20 Haziran 2017 Salı

KUR'AN'DA ALLAH ELÇİLERİNİN ÖNEMİ
(16. YAZI)
NEBİ-RESÜL ARASINDA BULUNAN  MUHTEŞEM BİR FARK
"Sizin dostunuz ancak ALLAH'TIR'tır, RESULÜDÜR, iman edenlerdir, onlar ki Allah'ın emirlerine boyun eğerek salatı ikame eder, zekatı verirler"
(Mâide, 55)
Kim ALLAH'I, RESULÜNÜ ve iman edenleri dost edinirse bilsin ki üstün gelecek olanlar şüphesiz Allah'ın tarafını tutanlardır"
( Mâide, 56)
Nebi ile Resulün arasında bulunan önemli bir farkı daha Allah'ın izniyle  keşfettik.
Kur'an'ın hiçbir ayetinde zamir dahi olsa Nebi'yi tekil olarak Allah'a bağlayan bir kelime bulamadım.
Şunu demek istiyorum.
Mesela yukarıda Mâide 55. âyette  geçen "Sizin dostunuz ancak ALLAH'TIR ve Resulü'dür,,,."Ve Resülühü,,,,"Ve Elçisi,,,,(hu) o zamiri,
Yine Mâide 56. âyette geçen "Ve Resülehü, "Ve Elçisi " (hu) o  zamiri Kur'an'ın hiçbir ayetinde Nebi için kullanılmaz.
Yani gerçekten  çok ilginç Kur'an'ın hiçbir ayetinde "Resülihi "O'nun Elçisi" "Rüsulihi" "O'nun Elçileri" gibi,
"Nebiyyihi" "O'nun Nebisi" geçmez.
Sadece Kur'an'ın bir âyetinde çoğul olarak İsrailoğullarının Nebilerini katlettiklerini haber veriyor.
",,,,Onlara: Şayet siz gerçekten inanıyorsanız daha önce Allah'ın Nebilerini neden öldürüyordunuz? deyiver"
(Bakara, 91)
Sadece İsrailoğullarına Tevrat ile hüküm veren  Resul ( Elçi) makam ve mertebesine ulaşmayan Nebiler gelmiştir.
Allah en doğrusunu bilir, bunun sebebi şu idi.
Bazı Yahudi kabileleri zorba oldukları  ve kıskançlık krizine girdikleri için  kendi kabilelerinden değil de diğer kabilelerden  Nebi geldiği  zaman onu öldürüyorlardı.
(Zaten Allah Resulü'ne iman etmemelerinin bir sebebi de israiloğullarından olmadığı içindir)
Bunun üzerine Allah her kabileden bir Nebi gönderiyordu.
Pek tâbi gönderilen bu Nebi geneli temsil etmeyip  yerel kalıyordu.
Diğer kabilelere bir şey kabul ettiremediğinden Elçilik makam ve mertebesine ulaşmadan vefat ediyordu.
Bu yüzden israiloğullarında Tevrat ile hükmeden çok Nebiler gönderilmiştir.
"Biz, içinde doğruya rehberlik ve Nur olduğu halde Tevrat'ı indirdik. Kendilerini Allah'a vermiş Nebi'ler onunla Yahudilere hükmederlerdi,,,,"
( Mâide, 44)
(Yahudiler ve Hristiyanlar Müslümanlara) Yahudi ya da Hıristiyan olun ki, doğru yolu bulasınız, dediler. De ki: Hayır! Biz, hanif olan İbrahim'in dinine uyarız. O, müşriklerden değildi"
(Bakara, 135)
"Biz, Allah'a ve bize indirilene, İbrahim, İsmail, İshak, Yakub ve Esbata indirilene, Musa ve İsa'ya verilenlerle Rableri tarafından diğer Nebilere verilenlere, onlardan hiç biri arasında fark gözetmeksizin inandık ve biz sadece Allah'a teslim olduk" deyin"
(Bakara, 136)
Bu konu biraz zor olduğundan dolayı bir hatamız olursa Allah bizi affetsin.
Bunlar benim görüşlerimdir, hatamı kabul eder,
 Kur'an ehli muvahhid arkadaşlardan katkı, yorum ve destek bekliyorum.
Ama yukarıda belirttiğim gibi Kur'an'da zamir dahi ile olsa Nebi'yi Allah'a bağlayan bir kelimenin bulunmaması Nebi ile Resulün arasında bulunan  muhteşem farkı ortaya koymaktadır.
Neden yüzlerce ayette "Resulihi" "Onun Elçisi"
"Rüsülihi" "Onun Elçileri" geçtiği halde,
Bir ayette dahi "Nebiyyihi" "Onun Nebisi" geçmemektedir?     Neden?
Veya neden onlarca ayette geçen "Resülüllahi" "Allah'ın Resulü" (Allah'ın Elçisi)
"Rüsülilléhi" "Allah'ın Resülleri" (Allah'ın Elçileri)
geçtiği halde,
bir ayette dahi "Nebiyallâhi" "Allah'ın Nebisi" geçmemektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder