20 Eylül 2021 Pazartesi

KURAN'I MÜBİN'İN MEÂLİ 35-) Biz: Ey Adem! Sen ve zevcen cennete (hasbahçe'ye) yerleşin; orada istediğiniz her yerden yiyin; sakın şu ağaca yaklaşmayın, ikiniz de zalimlerden olursunuz, dedik.36-) Şeytan ikisini kaydırıp, içinde bulundukları (iyi durumdan- hasbahçeden) onları çıkardı. Bunun üzerine: Birbirinize düşman olarak inin.Bir zamana kadar sizin için yerde yerleşme ve yararlanma vardır" dedik.İhbitu, yüksekten aşağı inmek gibi değil, değerli bir yerden başka bir yere zorunlu iniş yani intikal etmek anlamına gelmektedir. 37-) Sonra Adem Rabbinden birtakım kelimelere sarıldı (telakkâ) Allah da onun tevbesini kabul etti. Çünkü o tevbeleri kabul eden ve merhametli olandır.Adem (a.s)telakki ettiği kelimeler şunlardır. "ikisi dediler ki: Ey Rabbimiz! biz nefislerimize zulmettik. Eğer bize mağfiret etmez ve merhamet etmezsen husranda kalanlardan oluruz"(Araf- 23)38-) Dedik ki: Hepiniz oradan (hasbahçeden) inin eğer benden size bir hidayet gelir de her kim hidayetime tabi olursa, onlar için herhangi bir korku yoktur ve onlar mahzun olmayacaklardır.(Âyette bulunan "eğer benden size bir hidayet gelir de her kim benim hidayetime tâbi olursa, onlar için korku yoktur ve onlar mahzun olmayacaklar" cümlesi çok önemlidir. Yani Allah tarafından gelen vahiy dışında bir hidayetin olmayacağını açık olarak gösteriyor) ADEM (a.s) VE EŞİ HANGİ CENNETTEN ÇIKARILDILAR? Adem (a.s)ve eşi, iman edenlerin kiyamet günü gireceklericennetten çıkarılmadılar.Aslında Kur'an'da var olan konulara âyetlerden yol bularak gitmek çok önemlidir. Kur'an'dan başka bütün yollar çıkmaz sokaktır. Cennet imtihan yeri değil mükafat yeridir.Kim olursa olsun herkes imtihandan geçirildikten sonra ya imtihanı kazanır cennete girer veya imtihanı kaybeder cehenneme sevk olunur. Bu konuda yüzlerce ayet vardır."...Onlardan kimi şâki'dir kimi said'tir" (Hud- 105)  "Gerçek şu ki, biz insanı katışık bir nutfeden yarattık, onu imtihan edelim diye, kendisini işitir ve görür kıldık" (İnsan-2) Bundan dolayı hiç kimse imtihandan geçirilmeden cennete giremez. Yani başlangıçta hiç kimse cennet için yaratılmamıştır. Cennet, insanların ve cinlerin iman ve amelleriyle kazanacakları âhiretteki mükafat yani Allah'ın rahmet ve mağfiretinin tecelli edeceği yerin adıdır."Allah müminlerden mallarını ve canlarını kendilerine verilecek Cennet karşılığında satın almıştır..." (Tevbe-111)"Onlara, işte size cennet, yapmış olduğunuz iyi amellere karşılık ona vâris kılındınız diye seslenilir"(Araf- 43 )"Ve kendilerine siz orada ebedi kalacaksınız, işte yaptıklarınıza karşılık size miras verilen cennet budur"(Zuhruf- 72 )Adem (a.s) yeryüzünde yaratılmıştır."Hatırla ki Rabbin meleklere: Ben yerde bir halife yaratacağım demişti..."(Bakara- 30) Yeryüzü imtihan yeri cennet ise rahmet, mükafat ve mutluluk mekanıdır.Adem (a.s) cenneti görmediğine delil olan âyetlerden bir tanesi şudur." Yaptıklarına karşılık olarak, onlar için ne göz aydınlıklarının saklandığını hiç kimse bilemez" (Secde- 17)Adem(a.s) ın içinden çıkarılmış olduğu yer" cennet" yani "bahçe" anlamında iman edenlerin kıyamette girecekleri Kur'an'ın yüzlerce âyette anlattığı cennet değildir. Aslında "cennet" "bahçe" anlamına gelmektedir. Kur'an birkaç yerde "cennet" kelimesini "bahçe"  anlamında kullanmıştır."Biz vaktiyle cennet (bahçe) sahiplerine bela verdiğimiz gibi..."(Kalem-17)"Onlara, şu iki adamı misal  olarak anlat, bunlardan birine iki üzüm bağı" "cenneteyn"  vermiş, her ikisinin de etrafını hurmalarla donatmış aralarında da ekinler bitirmiştik"(Kehf- 32 )Mekke müşrikleri şöyle demişti "Kendisine bir hazine verilmeli veya içinden yiyip (meşakkatsizce  geçimini sağlayacağı) bir bahçesi (cennetün ) olmalıydı" (Furkan- 8)Adem (a.s)ın iman edenlerin ahiret  hayatında girecekleri cennete girmesi ve oradan çıkarılmasının  mümkün olmadığını âyetlerin ışığı altında görelim. 1-) Eğer Adem(a.s) hakikî cennete girseydi, oradan çıkarılmaması gerekirdi.  Çünkü cennet ebedilik yurdudur. "Onlar orada hiçbir yorgunluk çekmeyecek ve onlar oradan asla çıkarılmayacaklardır"( Hicr- 82)2-) Eğer Adem (a.s) ve eşi  konulduğu cennet ahirette iyilerin mükafat yeri olan hakikî cennet olsaydı, Adem ve eşine yasak konmaması gerekiyordu. Çünkü cennette yasak meyve  yoktur. "Tükenmeyen ve yasaklanmayan sayısız  meyveler içindedirler"( Vakı'a- 32, 33)3-)Cennette isyan ve günaha girme söz konusu olamaz. Halbuki Âdem ve eşi günah işlemiş ve Allah'a âsi olmuşlardır."Nihayet ondan yediler. Bunun üzerine kendilerine mahrem yerleri göründü, üstlerini cennet (bahçe) yaprağıyla örtmeye çalıştılar.(Bu suretle)Adem Rabbine asi olup yolunu şaşırdı" (Taha- 121)4-) Eğer çıkarıldıkları yer gerçek  cennet olsaydı, orada kafir bulunmaması gerekirdi. Oysa şeytan cennette iken kafir olmuş ve bu yüzden oradan çıkarılmıştır. 5-) Cennette şeytanın vesvese vermesi ve günaha sokması mümkün değildir. 6- )Eğer Adem (a.s))gerçek cennette olsaydı, şeytanın şu vesvesesi anlamsız kalırdı. "Derken Onun aklını karıştırıp" Ey Adem! dedi: Sana ebedilik ağacını ve  sonu gelmez bir saltanatı  göstereyim mi?"(Taha-120) Yukarıdaki âyet bu konuda o kadar önemlidir ki,  Eğer Adem cennette olsaydı zaten o ebedi kalıp büyük bir saltanat içerisinde olacaktı."O cennetliklerin etrafında öyle ölümsüz genç nâdimeler dolaşır ki,  onları gördüğünde etrafa saçılıp dağılmış İnciler sanırsın, "Ne yana  bakarsan bak (yığınla)nimet ve  büyük bir saltanat görürsün"( İnsan-19,20)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder