19 Kasım 2021 Cuma

KUR'AN'I MÜBİN'İN MEÂLİ(57.YAZI) 33,34) Allah birbirinden gelme bir zürriyet olarak Âdem’i, Nuh’u, İbrahim ailesi ve İmrân ailesini seçip âlemlere üstün kıldı. Allah işiten ve bilendir.(Bütün Nebiler tek bir zürriyyetten gelmişlerdir. O zürriyyet de Nuh (a.s) ve İbrahim (a.s) ın zürriyyetidir.) (Hadid-26)35-) İmrân’ın karısı şöyle demişti: "Rabbim! Karnımdakini hür bir kul olarak sırf sana adadım. Adağımı kabul buyur. Şüphesiz hakkıyla işiten ve bilen sensin." 36-) Onu doğurunca, Rabbim! Ben onu kız doğurdum. Halbuki Allah onun ne doğurduğunu daha iyi biliyordu. Oysa erkek, dişi gibi değildir. Ben ona Meryem ismini verdim. Racim şeytana karşı onu ve zürriyetini korumanı diliyorum, dedi. MERYEM Kur'an'ı Mübin'de Meryem (aleyhesselam) ile ilgili çok ilginç bir sistem yani bağlam ve bütünlük bulunmaktadır. Çünkü Meryem (aleyhesselâm) ile ilgili âyetlerde hem müzekker (erkek) hem de muennes( kadın) fiilleri ve zamirleri kullanılmıştır. Mesela: Müzekker zamiri kullanılan âyet şöyledir. "İffetini korumuş olan İmran kızı Meryem'i de (Allah örnek gösterdi), "fenefehné "fihi" min ruhiné" "Biz, ona ruhumuzdan üfledik" ve Rabbinin sözlerini ve kitaplarını tasdik etti. O gönülden boyun eğenlerdendi"(Tahrim- 12) Yukarıdaki âyette bulunan "fihi" kelimesindeki "hi" zamiri, aslında erkekler için kullanılır. Aşağı yukarı aynı anlama gelen şu âyete bir bakalım. "Irzını iffetle korumuş olan (Meryem'i de an) "fenefehné "fihé" min ruhiné" "Biz ona ruhumuzdan üfledik" onu ve oğlunu cümle insanlar için bir ibret kıldık"( Enbiya- 91) Yukarıdaki âyette bulunan "fihé" kelimesindeki "hé" zamiri, (muennes) kadınlar için kullanılan bir zamirdir. Özellikle aşağıdaki âyet Meryem (aleyhesselâm) ın tam olarak bir kadın yaratılışında olmadığını gösteriyor."(Annesi) onu doğurunca Rabb'im! Ben onu dişi olarak doğurdum" dedi. Allah, onun ne doğurduğunu daha iyi biliyordu. Oysa erkek, dişi gibi değildir. Ona Meryem ismini verdim..."(Âli İmran- 36)Eğer Meryem tam olarak bir kız olsaydı, annesi "ben onu kız olarak doğurdum" dedikten sonra, Yüce Allah, "Allah onun ne doğurduğunu daha iyi biliyordu" buyurmazdı. Yani Meryem (aleyhesselam) ın kendine özel bir yapısı ve özgün bir yaratılışı vardır. Şu âyetler Meryem'in yaratılış bakımından diğer bütün kadınlardan özgün bir yaratılışa sahip olduğunu gösteriyor."Hani melekler demişlerdi ki: Ey Meryem! Allah seni seçti; seni tertemiz yarattı ve seni bütün insanların kadınlarının üzerinde seçkin kıldı. "Ey Meryem! Rabbine boyun eğ ; secde et, rüku edenlerle beraber sen de rüku et" (Âli İmran- 42,43)42.âyette iki kere "istaféki" "seni seçti" kelimesi geçmektedir.En doğrusunu Allah bilir. Biri, yaratılışındaki seçkinlik ve ayrıcalık, ikincisi ise, bazı bitkilerde olan döllenme gibi İsa (aleyhisselam) ı dünyaya getirmesidir. Bazı bitkilerde olan döllenme şu şekilde gerçekleşir."Bu bitkilerin çiçeklerinde hem dişi hem de erkek organı beraberce bulunur. Böyle çiçeklere "kusursuz çiçek" adı verilir.Kendi kendine döllenen bitkiler, aynı çeşitten başka bitkilerle çok yakın mesafede yetiştirilebilir. Bezelye, soya fasulyesi, yulaf, domates, marul kendi kendine döllenen bitkilerdir.Kendi kendine döllenme, çiçekteki polenin o çiçeği ve aynı bitki üzerindeki başka çiçeği döllemesi şeklinde gerçekleşir. Meryem ile ilgili doğumun çiçeklerde olduğu gibi gerçekleştiğinin Kur'an'daki delili şu âyettir."(Annesinin onu Allah'a adamasından sonra) Rabbi Meryem'i en güzel şekilde kabul etti; onu güzel bir bitki gibi bitirdi..."(Âli İmran- 37)Yani Kur'an'ın Meryem için "bitki" kelimesini kullanması boşuna değildir. Âli İmran 43. âyette Meryem için geçen "râkiin" fiili, gerçekte erkekler için kullanılan bir fiildir. Kadınlar için fiil "râkiin" değil, "râkiât" tır. 37-) Rabbi Meryem’e hüsnü kabul gösterdi; onu güzel bir bitki gibi bitirdi. Zekeriyya’yı da ona kefil yaptı. Zekeriyya, onun yanına, mâbede her girişinde orada bir rızık bulur ve "Ey Meryem! Bu sana nereden?" der; o da: Bu, Allah'ın indindendir. Allah, dilediğine hesapsız rızık verir, derdi.(Aslında Meryem'in yanında bulunan rızkı insanlar getiriyordu. Çünkü Meryem seçkin bir ailenin kızıydı. Fakat bir edep ve güzel ahlak timsâli olan Meryem (aleyhesselâm) yüce Allah'a karşı olan derin saygı ve mahcubiyetinden dolayı insanlar tarafından getirilen rızkı Allah'a izâfe etti.) 38-) O anda Zekeriyya, Rabbine dua etti: Rabbim! Bana tarafından hayırlı bir zürriyet bağışla. Şüphesiz sen duayı hakkıyla işitensin, dedi.39-) Zekeriyya mâbedde ayakta durmuş salât ederken melekler ona şöyle nida ettiler: Allah sana, kendisi tarafından gelen bir kelime’yi tasdik edici, seyyid (saygın), iffetli ve sâlihlerden bir Nebi olarak Yahya’yı müjdeler.(Âyette görüldüğü üzere Yahya (a.s) aynen babası Zekerriya (a.s) gibi Nebi idi. Resül değillllerdi.) 40-) Zekeriyya: Rabbim! dedi, bana ihtiyarlık gelip çattığına, üstelik karım da kısır olduğuna göre benim nasıl oğlum olabilir? Allah şöyle buyurdu: İşte böyledir; Allah dilediğini yapar.41-) Zekeriyya: Rabbim! (Oğlum olacağına dair) bana bir âyet (alamet) göster, dedi. Allah buyurdu ki: Senin için âyet, insanlara, üç gün, işaretten başka söz söylememendir. Ayrıca Rabbini çok zikret, sabah akşam tesbih et.42-) Hani melekler demişlerdi: Ey Meryem! Allah seni seçti; seni tertemiz etti ve seni bütün âlemlerin (insanların) kadınlarının üzerinde seçkin kıldı. 43-) Ey Meryem! Rabbine boyun eğ; secde et, rüku edenlerle beraber sen de rüku et.44-) Bunlar, bizim sana vahiy yoluyla bildirmekte olduğumuz gayb haberlerindendir. İçlerinden hangisi Meryem’e kefil olacak diye kur’a çekmek üzere kalemlerini atarlarken sen onların yanında değildin; onlar (bu yüzden) çekişirlerken de yanlarında değildin.45-) Melekler demişlerdi ki: Ey Meryem! Allah sana kendisinden bir kelime’yi müjdeliyor. Adı Mesih, Meryem oğlu İsa’dır. Dünyada da, ahirette de saygındır ve Allah’ın kendisine yakın kıldıklarındandır.46-) O, sâlihlerden olarak beşikte iken ve yetişkinlik halinde insanlara konuşacak.47-) Meryem: Rabbim! dedi, bana bir beşer eli değmediği halde nasıl çocuğum olur? Allah şöyle buyurdu: İşte böyledir, Allah dilediğini yaratır. Bir işe hükmedince ona sadece «Ol!» der; o da oluş sürecine girer.48-) (Melekler, Meryem’e hitaben İsa hakkında sözlerine devam ettiler:) Ve Allah ona kitabı ve hikmeti ve Tevrat’ı ve İncil’i öğretecek.49-) O, İsrailoğullarına bir Resül olacak (ve onlara şöyle diyecek:) Size Rabbinizden bir âyet getirdim: Size çamurdan bir kuş sureti yapar, ona üflerim ve Allah’ın izni (yasası-kanunu) ile o kuş oluverir. Yine Allah’ın izni (yasası-kanunu) ile körü ve alacalıyı iyileştirir, ölüleri diriltirim. Ayrıca evlerinizde ne yeyip ne biriktirdiğinizi size haber veririm. Eğer inanan kimseler iseniz, bunda sizin için bir âyet vardır.50-) Benden önce gelen Tevrat’ı tasdik edici olarak ve (din adamlarınız tarafından) size haram kılınan bazı şeyleri de (vahiy'le) helâl kılmak için gönderildim. Size Rabbinizden bir âyet getirdim. O halde Allah’tan korkun ve bana da (bir Resül olarak) itaat edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder