MEZHEP TAKLİTÇİLİĞİNİN TEVHİD DİNİNE VERDİĞİ ZARARLAR
(4. YAZI)
"Allah'ın indirdiği ile hükmetmeyenler zalimlerin ta kendileridir" (Mâide,45)
ilkesi saf dışı edildiği için bu uydurma şirket dininin ortaya koyduğu tabloda egemen özellik didişme, kavga, kaos,anarşi, savaş, kargaşa, ihtilaf ve bozgun olacaktır.
Bu ihtilaf ve bozgunda hüküm yetkisinin mezhepler, hizipler, gruplar, partiler, fırkalar, cemaatler, tarikatlar ve daha bilmem neler tufanında kime veya kimlere ciro edildiği belli değildir.
Bunun içindir ki bu tufanda, aynı din kimliğini taşıyanların aynı niyetle icra ettikleri aynı amel şirketin bir elemanına göre sevap olurken, bir başka elemanına göre büyük günah olabilmektedir.
MESELA,
1) Hanefi dışındaki üç mezhebe göre namaz kılmayan öldürülür, hanefi'de ölünceye kadar hapsedilir.
2) Hanefi mezhebine göre diş kaplatmak ve diş dolgusu yapmak haramdır.
3) Ölü hayvanın derisi iki mezhebe göre helal, diğer ikisinde haramdır.
4) Yılan balığı yemek Hanefi mezhebinde helal, Manbeli mezhebinde haramdır.
5) Erkeğin kırmızı elbise giymesi Hanefi ve Hanbeli mezheplerine göre mekruh, Şafi mezhebinde haramdır.
6) Zurna, dümbelek, davul çalmak Hanefi mezhebinde mekruh, Hanbeli mezhebinde haramdır.
7) Karga eti Maliki mezhebinde helal, diğer üç mezhebe göre haramdır.
8) At eti yemek Hanefi mezhebinde haram, Maliki'de helaldir.
9) Midye yemenin hükmü Hanefi mezhebinde haram, Maliki mezhebinde ise helaldir.
10) İstiridye yemenin hükmü Hanefi de haram, Maliki mezhebinde helaldir.
11) Kırlangıç eti yemek Hanefi ve Maliki mezheplerinde helal, Şâfi ve Hanbeli mezheplerinde haramdır.
12) Kartal eti Maliki mezhebinde helal, diğerlerine göre haramdır.
13) İlk iki rekatta fatiha okumak Hanefi mezhebinde vacip, diğerlerinde farzdır.
14) Vitir namazının hükmü Hanefi mezhebinde vacip, diğerlerinde sünnettir.
15) Tüysüz delikanlıya dokunan erkeğin abdesti Malikiye göre bozulur.
16) Namaz kılan kimsenin önünden geçilmesinin haram olduğu mesafe:
Hanefi mezhebinde kırk kulaç, Maliki'de bir kulaç, Şafii'de üç kulaç, Hanbeli mezhebinde dört kulaçtır.
17) Şafilere göre bir çocuk ana rahminde dört yıl kaldıktan sonra sağlıklı olarak doğabilir, Hanefi mezhebine göre bir çocuk ana rahminde iki yıl kalabilir,
bazı Hanbeli alimlerine göre yedi yıl kalabilir, bazılarına göre doğduğunda konuşabilir, dişleri çıkmış bile olabilir.
18) Namazın içinde konuşmak Hanefi ve Hanbeli'ye göre namazı bozar.
19) Namazda "ah" "of" demek Hanefi, Şafi ve Hanbeliye göre namazı bozar.
20) Abdestin farzları: Hanefi dört, Mâliki yedi, Şâfii 6, Hanbeli'ye göre yedidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder