23 Mart 2018 Cuma

KUR'AN'IN "RESÜL" ANLAMINDA KULLANILDIĞI ÂYETLER
(16.YAZI)
 "Hala bilmediler ki,  kim Allah'a ve Resul'üne karşı koyarsa elbette onun için içinde ebedi kalacağı cehennem ateşi vardır. İşte bu büyük bir alçaklıktır"
 (Tevbe, 63)
 Bu âyetteki "karşı koyma"  "had" kelimesi de sadece "Resul" (Elçi) için kullanılan bir kelimedir.
MESELA
"Allah'a ve Resulüne  düşman olanlar "yuhâddunallâhe ve resülehu"  işte onlar en aşağıların arasındadırlar.
Allah: Elbette ben ve elçilerim galip geleceğiz, diye yazmıştır. Şüphesiz Allah güçlüdür, galip olandır"
(Mucadele, 20-21)
  Yine bu ayet(Tevbe, 63) "kitap Resul" ile ilgilidir.
 Çünkü "Resul" (Elçi)  bir bilgiyi iletmek için gönderilen Elçi'ye "Rasul" denildiği gibi onunla gönderilen bilgiye de "Resul" (Elçi) denir. (Müfredat- Ragıp)
 Dolayısıyla Kur'an'da bulunan "Resul" kelimeleri ya "beşer Resul" ya da "Allah'ın indirdiği vahiy" anlamında kullanılmıştır.
 Bazı âyetlerde kullanılan "Resul" ( Elçi) kelimeleri ise  tamamen "vahiy" anlamına gelmektedir.
Çünkü "Beşer Resul" ölümlüdür, yaşadığı zaman sınırlıdır ve çoğu zaman yaşadığı coğrafyanın dışına çıkma imkanı bulunmamaktadır.
 Fakat "kitap Resul" öyle değildir.
 Onun coğrafyaları ve okyanusları aşmasının  önünde hiç kimse engel olamaz.
 Zihinlerde, akıllarda, yüreklerde, her türlü elektronik cihazda kısaca her zaman ve zeminde yaşama imkan ve  kabiliyeti mevcuttur.
 Yani Kur'an'da geçen "Resul" kelimelerini "vahiy" olarak anlamanın  hiçbir sakıncası yoktur.
 Hayatta olduğu sürece konuşan Kur'an "Beşer Resul'dür.
 Allah'tan sonra mutlak olarak itaat edilecek tek kişi "Beşer Resul'dür.
 Vefat ettikten sonra artık onun "tek temsilcisi" ve "miras olarak bıraktığı"  "onun dilinde hayat bulan" vahiy'dir yani Kuran'dır.
  Rahmân ve Rahim olan Allah bir çok âyette   "Resul" kavramını kullanmakla  bize şu uyarıyı yapmaktadır.
"Sakın Allah Resulü'ne vahiy'den başka bir yoldan gitmeye kalkmayın"
Dolayısıyla Emevi Abbasi rivayetlerinden Allah Resulü'ne gidilen yol kesinlikle şirke, küfre,  karanlığa sapıklığa ve nihayetinde cehennemde son bulacaktır.
 Allah'ın Resulü'nü vahiy'den ayırmak Kur'an'da küfür olarak görülmüştür.
( Nisa- 150, 151)
 Yani Allah Resulü'ne vahiy dışında gitmek dini anlamayı imkansız kılacak, hak olanın  içine batılın karışmasını beraberinde getirecek, kavram kargaşası yaratacak ve neyin orijinal  din olduğu ümmi halk tarafından anlaşılmayacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder