15 Aralık 2019 Pazar

İLHAD NE DEMEKTİR
(4.YAZI)
Şia ve Ehl-i Sünnet muhaddis ve müctehiderinin âyetlerde nasıl ilhad yaptıklarını örneklerle açıklıyoruz.
6-) "...İnsanlara,  kendilerine indirileni  açıklaman için ve düşünüp anlasınlar diye sana da bu zikri indirdik"
(Nahl- 44)
Şia ve Ehl-i Sünnet âlimleri bu âyet'e şöyle bir mana vererek ilhad yaptılar.
"İnsanlara, kendilerine indirileni açıklaman (tefsir etmen ve detaylandırman)  için ve düşünüp anlasınlar diye sana da bu zikri  indirdik"
Yani bu âyette bulunan "litübeyyine" "açıklaman" kelimesine "tefsir etme ve detaylandırma" anlamını vermişlerdir.
Halbuki Kur'an'ın Allah tarafından tasrif, tefsir, tafsil ve tebyin yani açıklandığında dair yüzlerce âyet vardır.
Dolayısıyla bu âyette bulunan "litübeyyine" "açıklaman" tefsir ve detaylandırma değil, okuma, duyurma, ilan etme, tebliğ etme yani gizlemeden açıklama demektir.
Bu manayı anlamak için Âli İmran 187. âyet yeterli olacaktır.
"Allah, kendilerine kitap verilenlerden, " Onu mutlaka insanlara açıklayacaksınız, onu gizlemeyeceksiniz" diyerek söz almıştı. Onlar ise bu emri kulak ardı ettiler, onu az bir değer ile değiştirdiler. Yaptıkları alış veriş ne kadar kötü olmuştur"
Âyette bulunan "letübeyyinunnehu linnési velé tektümünehü"
 "...Onu mutlaka insanlara açıklayacaksınız, onu gizlemeyeceksiniz..."
cümlesi, "beyan etmenin onu gizlememek" olduğunu gösteriyor.
Dolayısıyla vahiy Allah tarafından çok açık ve  detaylandırılmış olarak gelmiştir.
(Hud, 2)
 7 -) "...Bugün size dininizi mükemmelleştirdim,  üzerinize(tevhid)  nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak sadece İslam'a razı oldum..."
( Mâide-3)
Şia âlimleri  bu âyette şöyle bir ilhada saplanmıştır. 
Onlara göre bu âyet Maide 67. âyet nazil olup Ali'nin imametini ilan ettikten sonra nazil olmuştur.
Yani Şia âlimlerine göre "Mâide süresinin 67. âyeti nazil olup Allah Resulü Ğadir Hum'da Ali'nin imametini ilan edip bütün Müslümanlardan biat aldıktan  sonra Mâide 3. âyet dinin tamamlandığını duyurmak için inmiştir. 
Dolayısıyla  Ali'nin halife ve imam tayin edilmesi yalnız Allah Resulü'nün bir tasarrufu değil,  Allah'ın vahiy indirerek tayin etmesi ile olmuştur.
Şia'ya göre Allah Resulü'nden sonra Ali'nin İmam, halife ve emiru'l mü'minin olduğuna inanmayan kimse kafir olur.
Yani Şia'ya göre bu olay  itikadi ve imani bir meseledir.
Bundan dolayı Şia  Allah Resulü'nün vefatından sonra Ebu Bekir'i halife olarak seçtikleri için dördü dışında bütün sahabelerin dinden dönüp zalim olduklarını iddia ederler.
Şia'nın âlimlerine göre dinden dönmeyen dört sahabi şunlardır.
 Ebu Zer el Gifari, Mikdat bin Esved, Selman-ı Fârisi, ve  Ammar bin Yasir'dir. 
Bir çok olayla bağlantılı olarak,  Ashab-ın zalim olduklarına dair kaynaklarında yüzlerce  rivayet mevcuttur.
Şia kaynaklarında Ğadir Hum günü ile ilgili binlerce rivayet vardır.
Şia'da Ğadir Hum günü en önemli dini bayramlar arasında yer alır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder