30 Nisan 2021 Cuma

ARKADAŞLARDAN GELEN YORUMLAR(23.YAZI)"Bursa da Ehlibeyt!Kur'ân yetmez demenin.Allâh yolundan saptırmanın yolunu iyi bulmuşsunuz!!!"Hariciler böyle diyordu"Sizin dediğinizi de F Gülen diyor, nasıl olacak?Şimdi siz Fetöcü müsünüz?"(Unal Akman-- "Şianın İtikadi Durumu" adlı yazıya yaptığı yorum)---------------------------------------------------------Selâmün aleyküm! Nebi ve Resul kavramları bilinmeden Kur'an-ı anlamayı bırakın, bu kavramların önemini bilmediklerinden dolayı şirke giren bir sürü din adamı var. Rabb'im inanan, anlayan, idrak eden ve yaşayanlardan eylesin inşallah"(Berkay Aydoğdu-- "Nebi ile Resulün arasında bulunan farkların bilinmesinin önemi" adlı yazıya yaptığı yorum)----------------------------------------------------------"Öğrensinler hocam!"Ayrıntılarıyla açıklanmış, hakkında şüphe olmayan" Allâh kelamı var.Rivayetleri Türkçe okuyup, Kur'an'ı anlamadan seslendirmesinler.Vitrindeki maldan, kasadaki paradan hayır gelmeyeceğine kafaları iyi basıyor İki kapak arasındaki arapça yazıdan medet umacak kadar da kolaycıdırlar"(Ünal Akman)----------------------------------------------------------Bu yazınız, koca bir islam âleminin nasıl bir şirke bulaşmış olduğunu âyetlerin ışığında net olarak ortaya koyuyor..Allah cümle islam âlemini ıslah etsin ve halis kullarına selam olsun"(Sefa Sahin-- "ihlas" adlı makaleye yaptığı yorum)----------------------------------------------------------"Eşref Hasan Danışmaz!Önce nezaket.Sonra zerafet.Sonra letafet.Etik, ahlak ve samimiyet. En başta İNSANLIK.Haaaa bilgi mi?O ibliste de var, hemde dik alasından.Fakat bilgisi onu kibre uçurdu, bilesiniz.Sizler kadar bilmeyebiliriz, elhamdülillâh. Bilmediklerimizin kölesi, bildiklerimizin de kölesiyiz elhamdülillâh. Bilgiyle olmuyor iman ve salih amel vede teslimiyetle oluyor bilesiniz.Allah'ın dinini savunanlarında kölesiyim.Lâkin Allah'ın davasının şerefli savunucusu Muhammede (a.s) insanlara sizin gibi cevap vermezdi onuda bilesiniz.Kaldı ki, Allah'ın davası ISLAMDIR.(Âl-i İmran-19)Kalanı ise uydurmadır.Allah'ın Resulü ne Ehl-i Sünnet nede başka bir mezhebe bağlıydı.İbrahim (a.s) gibi, hanif bir Müslüman idi.Böyle tanımlamalara sizin ihtiyacınız olabilir ama bizim böyle tanımlamalara ve isimlere ihtiyacımız yoktur.Madem Alalh'ın davasınınsavunuculuğunu yaptığınızı iddia ediyorsunuz, sizi kutlarım.O vakit Allah 'ın davasının kitab-ı Hac süresi son âyette (78) Rabbimiz bizi adlandırıp isimlendirmiş.Siz ve sizden öncekiler Müslümandır.Polemik değil derdim, fikrimi arz etmek istedim"Vesselâmü aleyküm"(Ismail Kilic)------------------------------------------------------------"Eşref Hasan Danışmaz kardeşim!Her âyet herkesi ilgilendirmez mi?O devrin putları helvaydı.Şimdiki putlar dolar, euro,yastık altı ve dirseklere kadar süslü altınlar.Lüks arabalar, yatlar ve katlar.Bu putlar ile o putlar arasında isim dışında içerik olarak fark var mı?Malumunuz kafir örten kapatan demektir.Neyi?-HerşeyiO devirdeki kafirlerle bu devirdeki kafirler arasında inanç ve ahlak olarak ne fark var?Canım hocam özür dilerim şahsım ile alakalı olmayan lakin dâvam kabul ettiğim sırat ile ilgili topa girdiğim için.Ricamdır.Birde meseleye bu zaviyeden baksak acaba. Ben bunun neresindeyim diye.Aksi takdirde Kur'an, puta tapanlara kâfirlere ve müşriklere gereken cevabı zaten vermiş.Dolayısıyla ben bu âyetlerin muhatabı değilim demek, ataların dinine tapmak değilse nedir?Ayrıca Kur'an o devirdeki insanlara indiyse sözünü de söylediyse işlevini yitirmiş olmuyormu haşa.Öyleye nasılsa beni ilgilendirmeyen âyetler var.Konu kapanmıştır diye.Ah hocam ah.Kur'an'ın her âyeti Muhammed (a.s) ile ilgili değildir zannımca.Muhammed (a.s) aracılığı ile bana, sana hepimize inmiştir.Kanımca Kur'an'daki isimler sıfattır.Kur'an'daki isimlerin üstünü çizip yerine kendi isminizi yazınca konu dahada iyi anlaşılır diye düşünüyorum. En iyisini en iyi ve mükemmel olan Rabbim bilir.Selâm ve dua ile"(Sefa Sahin)---------------------------------------------------------Değerli hocam elinize ve yüreğinize sağlık. . Bu hadisleri dikkatle incelediğimizde, genelde uyduruldukları dönem İslam toplumunda yaygın bir gelenek olan "kussas" yani hikaye anlatanların tarzına benzediğini görebiliriz. Bu hikayeciler o dönemde halkı cami, meydan ve mescitlerde toplayıp gerçek üstü, masalsı, esrarengiz, ütopik bir anlatımla uydurma, menkıbe ve efsanelerle halkın dini duygularını istismar ederek, hüzünlü bir sunumla ağlatmaları ile meşhurlardı. İşte aynı anlatım tarzı birçok hadiste birebir mevcuttur. Bu bile hadislerin kimler tarafından ve hangi amaçlarla uydurulduğunu, hadislerin kişisel menfaat ve şöhret uğruna nasıl hayal mahsülü menkıbe, hayal ve hikayelere dönüştürülerek halkın adeta eğlencesi haline getirildiğini ve bunların bu sayede sayılarının milyonlara ulaştığını göstermektedir" . Selam ve hürmetler...(Faruk Fidan-- "Ehli Sünnet dininde mecüsi manzaraları" (Miraç) adlı yazıya yaptığı yorum)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder