KUR'AN'IN "RESÜL" ANLAMINDA KULLANILDIĞI ÂYETLER
(5.YAZI)
"Bunlar, Allah'ın koyduğu sınırlardır.
Kim Allah'a ve elçisine (Resulehu) itaat ederse Allah onu, altlarından ırmaklar akan cennetlere koyacaktır, orada devamlı kalıcıdırlar, işte büyük kurtuluş budur"
( Nisa, 13)
"Kim Allah'a ve Elçisine(Resülehü) karşı isyan eder ve sınırlarını aşarsa Allah onu, devamlı kalacağı bir ateşe sokar ve onun için alçaltıcı bir azap vardır"
( Nisa, 14)
Yukarıdaki iki âyette geçen "Resul" kavramı "Kitab Resul" anlamında kullanılmıştır.
Çünkü kıyamet gününe kadar Allah'ın sınırlarını gösterecek tek kaynak Allah'ın kitabı olan Kur'an'dır.
Dolayısıyla kim "Kitap" olan "Resul'e" itaat ederse, son Nebi ve Elçi Muhammed (as)a dolayısıyla Allah'a itaat etmiş ve Allah'ın sınırlarını korumuş olur.
"Küfür yoluna sapıp Elçi"ye (Resül) İsyan edenler o gün yerin dibine batırılmayı temenni ederler ve Allah'tan hiçbir haberi gizleyemezler.
(Nisa, 42)
Yukarıdaki âyette geçen "Resul" "Kitap" olan "Resul"anlamında kullanılmıştır.
Çünkü âyet kıyamet gününe kadar gelecek olan kafir ve müşrikleri hedefe koymaktadır.
Oysa "Beşer" olan "Resul" yaşadığı hayat ile kayıtlıdır.
"Ey iman edenler! Allah'a itaat edin. Elçiye(Resül) itaat edin. Ve sizden olan emir sahiplerine(Kur'an Ehli muvahhidlere) de.
Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz -Allah'a ve ahiret gününe gerçekten inanıyorsanız- onu Allah'a ve Resul'üne götürün, bu hem hayırlı, hem de netice bakımdan daha güzeldir"
( Nisa, 59)
"Beşer- Resul) ile "Kitabı Resul" Allah'ı temsil ederler.
Yani bu iki kavram misyonları gereği Allah'ın emirlerini ortaya koyarlar.
Resul'ün tamamen Allah'ı temsil ettiğini ileride gelecek ayetlerde çok açık olarak görülecektir. Yani bir sorunu Resul'e götürmek.
Kur'an'ın bağlam ve bütünlüğüne müracaat etmek,
Kur'an'ın sistemini göz önünde bulundurmak, hikmetinden yaralanmak, Kur'an'dan bağımsız hareket etmemek demektir.
Yoksa kıyamet gününe kadar gelecek olan milyarlarca insan beşer olan Allah'ın Resul'ünü nerede bulacaklar?
Şia, aynen Ehli sünnet âlimleri gibi Nebi ile Resul'ün arasında bulunan farklardan haberleri olmadığı için bu âyetteki
"Resül" kavramına "Mehdi'nin zuhuru" olarak yorum yapmışlardır.
Bütün bu hakikatleri dile getirmemizin ana sebebi
Nebi ile Resul'ün arasında bulunan farkları ortaya koymak, din ve hüküm olarak Allah tarafından indirilen
vahyin dışında insanları bağlayan ve sorumlu oldukları bir kaynağın olmadığını göstermek içindir.
Yani Allah'ın Resul'ünü gerçek olarak öğrenmek isteyenler için Kur'an'ın dışında başka bir rehber bulunmamaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder