2 Kasım 2021 Salı
KUR'AN'I MÜBİN'İN MEÂLİ (45.YAZI) 230-) Eğer erkek kadını (üçüncü defa) boşarsa, ondan sonra kadın bir başka eşle nikahlanmadıkça onu alması kendisine helal olmaz. Eğer bu kişi de onu boşarsa,( her iki taraf da) Allah'ın sınırlarını muhafaza edeceklerine inandıklarını takdirde, yeniden evlenmelerinde günah yoktur. Bunlar Allah'ın sınırlarıdır. Allah bunları bilmek isteyenler için beyan ediyor.231-) Kadınları boşadığınız ve onlar da bekleme müddetlerini bitirdikleri vakit ya onları maruf (örf) ile tutun ya da maruf (örf) ile bırakın. Fakat haddi aşarak, zarar vermek için onları nikah altında tutmayın. Kim bunu yaparsa kendi nefsine zulmetmiş olur. Allah'ın âyetlerini alaya almayın. Allah'ın sizin üzerinizdeki (tevhid ve hidayet) nimetini, onunla size öğüt vermek üzere indirdiği kitab'ı ve hikmeti zikredin. Takva sahibi olun ve bilin ki Allah, herşeyi bilir.(Aslında başkasına zulmeden, kendi nefsine zulmetmiş olur. Keşke insanlar başkalarına zulmün gerçekte kendilerine zulüm olduğunu anlayabilselerdi. Yukarıdaka âyette"hikmet" kavramının Kur'an'ın bağlam ve bütünlüğü, kendi içinde bulunan çözümü olduğunu gösteriyor. Şöyle ki, "ve me enzele aleyküm minel kitébi velhikmeti" "size indirdiği kitap ve hikmeti zikredin" dedikten sonra, "yeizüküm bihi" "onunla öğüt vermek üzere" buyurmuştur.Halbuki "kitap" ve "hikmet" dedikten sonra, "onlarla" veya her "ikisiyle" demesi gerekirdi.Demek oluyor ki, kitaptan maksat Kur'an, hikmetten maksat ise, içinde bulunan sistemi ve çözümüdür. Yoksa imam'ı Şafi'nin iddia ettiği gibi "hikmet" "hadisler" ve "sünnet" değildir. Dolayısıyla âyette bulunan "bihi" "onunla" kelimesi, muhteşem bir sistemin tek parçalarından sadece bir tanesidir.) 232-) Kadınları boşadığınız ve onlar da bekleme müddetlerini bitirdikleri vakit, aralarında mâruf (örf) ile anlaştıkları takdirde onların (eski) kocaları ile evlenmelerine engel olmayın, işte bununla içinizden Allah'a ve ahiret gününe inanan kimselere vaaz verilmektedir. Bu vaazı tutmanız sizin arınmanız ve temizliğiniz için en uygun olandır. Allah bilir, siz bilmezsiniz. 233-) Emzirmeyi tamamlatmak isteyen (baba) için, anneler çocuklarını iki tam yıl emzirirler. Onların mârufa (örf) uygun olarak beslenmesi ve giyimi baba tarafına aittir. Bir nefis ancak gücü yettiğinden sorumludur. Hiçbir anne, çocuğu sebebiyle, hiçbir baba da çocuğu yüzünden zarara uğratılmamalıdır. Onun benzeri (nafaka temini) vâris üzerine de gerekir. Eğer ana ve baba birbiriyle görüşerek ve karşılıklı anlaşarak çocuğu memeden kesmek isterlerse, kendilerine günah yoktur. Çocuklarınızı (süt anne tutup) emzirmek istediğiniz takdirde, süt anneye vermekte olduğunuzu mâruf ile teslim etmeniz şartıyla, üzerinize günah yoktur. Allah'tan korkun. Ve bilin ki Allah, yapmakta olduklarınızı görür.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder