22 Aralık 2017 Cuma

KUR'AN'IN "RESÜL" ANLAMINDA KULLANILDIĞI ÂYETLER
(3.YAZI)
 "İman etmelerinden, Resul'ün hak olduğuna şahit olmalarından ve kendilerine apaçık deliller gelmesinden sonra küfre sapan bir kavme Allah nasıl hidayet nasip eder? Allah zalimler topluluğunu hidayete erdirmez"
 (Âli İmran, 86)
Allah(cc) dua etme  ile kimseye hidayet vermez, hidayet Allah tarafından indirilen vahiy ile beraberdir. (Bakara, 159)
 Yani Hidayet vahiy'den bağımsız bir olgu değildir.
 Yukarıdaki âyeti güncelleyecek olursak "Resûl" kavramının "Kur'an" hakkında olduğunu görebiliriz.
 Çünkü söz konusu âyette Allah'ın hitabı kıyamet gününe  kadar gelecek  insanları hedef olarak alır. 
Hatta bugün ve İlerideki çağlarda "Kur'an'ın" Allah tarafından gelmiş bir "hak" olduğu daha açık olarak görülecektir.
 "Size Allah'ın ayetleri okunurken, üstelik Allah Resulü de  içinizdeyken nasıl inkâra (hakikatı  görmezlikten)  saparsınız?
 Her kim Allah'a bağlanırsa kesinlikle doğru yola iletilmiştir" (Âli İmran, 101)
Yukarıdaki âyette kurulan sistem şu şekilde işliyor
"Allah'ın âyetleri, Allah'ın Resulü, Allah'a bağlanma, hidayetin yolu"
 Demek oluyor ki, "Allah'ın âyetleriyle"  "Resul" "Allah'a ulaşma" ve "hidayeti" beraberinde getiriyor.
Din ve hüküm olarak bunlardan başka bir yerde hidayet arayan sadece sapıklığı ve şaşkınlığı bulacaktır.
 Yukarıdaki âyette de "Resul" kavramına "Kur'an" manasını vermemizin hiçbir sakıncası yoktur. Çünkü "Beşer" olan "Resul" Muhammed (as) 23 yıllık dünya hayatında insanların içinde bulunuyor, ahlak ve hareketleriyle, okuduğu vahiy ve  edebiyle  onlara yol gösteriyor ve örnek oluyordu.
 "Beşer" olan "Resul" Muhammed (Aleyhisselam) vefat ettikten sonra Allah insanlık âlemini "Resul"den mahrum eder mi?
  Asla etmez.
İşte bundan dolayı fâni  olan  "Resul" vefat ettikten sonra Allah onun örnekliğini, ahlak ve edebini en güzel bir şekilde ortaya koyan ve onun dilinde hayat bulan  ebedi bir "Resul" olan Kur'an'ı   miras olarak bıraktı.
 Dolayısıyla âyetlerin kalıp ve karakterlerine baktığımızda "Resûl" kavramının iki anlama geldiğini, Allah'ın ebedi bir mucizesi olarak görüyoruz.
 MESELA
 Şu âyete bir bakalım.
 "Allah'a ve Resul'üne  itaat edin ki rahmete kavuşturalasınız"
 (Âli İmran, 132)
 Bugün birisi haklı olarak "Resul" 1400 sene önce vefat etti, biz kime itaat edeceğiz derse, nasıl bir cevap vereceğiz.
 Bu âyette açık olarak "Kur'an'ın" "Resul" olduğunu görüyoruz.
 Çünkü Allah'ın  bu hitabı kıyamet gününe kadar gelecek insanlara yönelik bir emirdir.
 "Beşer" olan  "Resul" ölümlü olduğuna göre ebedi ve ölümsüz olan Allah'ın kelamı "Resul'"ün  (Elçi'nin) hidayeti devam ediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder