KUR'AN'DA MUHAMMED ( ALEYHİSSELAM ) A SALAVAT GETİRMEK VAR MI? (2. YAZI )
Ayetin ikinci bölümündeki
"ve sellimu"emri teslimiyet, itaat kısmı sadece müminleredir.
Çünkü Allah ve melekleri Nebi'yi örnek alıp ona itaat etmeleri söz konusu olamaz.
"Teslim" sadece inananların yapabileceği bir eylemdir.
"Bugünkü Salatü Selam geleneği Müslümanların kendilerinden ürettiği bir kültürdür.
Harun Reşit zamanına kadar resmi yazışmalarda yalnızca
besmele yazılıyordu.İlk defa onun besmelenin yanına Şia'dan etkilenerek besmelenin yanına tesliye- salatu selamın yazılmasını emrettiği bilinmektedir.
Daha sonra hicri üçüncü asırdan itibaren edebiyat eserlerinde görüldüğü,
Hicri beşinci asırdan sonra da kitap başlarında besmelenin yanına yazılmaya başlandığı görülmektedir.
(M. Suat Mertoğlu, Salatü Selam madd. Diyanet İşleri Başkanlığı Ansiklopedisi C 36, sayfa 23)
Eğer erken dönemlerde Nebi'ye Salatü Selam getirmek geleneği olsaydı elimizdeki en eski belgeler bunu bize gösterecekti.
Sahabe Nebi'nin ismi her anıldığında bizim gibi salavat getirseydi, bununla ilgili yüzlerce rivayeti hadisçilerin
duymaması imkansızdı.Ister inanın ister inanmayın 6 Prof'un hazırlamış olduğu içinde büyük alim olarak görülen Hayrettin Karaman'ında bulunduğu Diyanet Vakfı Mealinde bu ayete aynen şu şekilde mana verilmiştir.
" Allah ve melekleri Peygambere çok salavat getirirler.
Ey müminler!
Sizde ona salavat getirin,,,,," 1400 yıllık bir yalan ve uydurma, iftira rivayetler var diye, insanların tepkilerinden korkarak manası en açık olan ayetleri gizleyelim mi?
Ne dersiniz? Eğer ayetin ikinci kısmındaki "Sallu"nun anlamı "salavat getirin"" salavat okuyun" ise aynı cümlenin başındaki aynı fiil ("yusallune" deki" salla" fiili) aynı anlama gelmek zorundadır.
O zaman da anlam hâşâ Diyanet'in verdiği anlam gibi
"Allah, kulu Muhammed'e salavat getirir, ona dua eder, ondan Yardım ister" olur.Sormak lazım, Allah dua mı eder?duaları kabul mu eder?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder