ŞİRK SAPIKLIĞI KENDİLERİNE ATALARINDAN MİRAS KALDI:
(7.YAZI)
Tarikat ve cemaatlerin ortak özellikleri Kur'an düşmanı olmalarıdır.
İstisnasız bu müşriklerin tümü vahye ve ona tabi olanlara düşmandırlar.
Çok ilginç bu hurafeci yobazlar Kur'an düşmanı oldukları için akıl, ilim, tefekkür ve sorgulamadan da nefret ederler.
Bu mezhepçi gelenekçiler tamamen taklitçi bir anlayışa sahiptirler.
İşte bu yüzden ebediyen sırat-ı müstakim'i bulamazlar.
Hayatları sürekli Allah'a ve Resulüne ihanet etme ve iftira yapmakla geçecektir.
Kur'an'ın ilmi ve hikmeti olmayınca da akılları şaşkın ve mantıkları iflas etmiştir.
Rahmân ve Rahim olan Allah Kur'an'ı Mübin'de şöyle buyuruyor.
"Kendisine Rabb'inin âyetleri hatırlatılıp da ona sırt çevirenden,
kendi elleriyle yaptığını unutandan daha zalim kim vardır!
Biz onların kalplerine Kur'an'ı anlamalarına engel olan bir ağırlık, kulaklarına da sağırlık verdik.
Sen onları hidayete dâvet etsen de artık ebediyen hidayete eremiyeceklerdir"
(Kehf, 57)
"Allah'ın âyetlerine inanmayanlar yok mu, kuşkusuz Allah onları doğru yola iletmez ve onlar için elem verici bir azap vardır.
Allah'ın âyetlerine inanmayanlar ancak yalan uydurur. işte onlar yalancıların kendileridir"
( Nahl, 104, 105)
Kur'an'ı Mübin'i okuduğum zaman dikkatimi çeken şeylerden biri de şu olmuştur.
Tevhid dininin Allah'ı, Resulleri, vahiy'leri olduğu halde, tevhid dini insana özgür bir zeka ve temiz bir akıl kazandırdığı, fıtrat ve güzel ahlaka en uygun sistem olduğu halde her zaman kesintiye uğramıştır.
Fakat şirk hiçbir zaman tarihin hiçbir döneminde asla bir kesintiye uğramadan çok dinamik bir şekilde devam etmiştir.
Tevhid hiçbir zaman şirk ve hulul inancı kadar insanları etkilememiştir.
ZAHİD KOTKU'NUN İNANCI
Bütün tarikatlarda hulul inancı hakimdir.
Tarikatlarda şeyhe verilen önem hulul inancından ileri gelmektedir.
İşte bunlardan biri de Zahid Kotku ve ve ona bağlı olan müritlerdir.
Zahid Kotku diyor ki,
"Bu tarikde (yolda, tarikatta) şeyh, kemâli marifet ile mutahakkık olursa, ifâzâda (insanlara yardım etme konusunda) ölü ile diri musâvi olurlar"
(Mehmet Zahid Kotku-Tasavvufi Ahlak- c- 2- s- 277)
Yani Zahid Kotku'ya göre ölü olan şeyh'in bile insanlara yardım etmeye ve faydalı olmaya gücü vardır.
Zahid Kotku Mürşidi Kamil'i şöyle tarif ediyor. "İnsanı Kamil mirat-ı haktır.
(Allah'ın aynasıdır)
Her kim kamil insanın ruhaniyetine basiret gözüyle bakarsa onda Cenab-ı Hakk'ın tecellisini görür, sıfatının zuhurunu idrak eder"
(M. Zahid Kotku Tasavvufi Ahlak- 2- 272)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder