17 Eylül 2017 Pazar

MEZHEP İMAMLARININ  KURAN'A İMANLARI YOKTUR.      
EHLİ SÜNNET MEZHEPLERİNDE NAMAZI TERKETMENİN HÜKMÜ:
 HANEFİLERE GÖRE:
Tembellik sebebiyle namazını kılmayan kişi fasık olup,  böyle bir kişi hapsedilir ve namazı kılıp tevbe edinceye kadar vücudundan kan akacak şekilde dövülür.
 Ya tevbe edip namazını kılar  yahut hapishanede ölür.
 Ramazan orucunu terk eden kimse de bunun gibidir.
 Bunların dayandıkları delil:
Nebi  (Aleyhisselam)'ın şu hadisidir.
" Müslüman bir kimsenin kanı ancak üç  şey sebebiyle helal olur:  Zina eden dul,  cana karşı  can, dinini terk edip cemaatten ayrılan kişi (murted)"( Buhari Müslim)
 Hanefiler buna şunu da ilave etmişlerdir.
 Namaz kılan kimsenin müslüman olduğuna ancak dört  şart ile hüküm  verilebilir:
" Namazı  vakti içinde kılmak, cemaatle kılmak, yahut vakti  içinde ezan okumak,  yahut  bir secde ayeti okununca bunu duyduğu  zaman tilavet secdesi etmek" (ed- Durrul Muhtar, 1,326, Merakil Felah, 6)
 HANEFİLER DIŞINDA KALAN  DİĞER MEZHEP  İMAMLARINA GÖRE,
"Bir vakit de olsa, özürsüz olarak namazı terk eden kimse mürted de olduğu gibi, üç gün tevbeye  çağırılır.
 Tevbe etmezse öldürülür"
Maliki ve Şafiilere göre ceza olarak (hadden) öldürülür, kafir olduğu için öldürülmez.  yani bu  kişinin kafir  olduğu ile hüküm verilmez"
( el kavaninul fıkhiyye, 42, Bidayetul müctehid, 1,87, eş-Şerhus Sağir, 1,238, Mugnil muhtac, 1,327, el muhazzeb, 1,51, keşşaful kına, 1,263, el Muğni, 2, 442)
Hanbeli mezhebinin imamı  Ahmet Bin Hanbel şöyle demiştir.
 Namaz kılmayan kafir olduğu için öldürülür. Çünkü Nebi ( Aleyhisselam) Şöyle buyurmuştur. "Kişi ile  küfür arasındaki fark namazı terk etmektir"
( Buhari, Ebu Davud, Tirmizi, İbni mace, Dolayısıyla bu hadis namazı kılmayanın küfrü  gerektiren hususlardan  olduğuna delil teşkil etmektedir.
 Yukarıdaki hadisin  bir benzeri de Büreyde   hadisidir.
" Bizim ile sizin aranızdaki ahit namazdır. Namaz kılmayan kafir olur"
( Bu hadisi beş  hadis imamı Buhari, Müslim, Ebu Davut, İbni mace, Tirmizi ile ibni Hibban ve Hakim  rivayet etmiştir)
 Bu hadis de namaz kılmayanın kâfir olduğuna delalet eder.
 İmamı Şevkani bu görüşü tercih ederek şöyle demiştir.
" Gerçek olan, namazı kılmayanın  kafir olduğudur.
 Namaz kılmayan kafir olduğu için öldürülür"
(İslam fıkhı ansiklopedisi, Prof. Dr. Vehbe Zuheyli, 1. Cilt, sayfa,  387, 388)
CEVAP:
 Ehli sünnet âlimleri bütün ictihatlarını hadislerin üzerine bina etmişlerdir. Halbuki Kur'an'a inanıp Allah'ın kitabına  güvenmiş olsalardı dinde hiç bir zorlamanın olmadığını göreceklerdi.
"Dinde zorlama yoktur,,,"
(Bakara, 256)
(Ey Resul! ) Eğer Rabbin dileseydi, yeryüzündekilerin hepsi elbette iman ederlerdi. O halde sen, inanmaları için insanları zorlayacak mısın?"
(Yunus, 99)  Bu konuda âyet çoktur.
 Allah'ın yaratmış olduğu kainatta en önemli haklardan bir tanesi canlı varlıkların  hayat hakkıdır.
 Hayat hakkının korunması ile alakalı Kur'an'da  birçok emirler vardır.
 Yani insanın hayat hakkına bazı durumlar dışında asla son verilemez.
 MESELA,
"Haklı bir sebep(savaş, kısas, hata)  olmadıkça Allah'ın muhterem kıldığı cana kıymayın"
( İsra, 33 )
MESELA,
"Kim, bir cana ve yeryüzünde bozgunculuk çıkarmaya karşılık olmaksızın haksız yere bir cana kıyarsa bütün insanları öldürmüş gibi olur"
(Maide, 32)
 MESELA,
"Kim bir mümini kasten öldürürse cezası, içinde ebedi kalacağı cehennemdir. Allah ona gazap etmiş, onu lanetlemiş ve onun için büyük bir azap hazırlamıştır"
( Nisa, 93)
 Yani kesin bir hüküm olarak Kur'an'da yer almadığı halde, bununla alakalı Kur'an'da en ufak bir işaret ve ima dahi  bulunmadığı açık olarak ortada iken,
"Namaz kılmayan, zina eden evli ve dul, dinden dönen  öldürülür"  hükmü nasıl verilebilir?
 Hatta Kur'an'da bunun tam tersi hükümler var olduğu halde,
 MESELA,
",,,,Sizden kim, dininden döner ve kafir olarak ölürse, onların yaptıkları ameller dünyada da ahirette de boşa gider. Onlar cehennemliktir  ve onlar orada devamlı kalırlar"
( Bakara, 217)
Yukarıdaki âyette dinden dönenlere Allah tarafından eceliyle  ölünceye kadar   hayat hakkı verildiği açık olarak  görülüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder