ŞİRK'TEN DAHA BÜYÜK BELA YOKTUR, TARİKATLAR ŞİRK'İN YUVASIDIR.
(2.YAZI)
Arkadaşlar!
Vahiy dininde şirk konusu çok hassas bir konudur.
Son İnan vahiy olan Kur'an en az iki bin ( 2000) ayetle şirk'in üzerinde basa basa durur.
Allah'ın ahirette affetmeyeceği tek günah ve en büyük kahpelik şirk'tir.
Bu yüzden Allah (Celle Celalühü) müşriklerle evlenmeyi kesin olarak yasaklamıştır.
Özellikle şirk kavramının üzerinde önemle durarak şöyle buyurmuştur.
" İman etmedikçe müşrik kadınlarla evlenmeyin. Hoşunuza gitse bile müşrike bir kadından, imanlı bir cariye kesinlikle daha hayırlıdır.
İman etmedikçe müşrik erkekleri de kızlarınızla evlendirmeyin.
Hoşunuza gitse bile, müşrik bir kişiden inanmış bir köle kesinlikle daha hayırlıdır.
Müşrikler cehenneme davet ederler. Allah ise rahmet ve yardımı ile cennete ve mağfirete davet eder.
Allah, öğüt alsınlar diye ayetleri insanlara böyle açıklar"
( Bakara, 221)
Başka bir ayette Allah (Celle Celalühü) şöyle buyuruyor.
",,,, Mümin kadınlardan İffetli olanlar ile daha önce kendilerine kitap verilenlerden İffetli kadınlar da mehirlerini vermeniz şartıyla, namuslu olmak, zina etmemek ve gizli dost tutmamak üzere size helaldir,,,"
( Maide, 5)
Peki müşriklerle evlenmeyi yasak eden Allah neden Yahudi ve Hiristiyanlarla evlenmeyi mubah kılıyor.
Halbuki Yahudiler ve Hristiyanlar'da müşriktirler.
Yahudi ve Hiristiynlar'ın müşrik oldukları ile alakalı Kur'an'da birçok ayet vardır.
Burada belirleyici olan "şirk" ve "müşrik" kavramlarıdır.
Yani şirk dininde kişi bir bilinç, şuur, ilim ve inatla inancını koruma ve savunma amacıyla mücadele ediyorsa bu kişi ile asla evlenilmez. Hangi dine kendisini izafe ederse etsin bu müşrikle evlenmek haramdır, ateştir, azaptır, cehennemdir"
Yani Allah'ın açık âyetlerine göre şirk olduğu belli olan bir inanca sahip olan fanatik bir müşrik ile bir araya gelip nikah kıyılması Allah tarafından kesin olarak yasaklanmıştır.
Çünkü müşrik necistir, pistir, mikroptur, alçaktır, kula kulluk ediyor.
" Ey iman edenler!
Müşrikler ancak bir pisliktir. Onun için bu yıllarından sonra Mescid'i Haram'a yaklaşmasınlar,,,,,"
(Tevbe, 28)
Aslında müslüman olmayanların Mekke ve Medine'ye girmeleri, Mescid'i Haram'ı ziyaret etmeleri ve oralarda gezi yapmaları asla haram değildir.
Bu konunun bağlam ve bütünlüğünden şöyle bir mana çıkıyor.
"Ey iman edenler!
İlahlarına bağlı olan ve onlardan vazgeçmeyen, tevhid dini olan İslamı kabul etmeyen Mekke müşriklerini İbrahim'in kurmuş olduğu, tevhid dininin vatanı olan Mescid'i Haram'a sokmayın, orada oturmasınlar arazi ve mesken edinmesinler, ibadet kastıyla oraya yaklaşmasınlar.
Yoksa Yahudi ve Hristiyanların sadece gezme ve görme amaçlı olarak Mescid'i Haram'a girmelerini hiç kimse engelleyemez.
Yukarıdaki ayette belirleyici olan şuurlu ve bilinçli şirk'tir.
Anadan- Babadan kalma taklidi bilinçsiz şirk değildir.
Şuurlu ve İnançla işlenen şirk ile taklidi şirk arasında çok büyük bir fark vardır.
İşte bu yüzden Allah "Şirk" ve "Müşrik" kavramlarını özellikle kullanıyor.
MESELA
",,,,Fakat kendilerini çağırdığın bu (din-tevhid) müşriklere ağır gelir"
( Şura,13)
Âyette özellikle "müşrikler" kelimesinin kullanılması, bir bilinç ve inatla şirk'e bağlı olan inancı kast ettiği içindir.
MESELA
"Zâni olan erkek, zâniye olan olan veya müşrik olan bir kadından başkası ile evlenmez, zâniye olan kadınla da ancak zâni olan veya müşrik olan erkek evlenir. Bu muminlere (muvvahidlere) haram kılınmıştır"
( Nur, 3 )
Aslında zina eden bir kadın ve erkekle evlenmenin bir sakıncası yoktur.
Yani şu veya bu şekilde günaha girerek zina eden bir erkekle zina eden bir kadınla evlenmek asla haram değildir.
Âyette kastedilen zina fiilini alışkanlık haline getiren, onu ahlak edinen, ondan vazgeçmeyen ahlaksız kişilerle alakalıdır.
Fahişe ile evlenilmez, ancak tevbe ederse o başka.
Şirk de böyledir, kişi şirk fiilini bir ahlak ve bir inat haline getirirse, ondan vazgeçme yolu aramıyorsa, hangi dinden kendisini gösterirse göstersin onunla evlenilmez.
Ben 30 yıldan beri Kur'an'ı inceliyorum, son yıllarda tamamen Kur'an'ın bağlam ve bütünlüğü ile alakalı çalışıyorum.
Din ve hüküm olarak Kur'an'dan başka hiçbir kaynak olmadığına inanıyorum.
Kur'an'ın bir tevhid ve ahlak kitabı olduğunu görüyor ve şunu iddia ediyorum.
Tarikatlarda bulunan şirk insanlık tarihinde işlenen bütün şirklerden daha açık ve daha yoğundur.
Eğer tarikatlarda olan inanç şirk ve küfür değilse, söylenilen sözler, bu sözleri söyleyenleri ve itiraz etmeden dinleyenleri müşrik yapmıyorsa, artık dünyada hiç kimseye müşrik deme hakkına sahip olmayız.
Şirk küfründe hiç kimse tarikatları aşamaz. Firavun, Nemrut, Ebu Cehil, Ebu Lehep, Velid İbni muğire, As bin Vail tarikat şeyhleri ve onlara ölümüne bağlı olan müritler yanında çok saf ve temiz kalırlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder