GENEL MÂNADA EVLİYA VARDIR VE ÇOKTUR, ÖZEL MÂNADA EVLİYA HEM YOKTUR HEM DE ŞİRKTİR.
Yani her kim Allah'ın emir ve yasaklarını elinden geldiğince yerine getirir, Kur'an ehli saf muvahhid olur, güzel bir ahlaka sahip bulunursa, hiç şüphesiz bu kişi Allah'ın veli bir kuludur.
GENEL MANADA ALLAH'IN DOSTLARININ VAR OLDUĞUNA DELİL OLAN ÂYETLER.
"Allah, iman edenlerin dostudur (Allah'u veliyyüllezine émenu) onları karanlıklardan aydınlığa çıkarır.
İnkar edenlere gelince, onların dostları da tağuttur, onları aydınlıktan alıp karanlığa götürürler.
İşte onlar cehennemliklerdir.
Onlar orada devamlı kalırlar "
(Bakara, 257)
"Bilesiniz ki, Allah'ın dostlarına (Evliyâallâhi) korku yoktur, onlar mahzun da olmayacaklardır.
Onlar, iman edip de takvaya ermiş olanlardır"
(Yunus, 62, 63)
ÖZEL MÂNADA EVLİYA OLMADIĞINA DELİL ÂYETLER.
"Kafirler beni bırakıp da (veya benimle birlikte, benim yanımda) kullarımı dostlar (Evliya) edileceklerini mi sandılar?
Biz cehennemi kafirlere bir konak olarak hazırladık"
(Kehf, 102)
"Allah'tan başka dostlar (Evliya) edinenleri Allah daima gözetlemektedir. Sen onlara vekil değilsin"
(Şura, 6)
"Yoksa onlar Allah'tan başka dostlar (Evliya) mı edindiler. Halbuki dost yalnız Allah'tır.
O ölüleri diriltir, her şeye kâdirdir"
(Şura, 9)
"Rabbinizden size indirilene (Kur'an'a) uyun.
O'nu bırakıp da başka dostların ( evliyaların ) peşlerinden gitmeyin. Ne kadar da az düşünüyorsunuz"
(Â'raf, 3)
Yukarıdaki âyetlerde geçen "Allah'tan başka dostlar edinmek" cümlesi
"Allah'ın ile beraber, onun yanında" manasını vermek daha doğrudur.
Çünkü müşrikler Allah'ı inkâr etmezler, onun yanında onunla beraber ilahlar ve evliyalar edinirlerdi.
Yani birisinin adını anarak,onun ismini sürekli kullanarak, onu Allah'ın veli bir kulu tayin etmek affedilmez bir günahtır.
İnsanlık tarihindeki bütün müşriklerin inancı bu çeşit bir şirk idi.
Ahirette Allah'ın affetmeyeceği tek ve en büyük günah şirktir.
"Allah, kendisine ortak koşulmasını asla bağışlamaz, ondan başka günahları dilediği kimse için bağışlar.
Kim Allah'a şirk koşarsa büsbütün sapıtmıştır"
(Nisa, 48, 116)
Birisinin adını vererek onu Allah'ın veli bir kulu tayin etmek, Allah'a, onun ilmine ve dinine iftiradır.
Çünkü kimin evliya olduğunu sadece Allah bilir.
",,,,Bunun için kendinizi temize çıkarmayın. Çünkü O (ALLAH) kötülükten sakınanı daha iyi bilir "(Necm, 32)
"Doğrusu Rabbin, kendi yolundan sapanı en iyi bilendir, hidayete erenleri de en iyi bilen O'dur" (Kalem, 7)
Ümmi insanların "veli-evliya" olarak gördükleri bir kişi gerçekte Allah'ın katında zerre kadar bir değeri olmayabilir.
Çünkü insanlar kitabı bilmezler, zanni bir bilgiye sahiptirler.
Ben günümüzün Şii ve Sünni ümmi ve ilim adamlarına bakıyorum, neredeyse cahil ve sapık olmayanı veli-evliya olarak kabul etmiyorlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder