2 Temmuz 2017 Pazar

KUR'AN'DA ALLAH ELÇİLERİNİN ÖNEMİ (20.YAZI)
"Allah ve Resulü'nden kendileriyle antlaşma yapmış olduğunuz müşriklere bir ihtar (ve ültimatomdur)"
(Tevbe, 1)
Aslında bu ayetten sonra gelen ayetler ihtar ve ültimatomun Allah tarafından yapıldığı açık olduğu halde "Allah ve Resulü'nden" buyrulması, ültimatomun, Allah Resulü'nün diliyle ortaya konmasından ileri gelmektedir.
Yani "Resul" tebliğ görevini Allah adına yerine getirmektedir.
"Haccı Ekber (en büyük hac) gününde Allah ve Resulü'nden insanlara bir bildiridir. Allah ve Resulü müşriklerden uzaktır.
 Eğer Tevbe ederseniz, bu sizin için daha hayırlıdır.
 Ve eğer yüz çevirirseniz bilin ki, siz Allah'ı âciz bırakacak değilsiniz (Ey RESUL! ) o kâfirlere elem verici bir azabı müjdele"
(Tevbe, 3)
Tevbe süresi kadar hiç bir sürede "Resul" kavramı işlenmemiştir.
Neredeyse üç ayette bir "Resul" kavramı karşımıza çıkmaktadır.
"Mescid-i Haram'ın yanında kendileriyle antlaşma yaptıklarınızın dışında müşriklerin Allah ve  Resulünün  yanında nasıl (muteber) bir ahdi olabilir?,,,,"
(Tevbe, 7)
"Yoksa, Allah, sizden, cihad edip Allah, Resulü ve  müminlerden başkasını kendilerine sırdaş edinmeyenleri ortaya çıkarmadan bırakılacağınızı mı sandınız? Allah yaptıklarınızdan haberdardır"
(Tevbe, 16)
"De ki: Eğer babalarınız, oğullarınız, kardeşleriniz, eşleriniz, hısım akrabanız, kazandığınız mallar,
 kesada uğramasından korktuğunuz ticaret, hoşlandığınız meskenler size Allah'tan, Resulünden ve Allah yolunda cihad etmekten daha sevgili ise,
artık Allah emrini (cezasını) getirinceye kadar bekleyin. Allah fasıklar topluluğunu hidayete erdirmez"
(Tevbe, 24 ,)
Benim "Resul"( Elçi) kavramı üzerinde bu derece durmamın tek sebebi, Allah'ın Elçilerinin  değerlerini  Kur'an'dan aldıklarını ortaya koymak içindir.
Yani Allah Resulü Muhammed ( Aleyhisselam)dahi  diğer Elçiler gibi  değerini vahiy'den alır.
Yani Muhammed ( Aleyhisselam) İslam dininde  değer ve kıymetini uydurma Emevi Abbasi imalatı hurafe Ehli sünnet dininin rivayetlerinden almaz.
  Çünkü dinin tek kaynağı Kur'an'dır.
Emevi Abbasi imalatı hurafe Ehli sünnet dininin rivayetleri hakikî  din olamazlar.
Elçilere değeri Allah vermiştir ve bu kadar yoğun bir şekilde vahyin içinde onlara yer ayırmıştır.
Dolayısıyla biz bütün Elçilerle beraber Allah Resulü'nü de Allah'ın kitabından  öğrenmek zorundayız.
Allah Resulü'nün makam ve mertebesini Kur'an'dan öğrendiğimiz zaman dinin kaynağını ve hakikatini öğrenmiş olacağız.
İşte o zaman Allah Resulü adına  dinin içine sokuşturulmuş yalan ve iftiralardan kurtulmuş olacağız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder