kurdu gördüler, bir ceylanı takip edip haremi Şerife girdi. Kurt dönmüş, sonra taaccub etmişler, kurt konuşmuş, Risaleti Ahmediyeyi haber vermiş, Ebu Sufyan, Safvan'a demiş ki, " Bu kıssayı kimseye söylemeyelim, korkarım, Mekke boşalıp onlara iltihak edecektir "
"El hasıl, Kurt kıssası kat'i ve manevi mutevatir gibi kanaat verir" (sayfa, 153)
Işte size yine Matrak bir   rivayet daha Said Nursi diyor ki, "Beş altı tarikte,  mühim sahabelerden nakledilen Cemel hadisesidir ki : Ezcümle, Ebu Hureyre ve Salebe Bin Malik ve Cabir bin  Abdullah ve Abdullah ibni Cafer ve Abdullah ibni abi Evfa  gibi müteaddit tarikler ve o tariklerin başında sahabeler, muttafikan haber veriyorlar ki, Deve gelmiş Resulü Ekrem ( asm ) a tahiyye'i ikram nevinden secde edip konuşmuş, ve bir kaç tarikte ( kaynakta ) haber veriliyor ki, o deve bir bağda kızmış, vahşi olmuş, yanına kimseyi sokmuyor, hücum ediyordu. Resülü Ekrem ( asm ) girdi, deve geldi, ikramen secde etti, yanına ıhtı. Resülü Ekrem ( asm ) yular taktı. Deve, Resulü Ekrem ( asm )a dedi " Beni çok meşakkatli şeylerde çalıştırdılar, simdi de beni kesmek istiyorlar, onun için kızdım " Deve sahibine söyledi " Böyle midir? "Evet "dediler " Risalei Nur külliyatından Mektubat, On dokuzuncu mektup, mucizatı Ahmediye Sayfa 154 )
Cevap : bu uydurma rivayet için ancak "Yok deve" diyebiliriz. Allah'ın şeriatında sahibi deveyi kesebilir. Bu Allah'ın ona verdiği bir ruhsat ve haktır. Bunları uydururken Hiç olmazsa bu gibi basit şeyleri göz önünde bulundurmanız gerekmez miydi? Fakat bu rivayetleri yazarken bir şey daha öğrenmiş bulunuyoruz ki, oda bu rivayetleri  uyduranların ne kadar rezil ve kepaze bir akla ve cahil bir anlayışa sahip olduklarıdır. Normal bir akla ve mantığa sahip olan bunları uydururken,  cahil ve ümmiler için kabul edilebilecek Bir forma sokma imkanı olabilirdi.
Bu çocuk masallarını Said Nursi nasıl sahih ve mutevatir olarak kabul edip eserine almış, binlerce, milyonlarca entelektüel insan bunları sorgulamadan nasıl inanmış, insan hayretler içerisinde kalıyor. Ayrıca bu şahsiyete Bediuzzaman, yani zamanların en büyük alimi, dehası unvanı verilmiş ve neredeyse hatasız ve  masum kabul edilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder