28 Temmuz 2017 Cuma

ÖLÜLER ADINA HAYIR YAPILMAZ, DUA BİLE EDEİLMEZ.
 Allah'ın kitabına baktığımızda ölüler adına hiçbir hayrın yapılmayacağını görürüz.
 Dolayısıyla ölüler adına hacca gidilmeyeceği  gibi, ölüler adına kurban kesilmez, Kur'an okunmaz, sadaka verilmez, dua bile yapılmaz. Bir kişi yapmış olduğu bütün hayırları kendisi için yapmış olur.
 Cünkü Kur'an'ı Mübin'de şanı yüce Allah (Celle Celalühü) şöyle buyuruyor.
" Bilsin ki insan için kendi çalışmasından başka birşey yoktur ve çalışması (emeği- çabası) da ileride görülecektir"
 Sonra ona karşılığı tastamam verilecektir"
 (Necm- 39, 40, 41)
 "Her nefis kazandığına karşılık bir rehindir"(Müddessir, 38)
  Her kişi sadece  kazandığına karşılık bir rehindir"
(Tur 21)
"O gün, herkes gelip kendi canını kurtarmak için uğraşır ve herkese yaptığının karşılığı eksiksiz ödenir. Onlara asla zulmedilmez"
(Nahl, 111)
 Bu konuda onlarca ayet vardır.
 Ölülere dua edileceğine delil olarak gösterilen ayet şudur.
" Bunların arkasından gelenler şöyle derler. Rabbimiz!
Bizi ve bizden önce gelmiş geçmiş imanlı kardeşlerimizi bağışla, kalplerimizde iman edenlere karşı hiçbir kin bırakma!
 Rabbimiz! Şüphesiz ki sen çok şefkatli çok merhametlisin"
 (Haşr, 10)
 Yanlış meal verilen bu ayetin doğrusu  şöyle olacaktır.
"Bunların arkasından gelenler (muhacirlerden sonra iman eden Ensar) şöyle derler.
" Rabbimiz, bizi ve bizden önce iman etmiş kardeşlerimizi bağışla,,,,, yani iman etmede bizi geçmiş, bizden önce kendilerine iman nasip olmuş kardeşlerimizi bağışlı" anlamına gelmektedir.
 " Âyet, bizden önce ölmüş kardeşlerimizi" değildir.
 Zaten ayetin içindeki cümle buna açık bir delildir.
" kalplerimizde iman edenlere karşı bir kin bırakma"
 Peki neden ölüler  adına hayır yapılmaz, hatta dua bile edilmez.
 Aslında kabir hayatı ve ölüm  diye bir şey olmadığı içindir.
Onun için Allah ( cc) "Her nefis ölümü tadacaktır"
(Ankebut, 57) buyuruyor.
Yani nefis "ölümü sadece tadıyor" sonra kıyamet gününe kadar uyku moduna geçiyor.
 Vefat eden bir kimse kabirde(aslında kabir diye bir şeyde yoktur) uyku halindedir.
Hz Adem döneminde ölen ile  kıyametin son anında ölenler kabirde aynı zaman dilimini yaşarlar.
Kur'an'ın "kabir" kelimesini kullanması bizim anlayış kabiliyetimize uygun olduğundan dolayıdır.
 Bir insan kabirde yüz bin sene  kalsa bir saat kalmış  gibi geçecektir. Ashabı Kehf kıssası buna güzel bir örnektir.
 Bizim bir gecelik uykumuz kabir hayatından çooooook uzundur.
 Ölümün hemen ardından kıyamet kopacaktır. "Nihayet sur'a üfürülecek.
Bir de bakarsın ki onlar cesetlerden  kalkıp koşarak Rablerine  giderler.( İşte o zaman) Eyvah, eyvah!
Bizi yattığımız yerden kim kaldırdı?
Bu, Rahman'ın vadettiği gündür.
 Elçiler gerçekten doğru söylemişler! derler.  Olan müthiş bir sesten ibarettir. Bunun üzerine onların hepsi hemen huzurunuzda hazır bulunurlar.
O gün hiçbir kimseye en ufak bir haksızlığa uğramaz. Siz orada sadece yaptıklarınızın  karşılığını alırsınız"
( Yasin- 51, 52, 53, 54 )
"Sonra, muhakkak ki siz bunun ardından elbet öleceksiniz. Sonra da şüphesiz, sizler kıyamet tekrar diriltileceksiniz" (Mü'minün, 15, 16)
Yukarıdaki iki  ayette "ölümün hemen ardından kıyametin  kopacağını" haber vermektedir.
Vefat etmiş olan anne babamıza ve akrabalarımıza söyle dua edeceğiz.
"Ey Rabbimiz! (Amellerin) hesap olunacağı gün beni, ana babamı ve müminleri bağışla"
( İbrahim 41)
 Yani dua ederken aklımızda ölmüşlerimiz varsa ölü kelimesini kullanmadan "dünya ve ahiret" kelimelerini kullanarak dua edeceğiz.
 Çünkü Kur'an'ı Mübin " ölü olan" diye bir kelime kullanmaz. "Ey Rabbimiz! Bize dünyada da iyilik ver, ahirette de iyilik ver. Bizi cehennem azabından koru!derler"
 (Bakara, 201)
Zaman bu  dünya hayatında yaşayanlar için söz konusudur.
 Vefat edenler açısından zaman mefhumu diye bir şeyden söz edilemez.
  Dolayısıyla Kur'an'ın dilinde ve ilminde kabir hayatı ve ölülere dua diye bir şey yoktur.
 Birçok Allah Elçisinin  oğlu Elçi olduğu halde ana babasına dua ederken "ölmüş anne babama" demez.
Gerçekten çok ilginç,
Neden Kur'an'ın hiçbir ayetinde ölüler adına hayır yapılacağına ve dua edileceğine dair bir tane ayet geçmez?
Bu Şia ve Ehli sünnet dininin Kur'andaki İslam ile hiçbir alakası yoktur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder