26 Ekim 2018 Cuma

KUR'AN'DA KIRAAT FARKLILIKLARI YÜZÜNDEN YAPISI VE MANASI DEĞİŞEN KELİMELER
(31. YAZI)
ÖRNEK 205 :
Rum süresi
"Oysa onlar, daha önce, üzerlerine yağmur yağdırılmasından iyice ümitlerini kesmişlerdi" 49. âyetinde bulunan "yünezzele" "indirilmesinden, yağdırılmasından" kelimesini, Ebu Amir "yünzele" "inmesinden, yağmasından" olarak okumuştur.
ÖRNEK 206 :
Lokman süresi
"İnsanlardan öylesi var ki, herhangi bir ilmi delile dayanmadan Allah yolundan saptırmak ve sonra da onunla alay etmek için boş lafı (lehvel- hadis) satın alır.
İşte onlara alçaltıcı bir azap vardır" 6.âyetinde bulunan "liyudille" "saptırmak için" kelimesini, Ebu Amir "liyadille" "sapıtmak için" olarak okumuştur.
ÖRNEK 207 :
 Ahzab suresi
(Ey Resul!) Rabbinden sana vahyedilene uy.  Şüphesiz Allah yaptıklarınızdan haberdardır" 2. âyetinde bulunan
"te'melune"  "yaptıklarınızdan" kelimesin, Ebu Amir "ye'melune" "yaptıklarından" olarak okumuştur.
 Aslında kıraat imamı Ebu Amir'in  kelimeyi bu şekilde okuması Ahzab 1. âyeti ile ilgili bir durumdur.
 Ahzab 1. ayeti şöyledir.
"Ey Nebi! Allah'tan kork kafirlere ve münafıklara boyun eğme. Elbette Allah her şeyi bilmekte ve  yerli yerince yapmaktadır"
 Yani "Allah kafir ve münafıkların  yaptıklarını bilmektedir, sakın onlara karşı bir meylin olmasın" demek istenmiştir.
ÖRNEK 208 :
 Ahzap süresi
"Ey iman edenler! Allah'ın size olan nimetini hatırlayın, hani size ordular saldırmıştır da, biz onlara karşı bir rüzgar ve sizin görmediğiniz ordular göndermiştik.
Allah ne yaptığınızı çok iyi görmektedir 9. âyetinde bulunan "te'melune"
"yaptığınızı çok iyi görmektedir" kelimesini, Ebu Amir "ye'melune" Allah ne yaptıklarını çok iyi görmektedir" olarak  okumuştur.
 Yukarıdaki âyette hem müminlerden  hem de kafirlerden söz edildiği  için iki okuyuş da  mümkün oluyor.
ÖRNEK 209 :
Ahzab suresi
"Muhammed, sizin erkeklerinizden hiçbirinin babası değildir. Fakat o Allah'ın Resulü ve Nebilerin sonuncusudur" 40.  âyetinde bulunan "hâtemen- nebiyyin"
"Nebilerin sonuncusudur" kelimesini, Ebu Amir "hatimen-nebiyyin"
"Nebilerin son mührü" olarak  okumuştur.
Yani son Nebi'nin  göndermesiyle Nübüvvet müessesine ve kurumuna   son mühür vurulmuş oldu. 
Dolayısıyla Nübüvvet makam ve mertebesine  son verilmesiyle  son vahiy ile birlikte Risalet de  son bulmuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder