GEÇMİŞE TAKILIP KALANLAR SADECE ACI ÇEKER
(22. YAZI)
Nebi ile Resul arasında bulunan farkları anlamayan zihin bunalıklığı içinde kalmaya mahkumdur.
Mesala, Nisa süresi'nin 59. ve Ahzab suresi'nin 36. ve benzer âyetleri delil olarak gösteren Şia ve Ehl-i Sünnet dininin muhaddis ve müctehidleri,
Allah Resulü'nden sonra onun Sünnet'ine (hadislere) uymanın farz olduğunu yani Sünnet'e uymanın Kur'an'a uymak gibi gerekli olduğunu ileri sürmüşlerdir.
Elmalılı Hamdi Yazır da Nur süresi'nin 52. âyetinin tefsirinde Resul'e itaatin "Allah Resul'ünün Sünnet'ine ittiba" olduğunu ileri sürmüştür.
(Yazır, Elmalılı Hamdi, Hak dini Kur'an dili 5. cilt, 3533)
Aslında Muhammed ( a.s) ın Kur'an'dan bağımsız olarak ikinci bir otorite olduğunu ortaya koyan bu şirk anlayış, Şia ve Ehl-i Sünnet âlimleri arasında genel kabul görmüştür.
Özellikle mezhep önderi Şafi'i, fıkıh usulunu, "Hadislere dayanarak din ve hüküm olarak" koyan şahsiyettir.
Şafi'i, şeriatın kaynaklarını, dört temele oturtmuştur.
"Kitap, (Kur'an) Sünnet (hadisler), icma ve kıyas.
Halbuki dinin tek kaynağı Allah'ın kitabı olan Kur'an'dır.
Kur'an'dan başka kaynağın olmadığı ile ilgili yüzlerce âyet vardır.
Daha Resul (a.s) hayatta iken indirilen vahiy ile din Allah tarafından tamamlanmıştır.
(Mâide-3; En'am-115)
Dolayısıyla Allah Resulü'nden sonra özellikle Emevi ve Abbasilerle başlayan süreçte Şia ve Ehl-i Sünnet'in oluşturduğu hadis ve sünnet algısı tam bir cehalet, ihtilaf, taklit, kaos ve kargaşa ortamına girmiştir.
Şia ve ehl-i sünnet'in hadis ve sünnet konusundaki yanılgılarının temelinde Nebi ile Resul'ün arasındaki bulunan farkları anlamamaları dolayısıyla Allah ve Resulü'nü ayrı ayrı otorite olarak kabul etmeleri yatmaktadır.
Rahmân ve Rahim olan Allah'ın emirlerini bize Resulü bildirmektedir.
Yani vahiy Resulün dilinde hayat bulmaktadır. "Resul'e itaat, Allah'a itaattir"
(Nisa-80)
Ehl-i Sünnet'in önderlerinden olan Şafi'i, Nebi (a.s) ın " Allah'a itaat ile birlikte zikredilen Resul'e itaatin" Nebi'nin kendi düşünce ve tedbiri ile verdiği kararları kapsayıp kapsamadığı sorununu hiç araştırma konusu yapmamıştır.
Eğer "Resul'e itaat" emri onun kendi düşüncesi ile vermiş olduğu kararları da kapsıyor olsaydı, Kur'an'a aykırı düşen bazı kararlarının ardından yüce Allah, Nebi'yi tenkit etmez, ona bu kararlardan dönmesini emretmezdi.
(Tevbe-113; Tahrim-1; Enfal-67,68)
Bu çerçevede örnek olarak "Nebi ( a.s) ın Bedir esirleri konusundaki kararı ile müşrik akrabalarına dua ve istiğfarını" vermek mümkündür.
Dolayısıyla Allah ile Resulü'nün arasını ayırmanın lânetlik bir günah olduğunu Kur'an ortaya koymaktadır.
İnsanların Resulü devreden çıkararak Allah'tan emir almaları mümkün değildir.
Resul olmazsa vahiy, din, iman ve İslam diye bir olmazdı.
Muhammed ( a.s) ın Resullük görevi, yalnız Allah'ın inzal ettiği vahyi açık olarak tebliğ etmekse,
(Âli İmran-20; Mâide- 67, 99; Nahl-35, 82; Râd-40)
Resul'e itaat da doğal olarak Allah'ın indirdiği mesaja itaat olacaktır.
Yani Resul (a.s) hiçbir zaman Kur'an'dan bağımsız bir misyona sahip veya ikinci bir otorite asla değildir.
Yüce Allah Resulü'ne vekalet vermemiştir.
(Hud-12; Zümer-62)
Allah hükmünde hiç kimseyi ortak kabul etmez.
(Kehf -26; Yusuf-40)
Din adına neyin hak neyin batıl, neyin İslam neyin şirk olduğuna karar verecek tek merci kur'an'dır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder