KUR'AN'DA ALLAH ELÇİLERİNİN ÖNEMİ
(25. YAZI)
Rahman ve Rahim olan Allah Kur'an'ı Mübin'de şöyle buyuruyor.
"Onlardan ölmüş olan hiçbirine salat(dua) etme,onun kabri başında da durma! Çünkü onlar, Allah ve Resulü'nü inkâr ettiler ve fasık(tevhid yolundan çıkarak) öldüler"
( Tevbe, 84)
Tevhid akidesi haricinde, Allah ve Resulü'nü inkâr ederek ölen için yapılacak bir şey kalmıyor.
Ancak âyetlerde geçen "Resul"( Elçi) kavramına yapılan vurguya dikkat etmek gerekiyor.
Hiç bir âyette "küfür" ile "Nebi" kavramı aynı âyette kullanılmıyor.
"Allah'a iman edin, Resülü ile beraber cihad edin"
diye bir süre indirildiği zaman, onlardan servet sahibi olanlar, sizden izin istediler ve: Bizi bırak evlerinde oturanlarla (kadın ve çocuklarla) beraber olalım, dediler"
(Tevbe, 86)
"Fakat Resul ve onunla beraber iman edenler, mallarıyla ve canlarıyla cihad ettiler. İşte bütün hayırlar onlarındır ve onlar kurtuluşa erenlerin kendileridir"
(Tevbe, 88)
"Bedevilerden (mazeretleri olduğunu) iddia edenler, kendilerine izin verilsin diye geldiler. Allah ve Resulü'ne yalan söyleyenler de oturup kaldılar. Onlardan kafir olanlara elem verici bir azap erişecektir"
(Tevbe, 90)
Aslında münafıklar sadece Resul(Elçi) olan Muhammed (Aleyhisselam) a yalan söylediler, fakat Resul Allah'ı temsil makamında olduğu için "Allah ve Resulü'ne yalan söyleyenler,,,," denilmiştir.
Yoksa münafıkların Allah ile konuşmaları mümkün değildir.
Allah'ın Resulüne yalan konuşunca, Allah'a karşı da yalan konuşmuş oluyorlar.
"Allah ve Resulü için (insanlara) öğüt verdikleri takdirde, zayıflara, hastalara ve (savaşta) harcayacak bir şey bulamayanlara günah yoktur. Zira iyilik edenlerin aleyhine bir yol (sorumluluk) yoktur. Allah çok bağışlayandır, merhamet edendir"
(Tevbe, 91)
Ayetlere dikkat edildiği zaman "Resul" kelimesinin Lafzetullâh ile beraber çok kullanıldığını görüyoruz.
Demek oluyor ki, Resüller, değerlerini vahiy'den alırlar.
O halde Elçileri vahiy haricinde başka kaynaklara götürmek, Allah'ın Elçilerini uydurma rivayetlerle değerlendirmek ve onları beşeri eserlerden öğrenmeye çalışmak büyük bir hatadır.
Çünkü Allah (Celle Celalühü) Elçilerle alakalı bilgi edinmek için başka kaynaklara gitmeye ihtiyaç bırakmamıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder