ALLAH'IN KİTABI İLE EMEVİ-ABBASİ UYDURMALARI ARASINDA GİDİP GELEN ŞAŞKIN PROF'LARA (3.YAZI)
Prof.Abdülaziz Bayındır ve Prof Mehmet Okuyan Hoca,
Kur'an'ın bağlam ve bütünlüğüne tam olarak hakim olmadıkları için yanıldıkları konulardan biride Nebi-Resül kavramlarıdır.
Özellikle Mehmet Okuyan Hoca Nebi ile Resulün arasında bir farkın bulunmadığını iddia etmektedir.
Güvenilir bir arkadaşım Mehmet Okuyan hocadan bunu duyduğunu söyledi.
2- ) NEBİ-RESÜL:
Kur'an sistemine baktığımızda özellikle gelen son vahiy'de Allah Resulü ile alakalı Nebi- Resul farkı çok belirgin bir şekilde ortaya çıkmaktadır.
Kur'an sisteminde Resul kavramına dikkat ettiğimizde tamamen bir temsiliyet makam ve mertebesi ile karşı karşıya kalıyoruz.
Bu makamda ihanet, günah, hata, yanılma, azar, kınama, ona karşı gelme, ona isyan etme, onu üzme asla kabul edilmiyor.
Resul makam ve mertebesinde tam bir itaat, teslimiyet ve örneklik hakimdir.
Zaten şu ayette "Resul" kavramının kullanılması bundan dolayıdır.
"Andolsun ki, Allah'ın Resulü, sizin için, Allah'a ve ahiret gününe kavuşmayı umanlar ve Allah'ı çok ananlar için güzel bir örnektir"
( Ahzab, 21)
Yani "Ey iman edenler !
Kur'anda anlatılan hayatı, örnekliği, mizacı, ahlakı, edebi, karakteri, Allah'ın ahlakını yaşama ve Allah'ı temsiliyeti dolayısıyla Allah'ın Resulü Muhammed ( Aleyhisselam) sizin için en güzel örnektir.
Benim rızamı ve muhabbetimi arzu ediyorsanız ona tâbi olun ve onu örnek edinin.
"Resulüm!) De ki:
Eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyunuz ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın.
Allah son derece bağışlayıcı ve merhamet edicidir.
De ki: Allah'a ve Resüle (Elçiye) itaat edin. Eğer yüz çevirirlerse bilsinler ki Allah kafirleri sevmez"(Âli İmran, 31, 32)
Yani Ahzab süresi 21. ayette geçen "Allah Resulü'nün örnekliğini"
EMEVİ-ABBASİ uydurma rivayetlerinden çıkaran bir kişi Kur'an'ı anlamamıştır.
Çünkü Kur'an'da Allah ( cc) Allah Resulü'nün arkadaşlarına İbrahim (Aleyhisselam) ı ve ashabını uyulacak güzel bir örnek olarak göstermiştir.
Şimdi insaf ile düşünelim, İbrahim ( Aleyhisselam) ın Tevhid mücadelesini, hayatını ve ahlakını Kur'an'dan başka hangi kaynakta doğru bir şekilde anlatıldığını bulabiliriz.
O halde şöyle demek istenmiştir.
"Ey iman edenler! Kur'anda hayatı, ahlakı, tevhid mücadelesi anlatılan İbrahim sizin için güzel bir örnektir.
AYET ŞÖYLEDİR:
"İbrahim'de ve onunla beraber olanlarda, sizin için güzel bir örnek vardır. Onlar kavimlerine demişlerdi ki:
"Biz sizden ve Allah'ı bırakıp taptıklarınızdan uzağız.
Sizi inkâr ediyoruz. Siz bir tek Allah'a iman edinceye kadar, sizinle bizim aramızda sürekli bir düşmanlık ve öfke belirmiştir,,,,,,"
(Mumtehine, 4)
Ayette İbrahim (Aleyhisselam) ve arkadaşlarının niçin örnek olduklarını açıkça müşahede ediyoruz.
"Onlar kavimlerine demişlerdi ki: "Biz sizden ve Allah'ı bırakıp taptıklarınızdan uzağız,,,,,,,"
Yoksa İbrahim (Aleyhisselam) Tevratta anlatılan örnekliği değildir.
Dolayısıyla Allah Resulü'nün örnekliğini Kur'an'dan değilde uydurma rivayetlerden çıkaranlar Kur'an'ın bağlam ve bütünlüğünü tam olarak anlamamışlardır.
Her ne kadar Mehmet Okuyan Hoca aralarında bir fark yok diyorsa da.
Daha Nebi ve Resul kavramları ile alakalı çok şeyler göreceksiniz.
Allah'ın izin ve şefaatiyle, kerem ve inayetiyle Nebi-Resül konusunda taşlar yerine oturacaktır.
Çünkü bu konu Kur'an'ın anlaşılmasında hayati bir meseledir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder