RİSALE'İ NUR'DA BULUNAN UYDURMA, HURAFE VE YALANLAR ( 102. YAZI )
SAİD NURSİ AYNEN ŞÖYLE DİYOR :
" Ben sekiz -dokuz yaşındayken, bütün Nahiyemizde ve etrafında ahali Nakşi Tarikatında ve oraca meşhur Gavsi Hizan namıyla bir zattan istimdad ederken, ben akrabama ve umum ahaliye muhalif olarak "Ya Gavsı Geylani" derdim. Çocukluk itibariyle elimden bir ceviz gibi ehemmiyetsiz bir şey kaybolsa "Ya şeyh! sana bir Fatiha, Sen benim şu şeyimi buldur" Aciptir ve yemin ediyorum ki, bin defa böyle Hz Şeyh Himmet ve duasıyla imdadıma yetişmiş. Onun için bütün hayatımda umumiyetle fatiha ve Ezkar (zikirler) ne kadar okumuş isem, Zât-ı Risaletten (Aleyhisselam) sonra şeyhi Geylaniye hediye ediliyordu"( Sikke-i TASDİKİ GAYBİ 179- sekizinci lem'a) -Allahümme Salli ve Sellim Ale-l gavsil Ekberi fi küllil usuri ve-l kutbil â'zami fi küllid -duhuri seyyidina Muhammedin, ,,,,, (Mektubat 432- yirmi dokuzuncu mektup) CEVAP : Konumuzu "Allah'tan başkasından İstiğase" olarak isimlendirmemizin nedeni, Risale'i Nur'da birden çok kişinin "Gavs" olarak nitelendirilip yardımlarının(?) zikredilmesidir ki, Gavs ve istigase aynı kökten gelir. Risale'i Nur'da aktardığımız salavatta Allah resulü (Aleyhisselam) "Gavsı Ekber" olarak vasıflandırılmış ki, Kur'an'daki salavat(Ahzab süresi 56. Ayet) "Nebiye yapılan yardım ve destek anlamında kullanılmıştır " Muhammed'e salavat çekme değil " Risale'i Nur'da Abdulkadir Geylani de "Gavsı Azam" diye nitelendirilmiş, Hz Ali ( ra) ve Âli Beyt'ten bazı kişilerin de "Gavs" oldukları iddia edilmiştir. Ayrıca Risale'i Nur'a göre Said Nursi'de "Gavsı Azam'dır"( tılsımlar mecmuası 191- Maide tül Kur'an) Bu İddia Tılsımlar mecmuasında Arabi harflerle yer alan "Metnu Maide'tul Kur'an risalesinde yer almaktadır)
DEVAM EDECEK :BU HAMUR ÇOK SU KALDIRACAK.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder