19 Şubat 2019 Salı

NEBİ İLE RESUL'ÜN ARASINDA BULUNAN FARKLARIN BİLİNMESİNİN ÖNEMİ:
(5.YAZI)
12-) İHANET:
Kur'an'da ihanet  kavramı Allah ile Resul bağlamında kullanılmıştır.
"Ey iman edenler! Allah'a ve Resul'e hainlik etmeyin; sonra bile bile kendi emanetlerinize hainlik etmiş olursunuz"
( Enfal- 27)
13-) İSYAN:
Kur'an'da isyan kavramı Allah ile Resul bağlamında kullanılmıştır.
"Kim Allah'a ve Resul'üne karşı isyan eder ve sınırlarını aşarsa Allah onu,  devamlı kalacağı bir ateşe sokar ve onun için alçaltıcı bir azap vardır"
( Nisa- 14)
Kur'an'da Resul'e karşı gelmek büyük bir sapıklık olarak görülürken, Nebi'ye karşı gelmek ve onu dinlememek günah bile sayılmamıştır.
Şimdi aşağıdaki iki âyete dikkat edin.
"Allah Ve Resulu bir işe hüküm verdiği zaman, inanmış bir erkek ve kadına o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Her kim Allah ve Resûl'üne karşı gelirse apaçık bir sapıklığa düşmüş olur"
(Ahzab, 36)
(Ey Nebi! ) Hani Allah'ın nimet verdiği, senin de kendisine iyilik ettiğin kimseye: Eşini yanında tut,  Allah'tan kork! diyordun. Allah'ın açığa  vuracağı şeyi insanlardan çekinerek içinde geziyordun.
Oysa asıl korkmana layık olan Allah'tır.  Zeyd, o kadından ilişiğini kesince biz onu sana nikahladık ki evlatlıkları, hanımlarıyla  ilişkilerini kestiklerinde o kadınlarla evlenmek isterlerse müminlere  bir güçlük  olmasın.  Allah'ın emri yerine getirilmiştir"
(Ahzab-37)
Yukarıdaki ayette Nebi (a.s) Zeyd'e "Eşini yanında tut, Allah'tan kork! "
dediği halde Zeyd onu dinlemeyerek hanımını boşamış ve Nebi'ye karşı gelmenin günah olmadığını ortaya koymuştur.
Halbuki Resul'e karşı gelmek ve ona isyan etmek Kur'an'da  büyük bir günah olarak görülmüştür.
"Küfür yoluna sapıp  Resul'ü dinlemeyenler o gün yerin dibine batırılmayı  temenni ederler ve Allah'tan hiçbir sözleri gizli kalmaz"
( Nisa- 42)
14-) KÜFÜR
Küfür kavramı da Allah, vahiy ve Resul bağlamında kullanılan bir kavramdır.
"Allah'ı ve Resullerini  inkâr edenler ve inanma hususunda  Allah ile Resullerini  birbirinden ayırmak isteyip
 "Bir kısmına iman ederiz ama bir kısmına inanmayız" diyenler ve bunlar iman ile küfür arasında bir yol tutmak  isteyenler yok mu; işte gerçekten kafirler bunlardır. Ve biz kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlamışızdır"
(Nisa-150,151)
Allah Resullerinin ve âyetlerinin inkâr edilmesi ile ilgili yüzlerce ayet vardır.
15-) İCABET VE DÂVET:
"Ey iman edenler! Hayat verecek şeylere sizi çağırdığı zaman Allah ve Resulü'ne uyun. Ve bilin ki, Allah kişi ile onun kalbi arasına girer ve siz mutlaka onun huzurunda  toplayacaksınız"
(Enfal, 24)
"Onlara (müşrikleri): Allah'ın indirdiğine uyun denildiği zaman onlar,
"Hayır! Biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz yola uyarız" dediler. Ya ataları bir şey anlamamış doğru yolu da bulamamış idiyseler?
 Hidayet çağrısına kulak vermeyen kafirlerin durumu, sadece çobanın bağırıp çağırmasını işiten hayvanların durumuna benzer. Çünkü onlar sağırlar, dilsizler ve körlerdir. Bu sebeple akıllarını kullanmazlar"
(Bakara--170, 171)
16-) AZİZ:
Kur'an'da Aziz kavramı dahi Allah, vahiy ve Resul bağlamında kullanıldığını görüyoruz.
Allah için kullanıldığı yerler.
"...Çünkü Allah azizdir kimsenin yaptığını yanına bırakmaz"
(İbrahim, 47)
"...Şüphesiz Allah, güçlüdür, azizdir"
(Hac, 74)
Vahiy için kullanıldığı âyet.
"...Halbuki Ku'ran aziz bir kitaptır"
(Fussilet, 41)
Resul için kullanıldığı âyet.
"Andolsun size kendinizden aziz bir  Resul gelmiştir ki,  sizin sıkıntıya uğramanız  ona çok ağır gelir. O size çok düşkün, müminlere çok şefkatlidir, merhametlidir"
(Tevbe-128)
17-) RAHMET:
Kur'an'da rahmet kavramı vahiy ve Resul bağlamında kullanılmıştır.
Vahiy için kullanıldığı âyetler.
"...Ayrıca bu kitab-ı da sana, her şey için bir açıklama, bir hidayet ve rahmet kaynağı ve Müslümanlar için bir müjde olarak indirdik"
( Nahl, 89)
"Ona Rabbinden bir mucizeler indirilmeli değil miydi?" derler. De ki: Mucizeler ancak Allah'ın katındadır. Ben ise apaçık bir uyarıcıyım. Kendilerine okunmakta olan kitab'ı sana indirmemiz onlara yetmemiş mi?  Elbette iman eden bir kavim için onda rahmet ve ibret vardır"
(Ankebut-50,51)
Resul için kullanıldığı yerler.
"Ey Resul! Biz seni âlemlere ( insanlara) rahmet olarak gönderdik"
( Enbiya-107)
"...Çünkü biz onu (İsa'yı) insanlara bir delil ve kendimizden bir rahmet kılacağız..."
(Meryem-21)
Aslında Allah'ın insanlara  vahiy aracılığıyla  Resul göndermesinin amacı rahmet ve mağfiretinin gereğidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder